آرشیو آبان ماه 1400

ازدواج,خانواده ,سرگرمي

یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

روش جديد ترك اعتياد به كوكائين در خانه

 

ترك اعتياد به كوكائين در خانه،روش ترك كوكائين در خانه

آيا ترك اعتياد به كوكائين در خانه امكان پذير مي باشد؟ بسياري از مصرف كنندگان كوكائين با اين سوال رو به رو مي شوند زيرا كوكائين در زمره مواد محرك قرار داد و يكي از مواد اعتياد آوري مي باشد كه امروزه توسط جوانان مورد استفاده قرار مي گيرد، مصرف اين ماده باعث مي شود تا فرد عوارض رواني بسيار آزاردهنده اي را تجربه كند و با اختلالات رواني رو به رو شود به همين دليل افرادي كه از كوكائين استفاده مي كنند پس از مدتي به دنبال روش هايي براي ترك آن هستند.

عوامل بسياري وجود دارد كه افراد ترك در خانه را به ساير روش ها ترجيح مي دهند كه از آن مي توان مشكلات مالي، تمايل به مخفي نگه داشتن اعتياد، ترس از روش هاي بيمارستاني و غيره اشاره كرد. در صورتي كه به دنبال روش هايي براي ترك اعتياد در خانه مي باشيد اين مقاله را مورد مطالعه قرار دهيد. دو روش ديگر كه در ترك اعتياد مورد استفاده قرار مي گيرد كمك گرفتن از مشاوره ترك اعتياد و يا مراجعه به كمپ ترك اعتياد مي باشد.

اعتياد به كوكائين

كوكائين ماده محركي مي باشد كه مصرف آن باعث مي شود فرد دچار توهم و احساس سرخوشي شود و در صورتي كه چند بار كوكائين مصرف كند احساس لذت و سرخوشي او كاهش پيدا مي كند و بدنش نسبت به مواد كوكائين حساسيت كمتري نشان مي دهد. براي اين كه فرد احساسات خوشايند اوليه را تجربه كند بايد دوز مصرف اين ماده را افزايش دهند اين مسئله به معني شروع اعتياد به كوكائين مي باشد.

افرادي كه اعتياد به كوكائين دارند بيشتر درگير جنبه رواني آن مي شوند زيرا علائم مصرف و ترك آن در قالب علائم رواني نشان داده مي شود و فرد مصرف كننده در صورتي كه مصرف كوكائين را كنار بگذارد با عوارضي  نظير دردهاي جسماني رو به رو نخواهد شد در صورتي كه اين علائم ترك در مواد مخدري نظير ترياك و هروئين به ميزان زيادي اتفاق مي افتد.

در ترك اعتياد به كوكائين فرد دچار اختلالات رواني مي شود و احساس تنش، بي قراري، اضطراب، افسردگي و مشكلات شناختي مي شود كه بايد براي درمان آن ها اقداماتي را انجام دهد.

ترك اعتياد به كوكائين در خانه، نكاتي كه بايد رعايت كنيد

بسياري از افرادي كه به كوكائين وابسته شده اند تمايل دارند بدون نياز به بستري شدن در بيمارستان فرايند ترك را انجام دهند در حقيقت امروزه بسياري از درمان ها به صورت سرپايي انجام مي شود و بيشتر فرايند ترك در خانه صورت مي گيرد اگر شما مي خواهيد ترك موفق آميز داشته باشيد حتما بايد به نكات زير توجه كنيد:

  1. به ريشه هاي رواني اعتياد توجه كنيد

ترك اعتياد به معني كنار گذاشتن ماده مصرفي نمي باشد و براي اين كه بتوانيد كوكائين را براي هميشه ترك كنيد بايد عواملي كه شما را به سمت مصرف مواد مخدر سوق مي دهد را شناخته و از بين ببريد، كوكائين بر روي مغز اثر مي گذارد و باعث احساس شاي و لذت زيادي در فرد مي شود بسياري از افراد به دليل مشكلات رواني نظير افسردگي با مصرف كردن كوكائين سعي مي كنند تا مشكلات خود را پنهان نگه دارند و از اين طريق احساسات مثبت كاذبي را در خودشان به وجود آورند.

در اين شرايط بايد سعي كنيد افسردگي و يا هر مشكل زير بنايي ديگري كه شما را به  سمت اعتياد مي كشد را شناسايي كنيد و براي درمان آن اقداماتي را انجام دهيد.

هم چنين مراجعه به روانشناس در اين خصوص به شما كمك بسياري مي كند و مي توانيد با مراجعه به روانشناس و صرف ساعت هاي كمي در ماه، علت اصلي اعتياد به كوكائين را شناسايي كنيد و براي هميشه از شر اين مشكل خلاص شويد، در نظر نگرفتن اين عوامل در اكثر مواقع باعث مي شود تا پس از ترك با لغزش هاي مكرري رو به رو شويد و به مصرف مجدد مواد مخدر فكر كنيد.

  1. عوامل محرك را بشناسيد

عوامل برانگيزاننده و محرك ( محرك هاي دروني و بيروني) عواملي هستند كه باعث وسوسه مصرف مواد مخدر در فرد مي شوند در صورتي كه نتوانيد با آن ها مقابله كنيد فرايند ترك براي شما طولاني و دشوار خواهد شد، مواردي كه شما را ياد مصرف مواد مخدر مي اندازد را شناسايي كرده و از محيط زندگي تان دور كنيد هم چنين افرادي كه قبلا در كنار آن ها كوكائين مصرف مي كرده ايد ممكن است براي شما وسوسه انگيز باشند در نتيجه بايد رفت و آمد خود را با آن ها قطع كنيد و در صورتي كه وسوسه هاي اطرافتان را كاهش دهيد ترك با سرعت بيشتري انجام خواهد شد.

  1. به علائم ترك توجه كنيد

بايد به نشانه ها و علائم ترك اعتياد توجه كنيد بر اساس مطالبي كه بيان شد علائم ترك كوكائين اغلب علائم رواني مي باشند اما اين بدان معنا نمي باشد كه اين علائم و نشانه ها آزاردهنده هستند، در واقع علامت هاي رواني ترك بسيار ناخوشايند مي باشد و ممكن است شما را از ترك مواد مخدر منصرف كند به همين دليل بايد اين علائم را بشناسيد و سعي كنيد آن ها را كنترل كنيد.

در صورتي كه احساس تنش، بي قراري، اضطراب و غيره در شما به وجود آمد بايد به متخصص مراجعه كنيد و اين علائم را با انجام دادن تكنيك هاي روان درماني مانند ريلكسيشن، تكنيك هاي تنفسي، ذهن آگاهي و غيره بهبود يابيد و هم چنين از داروهاي آرامبخش استفاده نماييد.

در صورتي كه به اين علائم توجه نشود احتمال دارد در طولاني مدت شما را از پا در آورد و به سمت مصرف مواد مخدر بكشاند به همين دليل بايد اطلاعات و آگاهي هاي خودتان را در اين خصوص افزايش دهيد.

منبع : روش جديد ترك اعتياد به كوكائين در خانه

آيا با تلاش مي توان ازدواج موفقي داشت؟

 

آيا با تلاش مي توان ازدواج موفقي داشت؟ برخي جواب مي دهند آري با تلاش كردن هر چيزي ممكن است. اما اينگونه نيست. رابطه نياز به تلاش و نگداري دارد در صورتيكه يك رابطه منطقي و درست باشد و هر ازدواجي را نمي توان گونه قضاوت كرد. پس بايد چكار كرد؟

ازدواج موفق با تلاش

هميشه به ما گفته مي شود كه چيزهاي خوب و ارزشمند با تلاش زياد به دست مي آيند و چيزهايي كه راحت به دست مي آيند از اهميت زيادي برخوردار نيستند.

گسترش اين عقيده مي تواند صدمات زيادي به همراه داشته باشد و ممكن است به فردي كه در يك رابطه غلط قرار دارد اين اميد را بدهد كه با تلاش همه چيز درست مي شود.

آيا ازدواج متفاوت است؟ آيا براي يك رابطه درست بايد بجنگيد و تلاش كنيد؟ آيا ازدواج كار دشواري است؟

اگر كار و تلاش به اين معني باشد كه نيازهاي ديگري را اولويت قرار دهيد، هميشه مراقب رفتار خود باشيد، عادات خود را مدام بخاطر همسرتان عوض كنيد و كاري نكنيد كه همسرتان آن را توهين بداند، بهتر است اين تلاش را رها كنيد.

ازدواج از دو نفر با شخصيت و خانواده هاي متفاوت تشكيل مي شود و نيازمند سازگاري است. در ازدواج شاد و موفق زن و شوهر در زندگي هم سهيم هستند و كسي زندگي ديگري را مديريت نمي كند. از اين رو اين باور كه ازدواج خوب به مقداري تلاش نياز دارد درست است اما اين تلاش نبايد به سخت كوشي يك طرفه تبديل شود.

آيا با تلاش مي توان ازدواج موفقي داشت؟

براي تفهيم اين موضوع مثال زير را مطالعه كنيد.

احساس عاشقانه بين كامران و سارا در مدت كمي باعث ازدواج آن ها شد و پس از گذشت زمان كمي از ازدواج آن ها مشكلاتشان شروع شد. كامران عاشق كوهنوردي بود در حالي كه سارا از كوهنوردي متنفر بود. از طرفي ديگر سارا عاشق بيرون رفتن و معاشرت با زوج هاي ديگر بود ولي كامران از اين كار متنفر بود.

 تفاوت هاي آن ها به قدري زياد شد كه پس از شش ماه بيش تر وقت ها درگير تنش و درگيري بودند البته مانند هر زوجي لحظات شادي و خوشي را نيز تجربه مي كردند اما به ندرت. آن ها پس از يك سال بچه دار شدند ولي زندگي آن ها روز به روز پرتنش تر مي شد و در مورد طلاق به توافق رسيده بودند. 

آن ها حتي در حضور بقيه هم دعوا مي كردند. اما پيش از گرفتن وكيل تصميم گرفتند از كمك يك مشاور خانواده هم استفاده كنند براي همين پيش من آمدند.

متخصص مشاوره خانواده "مركز مشاوره ستاره" جلسات جداگانه و مشترك زيادي براي آن ها ترتيب دادم و بر روي مشكلات و دغدغه هاي شخصي و مشتركشان متمركز شدم. 

در طول جلسات بر اهميت روشن صحبت كردن و اجتناب از پنهان كردن موضوعات تاكيد كردم. پس از مدتي سارا ليستي از قوانين زير را بر روي يخچال خانه شان وصل كرد.

قوانين سارا براي ازدواج موفق

  1. صادق و رو راست باشيم.
  2. به جاي شروع كردن جملات با «تو هميشه...» از جمله « من احساس مي كنم..» يا «اين كار تو باعث مي شود كه من...» استفاده كنيم.
  3. ذهن خواني نكنيم. يعني فكرهاي يكديگر را حدس نزنيم.
  4. از برچسب هاي خوب و بد استفاده نكنيم و به دنبال بهبود رابطه باشيم.
  5. هرگز از شخص انتقاد نكنيم و تنها از جنبه اي از شخصيت او انتقاد كنيم.
  6. همان طور كه احساسات تو مهم هستند، احساسات من هم مهم است.
  7. از جمله «تو هميشه اين كار را انجام مي دهي» استفاده نكنيم و به جاي آننوع رفتار را به طور مشخص مطرح كنيم.

سارا و كامران نسخه هاي مختلفي از اين قانون تهيه كردند و در نقاط مختلف قرار دادند.

پس از چهار ماه درمان، زندگي مشترك سارا و كامران به شرايط مناسبي رسيد و ديگر بحث و تنش نداشتند. سارا در جلسات بيان مي كرد كه آن ها ياد گرفته اند كه بدون دعوا و بحث با يكديگر صحبت كنند و هيچ وقت رابطه انقدر خوبي با يكديگر نداشته اند.

ولي در ادامه حرف هاي آن ها متوجه شدم كه از كنترل رابطه خسته شده اند. 

آن ها براي مدت طولاني تنش را تحمل كرده و پس از آن مدام در حال كنترل رفتار خود بودند، اين تجربه آن ها را خسته و زده كرده بود پس از صحبت اندكي به آن ها گفتم كه اكنون براي طلاق توافقي آماده هستند.

منبع : آيا با تلاش مي توان ازدواج موفقي داشت؟

داروي گاباپنتين، به موارد مصرف و عوارض جانبي آن توجه كنيد( مهم)

 

داروي گاباپنتين، به موارد مصرف و عوارض جانبي آن توجه كنيد( مهم)

داروي گاباپنتين (Gsbapentin) با نام تجاري Neurontin دارويي ضد بيماري صرع شناخته مي شود كه به تنهايي جريان الكتريكي غير طبيعي سلول هاي مغزي را كاهش مي دهد و يا همراه با ساير داروهاي ضد صرع جهت كاهش حملات تشنج مورد استفاده قرار مي گيرد، هم چنين از داروي گاباپنتين براي جلوگيري از حملات ميگرن استفاده مي كنند و براي پيشگيري از حملات موثر مي باشد.

اين دارو مانند داروهاي ضد صرع فوايد و عوارض ديگري نيز دارد كه اطلاع از آن ها براي مصرف كننده ضروري مي باشد و مصرف و يا قطع اين دارو بايد تحت نظر پزشك صورت گيرد و به صورت خودسرانه مورد استفاده قرار نگيرد، در ادامه اين مقاله در مورد نحوه مصرف، فوايد و عوارض اين دارو مطالبي را بيان مي كنيم.

موارد مصرف قرص گاباپنتين

اين دارو موارد مصرف گوناگوني دارد و در برخي موارد بهتر است همراه داروهاي ديگر مصرف شود اما اصلي ترين موارد مصرف اين داروها عبارت اند از:

  • درمان صرع
  • كاهش درد ناشي از ابتلا به زونا
  • پيشگيري از سردرد ميگرني
  • كاهش دردهاي عصبي
  • كنترل تشنج
  • درمان كمر درد
  • درمان اختلال دوقطبي ( البته تاثير اين دارو در زمينه اختلال دو قطبي به طور كامل به اثبات نرسيده است).

نحوه مصرف داروي گاباپنتين

گاباپنتين بايد بر اساس دستور پزشك مورد استفاده قرار گيرد و مقدار مصرف آن بايد بر اساس تجويز پزشك باشد و دوز بيشتر و كمتر از مقدار تجويز شده خودداري كنيد، نكته اي كه بسيار مهم است اين كه در همان دوره زماني كه براي شما تجويز شده است مورد استفاده قرار گيرد و از اين دارو در طول روز استفاده نكنيد و بهتر است از حوالي ساعت ۵ عصر به همراه غذا مورد استفاده قرار گيرد.

مقدار گاباپنتين كه توسط پزشك تجويز مي شود به سن بيمار، نوع بيماري و نوع قرص گاباپنتين بستگي دارد، دكتر معمولا مصرف آن را با دوز كم شروع مي كند و مقدار آن متناسب با شرايط بيمار قابل تنظيم مي باشد.

مصرف اين دارو بعد از استفاده طولاني مدت نبايد به صورت ناگهاني قطع شود زيرا ممكن است باعث بروز عوارض زيان باري شود و به احتمال زياد خطر بروز تشنج را در فرد افزايش دهد، در صورتي كه اين دارو به صورت تدريجي قطع شود عوارض كمتري به همراه خواهد داشت.

عوارض جانبي داروي گاباپنتين

گاباپنتين علاوه بر اين كه اثرات مفيدي دارد، عوارضي هم به همراه خواهد داشت كه در صورتي كه با عوارض آن آشنا باشيد مانع از بروز مشكلات سخت تر مي شويد، در ادامه اين مقاله با عوارض داروي گاباپنتين در بزرگسالان، كودكان و عوارض رواني اين دارو اشاره مي كنيم.

  1. عوارض جانبي در بزرگسالان

  • خواب آلودگي و گيجي
  • حالت تهوع و استفراغ
  • خصومت و پرخاشگري
  • از دست دادن تعادل بدن
  • مشكلات تنفسي
  • احتباس مايعات
  • افزايش وزن
  • درد مفاصل و تاري ديد
  • عفونت ويروسي
  • لكنت زبان
  • خستگي و ضعف
  • تورم اندام ها
  1. عوارض جانبي در كودكان

  • اختلالات رفتاري
  • رفتارهاي تهاجمي
  • اختلالات تمركزي
  • بي قراري و بيش فعالي
  • مشكل در تكلم
  • تغيير در عملكرد تحصيلي
  1. عوارض جاني رواني داروي گاباپنتين

  • فكر خودكشي يا مرگ و تلاش براي خودكشي
  • نگراني و بي قراري
  • وحشت زدگي
  • مشكل در خوابيدن
  • رفتار خشن يا خشونت آميز
  • فعاليت و يا صحبت كردن بيش از حد
  • تغييرات غير عادي در رفتار

در صورتي كه علائم و نشانه هاي رواني بالا در شخصي كه قرص گاباپنتين استفاده مي كند بروز پيدا كند در اين حالت توصيه مي شود تا با مشورت روانشناس اين علائم و نشانه ها كنترل شود تا به صورت تدريجي از بين بروند.

تداخلات دارويي گاباپنتين

در صورت مصرف هر گونه دارو و يا بيماري به پزشك خود اطلاع دهيد تا با توجه به آن براي شما نسخه بنويسد، براي اطلاع شما مهم ترين مواردي كه با گاباپنتين تداخل دارد را بيان مي كنيم تا با آن ها آشنا شويد.

  • آنتي اسيد ها ( باعث كاهش غلظت گاباپنتين در خون مي شود و به همين دليل بايد دو ساعت يا بيشتر پس از مصرف آنتي اسيد ها مصرف شوند)
  • مورفين ( احتمال دارد عوارض جانبي كه با سيستم عصبي مركزي گاباپنتين مرتبط مي باشد را افزايش دهد.)
  • آلومينيوم هيدروكسايد و منيزيم هيدروكسيد ( ممكن است عوارض جانبي گاباپنتين مانند خستگي را افزايش دهد)
  • هم چنين داروهايي مانند داروهاي ضد افسردگي، داروهاي شل كنند عضلات، مسكن ها، متادون، ترامادول و غيره با گاباپنتين تداخل دارند و در صورتي كه اين داروها را استفاده مي كنيد بايد پزشك خود را در جريان مصرف اين داروها قرار دهيد.

مصرف داروي گاباپنتين در دوران بارداري و شيردهي

ايمني اين دارو در دوران بارداري به اثبات نرسيده است و به همين دليل براي استفاده از گاباپنتين در دوران بارداري بايد مزاياي آن نسبت به آسيب هاي احتمالي به جنين سنجيده شود، هم چنين گاباپنتين در شير مادر ترشح مي شود و مادران شيرده بايد اين دارو را زماني استفاده كنند كه فوايد آن بيشتر از خطرات ناشناخته اش باشد و براي نوزاد ضرري نداشته باشد، بررسي فوايد و آسيب هاي اين دارو و در نهايت تجويز آن به عهده پزشك متخصص مي باشد.

منبع : داروي گاباپنتين، به موارد مصرف و عوارض جانبي آن توجه كنيد( مهم)

آيا با همسرمان دوست باشيم؟ چگونه همسر خوبي باشيم؟

 

چگونه همسر خوبي باشيم؟ آيا مي توان دوست خوبي براي همسرمان باشيم؟ به عنوان تازه عروس و داماد ممكن است فكر كنيد كه وظايف زناشويي در اولويت قرار دارند ولي با اين كار ممكن است كه دوستي و رفاقت با همسرتان را از دست بدهيد.

چگونه همسر خوبي باشيم؟

دقت كنيد كه شور و عشق، شما را از دوستي با همسرتان قافل نسازند زيرا عشق تنها مشخصه يك ازدواج خوب و سالم نيست.

در طول جلسات طلاق بسيار مي شنوم كه افراد مي گويند عشق بين آن ها بسيار قوي بوده اما نمي توانسته آن ها را كنار هم نگه دارد. اين بدين معني است كه ازدواج موفق به دوستي و رفاقت نياز دارد.

هيچ ازدواجي بدون دوستي زوجين پايدار نمي ماند. اگر روابط بين زوج هاي موفق را بررسي كنيم بين آن ها دوستي و رفاقت مستحكمي مي يابم.

اين قبيل زوج ها با همسرش مانند بهترين و عزيزترين دوست خود رفتار مي كنند. دوستي در بين زوجين عمق بيش تري به روابط آن ها مي بخشد و به بخشي از زندگي روزانه آن ها تبديل مي شود.

آيا با همسرمان دوست باشيم؟ چگونه همسر خوبي باشيم؟

مزاياي دوستي و رفاقت با همسر

در متن زير مواردي از خصوصيات و ويژگي هاي دوستي با همسر آورده شده است.

  • دوستان خوب در ارتباط با يكديگر با ملاحظه رفتار مي كنند و سعي مي كنند يكديگر را ناراحت نكنند. 
  • دوستان و رفيقان به احساسات يكديگر احترام مي گذارند حتي وقتي كه با يكديگر اختلاف نظر دارند. شما هيچ وقت به دوست خود نمي گوييد كه احمق است و هنگام عصبانيت مغزش كار نمي كند. پس چرا بايد به همسرتان همچين چيزي بگوييد؟
  • دوستان واقعي در وقت سختي و نياز مي توانند روي يكديگر حساب كنند. شما هم بايد هنگام مشكلات اول از همسرتان تقاضاي كمك كنيد و در هنگام سختي مانند يك دوست وفادار در كنارش باشيد. شما هرگز دوستتان را در مواقع سختي تنها نمي گذاريد پس چرا اين كار را با همسرتان انجام دهيد؟
  • دوستان واقعي در هر شرايطي راهي موثر براي ارتباط بهتر با يكديگر پيدا مي كنند. معمولا دوستان صميمي از جزئيات زندگي يكديگر خبر دارند، با يكديگر به خريد مي روند، ورزش مي كنند و در كارها به يكديگر كمك مي كنند. اين نكات است كه باعث مي شود دوستي تداوم پيدا كند.
  • دوستان نقاط ضعف، مشكلات و معايب يكديگر را مي پذيرند و يكديگر را بخاطر اين مشكلات مسخره نمي كنند. شما دوستانتان را به دليل بي نقص بودن انتخاب نمي كنيد و وقتي حوصله ندارند سر به سر آن ها نمي گذاريد. همانند دوستتان كه انتظار نداريد بي نقص و عالي باشد نبايد اين انتظار را از همسر خود هم داشته باشيد.
  • دوستان خوب سعي مي كنند يكديگر را خوشحال كنند. آن ها يكديگر را خوشحال مي كنند و از به ياد آوردن روز هاي خوبي كه داشته اند خوشحال مي شوند. دوستان خوب ممكن است در كنار هم احمق به نظر برسند و كارهاي خنده داري انجام دهند ولي خجالت نمي كشند. در كنار همسر خود هم بايد از انجام كارهاي احمقانه لذت ببريد.
  • دوستان خوب از يكديگر تعريف مي كنند و نقاط قوت يكديگر را ستايش مي كنند. لازم نيست تعريف يا تمجيد خيلي سخاوتمندانه يا دور از ذهن باشد. تعريف مي تواند يك جمله ساده مثل «امروز چقدر قشنگ شده اي» يا «چه لباس قشنگي پوشيده اي» باشد. هر بار كه از همسر خود تعريف مي كنيد باعث ايجاد احساس خوب در او مي شويد و رابطه خود را قوي تر مي كنيد.

منبع : داروي گاباپنتين، به موارد مصرف و عوارض جانبي آن توجه كنيد( مهم)

ازدواج با آدم خسيس، زن اسكروچ مي شوي يا نه؟

 

ازدواج با آدم خسيس، زن اسكروچ مي شوي يا نه؟

ازدواج با آدم خسيس چه عواقبي براي شما خواهد داشت؟ در صورتي كه به آن به عنوان يكي از گزينه هاي ازدواج فكر مي كنيد بايد همه جوانب آن موضوع را در نظر بگيريد زيرا در ازدواج با فردي خسيس بايد مشكلاتي مانند نحوه پول گرفتن از همسر، دعوا به خاطر مخارج، انزواي مخارج و بسياري از موارد آزاردهنده ديگر دست و پنجه نرم كنيد.

آدم خسيس فقط پول جمع مي كند و به طور بيمار گونه اي در مصرف كوچك ترين چيزها پس انداز مي كند و هيچ گاه قصد خرج كردن آن ها را ندارد و با اين رفتارش زندگي همسر و فرزندان را قرباني روز مبادا مي كند و هزينه هاي لازم زندگي را در نظر نمي گيرد و براي آن ها هيچ پولي خرج نمي كند.

در اين مقاله به مشخصه هاي اصلي مرد خسيس مي پردازيم تا بتوانيد در مورد ازدواج با آن تصميم درستي بگيريد، هم چنين در اين زمينه شما مي توانيد از مشاوره قبل از ازدواج كمك بگيريد.

ازدواج با آدم خسيس، انتظار تغيير نداشته باشيد

اگر در حال حاضر دوست پسر خسيسي داريد مي توانيد او را امتحان كنيد البته بايد توجه داشته باشيد كه خساست به سختي درمان مي شود و شما نبايد به اميد اين كه بعد از ازدواج با دارو درماني و روان درماني و قرص او را درمان كرده و تغيير مي دهيد، باشيد، زيرا او هيچ گاه نمي تواند به آدم دست و دلبازي تبديل شود.

در صورتي كه اين ويژگي همسر آينده تان را به موقع تشخيص دهيد به شما كمك مي شود تا تصميم گيري بهتري داشته باشيد و شما را از يك عمر پشيماني باز دارد، شايد در ابتدا به خودتان بگوييد كه عشق و علاقه از همه چيز مهم تر مي باشد اما درست زماني كه شور و شوق اوليه از بين رفت متوجه خواهيد شد كه مرتكب چه اشتباه بزرگي شده ايد زماني كه بسيار براي شما دير شده است. در ازدواج و انتخاب همسر اين معيار مهم را در نظر بگيريد تا همسر مناسبي را برگزينيد.

تشخيص خساست و مديريت هزينه

بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه بين خسيس بودن و مديريت هزينه ها مرز باريكي وجود دارد و اگرچه اين تفاوت كاملا محسوس مي باشد و نبايد اين دو را با هم اشتباه بگيريد.

به طور مثال فردي كه مبلمان خانه را هر هشت سال عوض مي كند خسيس نمي باشد و هم چنين فردي كه به دليل كمبود درآمد با پيشنهاد همسرش براي سفر خارج مخالفت مي كند خسيس نيست پس هر چيزي را در نامزد خود به حساب خساست او نگذاريد زيرا بعضي از مسائل به خاطر وضعيت مالي فرد رقم نمي خورد.

فرد خسيس كسي مي باشد كه به اندازه كافي پول دارد اما به آن دست نمي زند چنين فردي اگر ميليون ها پول در حسابش داشته باشد باز هم به خاطر ۵۰۰ توماني با شما جر و بحث مي كند و دعوا راه مي اندازد، بايد اين نكته را در نظر بگيريد كه در شرايط اقتصادي و سخت تلاش براي صرفه جويي به معني خسيس بودن نمي باشد بلكه مشخصه بارز آن خرج نكردن با وجود پول كافي مي باشد زيرا فرد تنها پول جمع كردن را دوست دارد و دلش نمي آيد از پول هايش كم شود و آن ها را مصرف كند.

ازدواج با آدم خسيس، ترس از فقر

مي خواهيد بدانيد ازدواج با چه مرداني اشتباه مي باشد؟ يكي از آن ها مرد خسيس است، مرد خسيس جز مرداني مي باشد كه اگر به خودتان بياييد متوجه مي شويد كه زندگي تان به آت و آشغال تبديل شده است زيرا آدمي كه حس خساست در او وجود دارد هيچ چيز را دور نمي اندازد، به طور مثال او جوراب هاي كهنه اي كه سوراخش را بارها دوخته، قوطي رب، سطح ماست و ته مانده هاي مداد رنگي دوران مدرسه اش را نگه مي دارد.

فرد خسيس خيلي زياد از فقير شدن، آينده و مشكلات مالي مي ترسد و استرس دارد به طوري كه هيچ گاه نمي تواند زندگي عادي و بدون از نگراني براي خود رقم بزند و زندگي شاد و با رفاهي را تجربه كند.

آدم هاي خسيس به طور معمول وسواس عملي و فكري دارند و خسيس بودن آن ها از كادو دادنشان مشخص مي شود پس در دوران نامزدي به اين نكته توجه داشته باشيد و خريدهايش را متناسب با سطح مالي اش بسنجيد تا بتوانيد در اين خصوص تصميم درستي را بگيريد.

منبع : ازدواج با آدم خسيس، زن اسكروچ مي شوي يا نه؟

درمان افسردگي با گياهان دارويي، داروهاي گياهي ضد افسردگي و شادي آور

 

درمان افسردگي با گياهان دارويي، داروهاي گياهي ضد افسردگي و شادي آور

آيا درمان افسردگي با گياهان دارويي امكان پذير مي باشد؟ افسردگي يك نوع اختلالات رواني مي باشد كه به خاطر آن فعل و انفعالات شيميايي مغز دستخوش تغيير مي شود و فرد از نظر رواني با مشكلات گسترده اي رو به رو مي شود كه مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • خلق پايين
  • بي لذتي
  • كمبود اشتها
  • مشكلات خواب
  • مشكلات تمركز
  • حافظه
  • احساس بي معنايي در زندگي
  • افكار مرگ و خودكشي

براي بهبود اين وضعيت درمان هاي شناخته شده اي وجود دارد كه مي توان به مواردي مانند درمان شناختي رفتاري و استفاده از داروهاي ضد افسردگي اشاره كرد، هم چنين داروهاي گياهي يك نوع عنصر كمكي مي باشند و نمي توان آن ها را جايگزين درمان هاي اصلي كرد.

در ادامه اين مقاله توضيحاتي در مورد درمان افسردگي و گياهان دارويي بيان مي شود پس تا انتها اين مقاله را مورد مطالعه قرار دهيد.

درمان افسردگي با گياهان دارويي، حقيقت يا فريب؟

بسياري از افراد ادعا مي كنند كه با استفاده از داروهاي گياهي يا پيروي از برخي از رژيم هاي غذايي مي توان افسردگي را درمان كرد، براي بررسي صحت اين ادعا بايد در مورد اختلال افسردگي درك بهتري پيدا كرد و توجه داشت كه افسردگي يك نوع اختلال رواني مي باشد و با احساسات غم و ناراحتي روزمره متفاوت است.

زماني كه فرد به اختلال افسردگي دچار مي شود حداقل به مدت ۲ هفته پياپي احساس غم شديدي دارد و نمي تواند از زندگي اش لذت ببرد علاوه بر اين شخصي كه مبتلا به افسردگي است علاوه بر مشكلات خلقي، علائم ديگري را تجربه مي كند كه عبارت اند از:

  • مشكلات خواب
  • اشتها
  • اختلال در حافظه
  • فقدان انرژي
  • كاهش تمركز
  • احساس بي ارزشي و افكار مرگ و خود كشي

هم چنين اختلال افسردگي باعث مي شود تا بدن انسان از نظر شيميايي تغييراتي در آن ايجاد شود و سطح برخي از انتقال دهنده هاي عصبي مانند سروتونين و نوراپي نفرين كاهش مي يابد.

از زمان گذشته تا به امروز براي درمان افسردگي روش هاي متفاوتي بيان شده است كه كارايي هر كدام از آن ها با استفاده از تحقيقات علمي مورد بررسي قرار گرفته است، امروزه خط اول درمان افسردگي روش روان درماني به كمك رويكرد شناختي رفتاري مي باشد.

اين روش درماني زماني كه با داروهاي ضد افسردگي تركيب شود، مي تواند به پايدارترين نتايج منتهي شود در اين ميان از گياهان دارويي نيز استفاده مي كنند و از آن ها به عنوان روش هاي كمكي بهره مي برند اما بايد توجه داشته باشند كه گياهان دارويي به تنهايي كافي نمي باشد و نمي تواند جايگزين مراجعه به روانشناس و يا روانپزشك باشند.

درمان افسردگي با گياهان  دارويي، معرفي انواع گياهان دارويي موثر در افسردگي

براي اين كه روند درمان افسردگي سرعت بيشتري داشته باشد مي توان از رژيم غذايي كه باعث افزايش ترشح سروتونين در بدن مي شود استفاده كرد، از اين رو مصرف برخي از گياهان دارويي توصيه مي شود، در ادامه اين مقاله به چند مورد از مهم ترين اين گياهان اشاره كرده ايم:

  1. گياه اسطوخدوس

برخي از گياهان دارويي آرامش بخش مي باشند و يكي از شناخته ترين گياهان دارويي كه باعث بهبود شرايط خلقي و تمدد اعصاب مي شود گياه اسطوخدوس نام دارد، اين گياه در زبان انگليسي به لاوندر معروف مي باشد و به شكل هاي متفاوتي مورد استفاده قرار مي گيرد كه در اين خصوص مي توان به دمنوش، لوسيون، اسپري و برخي از عطرها اشاره نمود.

مصرف گياه اسطوخدوس باعث كاهش تنش شده و مشكلات خواب را بهبود مي بخشد، گياهان دارويي در كنار داروها و روان درماني مي توانند استفاده شوند و نقش مفيد و موثري در بهبود افسردگي دارند.

  1. درمان افسردگي با گياهان دارويي، سنبل الطيب

يكي ديگر از داروهاي مفيد در درمان افسردگي ريشه سنبل الطيب مي باشد اين گياه باعث بهبود بي خوابي مي شود و هم چنين احساس افسردگي را كاهش مي دهد، در مصرف سنبل الطيب دقت بسياري داشته باشد زيرا اين دارو نبايد همزمان با داروهاي خواب آور و داروهاي ضد افسردگي مصرف شود در صورتي كه با آن ها استفاده شود عوارض جانبي داروها را تشديد كرده و تغييراتي در هشياري فرد ايجاد مي كند.

  1. جنسينگ

يكي از رايج ترين گياهان دارويي كه براي بهبود افسردگي تجويز مي شود جنسينگ نام دارد، اين دارو تاثيرات مثبتي بر روي فرد مي گذارد و باعث بهبود وضعيت خواب، كاهش استرس و بهبود عملكرد ذهني او مي شود و از اين رو افسردگي كاهش مي يابد.

هم چنين اين گياه دارويي اثرات مثبتي بر روي سلامت روان فرد مي گذارد و باعث تقويت سيستم ايمني بدن انسان مي شود و مشكلاتي مانند قند خون، مشكلات جنسي و چاقي را بهبود بخشيده و براي آن ها موثر است.

  1. درمان افسردگي با گياهان دارويي، گياه بابونه

گياه بابونه يكي از گياهاني مي باشد كه براي بهبود وضعيت روحي انسان كمك كننده است و بر اساس بررسي هاي انجام شده اين گياه براي رفع مشكلات خواب، بهبود وضعيت خلقي، كاهش اضطراب و ارتقاي عملكرد جنسي استفاده مي شود و هم چنين اين گياه به عنوان گزينه مكمل در برنامه افسردگي قرار مي گيرد.

  1. آويشن

در گياه آويشن مقدار قابل توجهي تريپتوفان وجود دارد كه منبع خوبي براي ترشح سروتونين در بدن مي باشد، در صورتي كه كاهش سروتونين يابد با علائم افسردگي در ارتباط بوده و اگر از مواد غذايي و دارويي كه ميزان ماده سروتونين را در بدن افزايش مي دهند استفاده شود بر درمان مشكلات روانشناختي ناشي از افسردگي اثرگذار خواهد بود.

منبع : درمان افسردگي با گياهان دارويي، داروهاي گياهي ضد افسردگي و شادي آور

پوست نوزاد، آشنايي با حساسيت ها و مراقبت از پوست نوزاد

 

پوست نوزاد، آشنايي با حساسيت ها و مراقبت از پوست نوزاد

مراقبت كردن از پوست نوزادان يكي از دغدغه هاي بسياري از مادران مي باشد زيرا نوزادان در ابتدا پوست بسيار حساسي دارند و اين مسئله باعث مي شود تا نسبت به بزرگسالان و در برابر عوامل محيطي آسيب پذيري بيشتري از خودشان نشان دهند در نتيجه باعث به پوست آن ها بيشتر رسيدگي كرد و به مراقبت بيشتري نياز دارند.

نوزادان زماني كه به دنيا مي آيند ممكن است پوستي قرمز داشته باشند و يا لكه ها و چرك هايي روي پوست شان باشد و مادران نگران اين موضوع هستند در حالي كه اين مسئله در بسياري از موارد طبيعي مي باشد و با گذشت چند هفته آن لكه ها ناپديد مي شود، با اين حال در صورتي كه متوجه شديد اين مشكلات شديدتر شده است و با مراقبت هايي كه بيان مي كنيم حل نمي شود در اين خصوص بايد از متخصص كودك كمك بگيريد تا در اين خصوص شما را راهنمايي كند.

مشكلات رايج و روش هاي مراقبت از پوست نوزاد

والدين در بسياري از موارد انتظار دارند كه نوزادي كه به دنيا مي آيد پوستي نرم و لطيف دارد اما بر خلاف نظر آن ها در برخي از موارد نوزادان در دوران نوزادي يا همان سال هاي اوليه زندگي خود با مشكلات پوستي مختلفي رو به رو مي شوند كه از جمله اين مشكلات مي توان به قرمزي، دچار شدن به جوش هاي ريز روي صورت، خشكي پوست و ساير مشكلات پوستي اشاره كرد.

در ادامه اين مقاله در مورد مشكلات رايج پوستي نوزادان و روش هاي مراقبت از آن ها مطالبي را بيان مي كنيم.

آكنه دوران نوزادي

تقريبا حدود ۴۰ درصد از نوزادان در سنين ۲ تا ۳ هفتگي دچار آكنه يا همان جوش هاي بسيار ريزي بر روي صورت خود مي شوند اين مشكل ممكن است تا ۴ يا ۶ ماهگي كودك ادامه داشته باشد و جوش هاي به وجود آمده در بسياري از موارد به خاطر هورمون هاي مادر مي باشد كه هنوز در جريان خون كودك حضور دارد و باعث تحريك چربي هاي پوست كودك مي شود.

اين جوش ها باعث درد و ناراحتي كودك نمي شوند و در صورتي كه خودتان آن را دستكاري نكنيد و كودك را راحت بگذاريد، نكته ديگري كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه از صابون، لوسيون ها و اسكراب ها براي درمان اين جوش ها استفاده نكنيد ، تنها كاري كه در اين شرايط بايد انجام دهيد اين است كه دو يا سه بار در روز پوست نوزاد را با آب بشوييد و بعد با ملايمت آن را خشك كنيد.

پوسته پوسته شدن سر

شايد بر روي پوست سر نوزادتان پوسته هاي زردرنگي را مشاهده كرده باشيد كه در بسياري از اوقات شبيه شوره مي باشد و التهاب هاي قرمزي رنگي را به وجود مي آورند، اين مسئله يكي از مشكلات پوستي رايج در ميان نوزادان مي باشد و در بسياري از اوقات در ۳ ماه اول بروز پيدا مي كند اما اين مشكل ممكن است تا پايان يك سالگي وجود داشته باشد.

علت بروز اين پوسته ها فعاليت بيش از حد غده هاي چربي مي باشد كه به خاطر هورمون هاي مادر در خون نوزاد وجود دارد اين غده باعث چرب شدن پوست سر مي شود و لايه هاي خشك اوليه ريزش كرده و به صورت پوسته يا شوره خودش را نشان مي دهد.

پوسته شدن پوست سر نوزاد مشكل خاصي به حساب نمي آيد و براي كودك ناراحتي خاصي را ايجاد نمي كند اگر به دنبال مراقبت بيشتر و يا درمان زودتر اين مشكل مي باشيد مي توانيد از روغن هاي گياهي استفاده كنيد و با استفاده از آن ها پوست سر نوزاد را به صورت ملايم ماساژ دهيد، اين كار باعث مي شود تا لايه هاي مرده ريزش كرده و از بين برود و اين شرايط به سرعت تسريع يابد.

در اين خصوص مي توانيد از پزشك اطفال كمك بگيريد تا شامپوي مخصوصي براي درمان اين مشكل در اختيار شما قرار دهد تا در هنگام حمام كردن نوزاد از آن استفاده كنيد.

اگزماي دوران نوزادي

در بسياري از موارد مشكلات پوستي باعث به وجود آمدن آزار و اذيت براي نوزاد نمي شود اما اين موضوع در مورد يك بيماري استثنا مي باشد كه آن اگزما نام دارد. هنگامي كه نوزاد گرفتار اگزما مي شود پوستش دچار التهاب و قرمزي شده و احساس خارش زيادي بر روي بدن او ايجاد مي شود.

اين مشكل ابتدا از صورت نوزاد شروع شده و بعد به ساير قسمت هاي بدن نوزاد گسترش مي يابد و هم چنين اگزما باعث برجستگي هاي آبدار مي شود و احتمال تركيدن آن زياد است در اين صورت باعث درد و ناراحتي زيادي در نوزاد مي شود.

در اين شرايط هنگامي كه كودك را به حمام مي بريد از آب بسيار گرم استفاده نكنيد و مدت زمان زيادي او را در حمام نگه داريد و بعد از حمام كردن هم از مرطوب كننده هاي ضد آلرژي كه باعث تسكين ناراحتي نوزاد و كاهش علائم اگزما مي شود استفاده نماييد براي اين كه سريع تر اين مشكل را حل كنيد مي توانيد از متخصص اطفال كمك بگيريد تا با مشاهده مشكل پوستي كودك پماد يا داروهاي لازم را براي او تجويز نمايد.

خشكي پوست

خشكي پوست مشكل رايجي در بين نوزادان مي باشد و اين مشكل براي نوزاداني كه ديرتر از موعد به دنيا آمده است بيشتر ديده مي شود، اين مسئله در نوزادان مشكل نگران كننده اي نمي باشد و با هيدراته نگه داشتن بدن كودك مي توان با اين مشكل مقابله كرد يعني بايد به اين اطمينان برسيد كه نوزاد به اندازه كافي شير مي خورد و از طريق بدنش آب كافي دريافت مي كند يا خير.

اگر بعد از حمام از لوسيون هاي مرطوب كننده استفاده كنيد مي تواند در بهبود اين مشكل مفيد باشد اما بايد به اين نكته توجه كنيد كه بيش از اندازه از صابون استفاده نكنيد زيرا باعث خشكي هر چه بيشتر پوست نوزاد مي شود.

در صورتي كه مشاهده كرديد بر روي پوست صورت نوزاد لكه هاي خشكي وجود دارد و شروع به پخش شدن كرده اند و يا باعث بي قراري كودك شده اند در اين موقعيت بايد با پزشك اطفال مشورت كنيد و در اين خصوص از او راهنمايي بخواهيد.

منبع : پوست نوزاد، آشنايي با حساسيت ها و مراقبت از پوست نوزاد