آرشیو اسفند ماه 1399

ازدواج,خانواده ,سرگرمي

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

مقابله با دروغگويي همسر

 

دروغگويي همسر مشكلي است كه بسياري از زوج ها از آن رنج مي برند. دروغ گويي همسر باعث از بين رفتن اعتماد و صميميت بين زوجين مي شود. در اين مقاله به راه هاي تشخيص و درمان اين مشكل پرداخته شده است.

شايد در ابتدا براي شما سخت باشد كه بفهميد همسر شما فردي دروغ گو است يا خير؟

 زوج هاي بسياري از دروغ گويي همسر رنج مي برند.

 شما بايد ابتدا بفهميد علت دروغگويي همسرتان چيست و چه زماني همسرتان به شما دروغ مي گويد؟

 شما مي توانيد به دروغگويي همسرتان پاسخ دهيد. اما اگر او به دروغگويي ادامه داد مي توانيد از راهكارهايي كه در ادامه توضيح داده شده است كمك بگيريد.

تحليل رواني دروغ گفتن چيست؟

 دروغ گويي يكي از مسائلي است كه در همه دين ها نفي شده است و همه معتقدند كسي كه دروغ مي گويد دشمن خداست، اما به مرور زمان اين رفتار در افراد عادي مي شود و روي تمام روابط افراد تأثير مي‌گذارد.

 اين رفتار، رفتاري كاملاً نادرست است و روي فرد تاثير منفي مي گذارد و به مرور زمان اطرافيان نمي توانند به فرد اعتماد كنند. 

وقتي فرد در زندگي مشترك دروغ بگويد زندگي را به نابودي مي كشاند.

 دروغگويي به اين معنا نيست كه فرد قصد آسيب رساندن به ديگران را دارد اما ممكن است با دروغ گفتن تاثير نامناسبي روي ديگران بگذارند.

ممكن است افراد به دلايل مختلف دروغ بگويند، مثلاً براي اينكه خود را ثابت كند، جلوي تنبيه پدر و مادر را بگيرند و نظر مثبت ديگران را جلب كنند دروغ مي گويند.

چه افرادي بيشتر دروغ مي گويند؟

افرادي كه  احساس حقارت مي كنند و نمي‌خواهند ديگران متوجه ضعف آن ها شوند بيش تر دروغ مي‌گويند.

 چرا برخي افراد بر اين باور هستند كه دروغشان مصلحتي است و مشكلي ندارد؟

زيرا اين افراد مي‌خواهند عذاب وجدان كمتري داشته باشند. برخي افراد خود را با اين مسئله توجيه مي‌كنند كه دروغ مصلحتي است ولي دروغ مصلحتي بدترين نوع دروغ است زيرا ما به اين رفتار عادت خواهيم كرد و اسم هر كاري را مصلحت مي گذاريم.

پيشنهاد مشاور: درمان بدبيني و شكاكيت همسر

چه افرادي بيشتر دروغ مي گويند؟

 افرادي كه علاقه اي به قانون ندارند و احساس حقارت مي كنند براي اينكه كسي از حقارت آن ها آگاه نشود دروغ مي‌گويند.

اصلاً مگر دروغ مصلحتي مي شود؟

 نه دروغ مصلحتي وجود ندارد.

اگر افراد به بلوغ فكري نرسيده باشند از اين بهانه استفاده مي كنند. اين رفتار به مرور زمان باعث مي شود كه اطرافيان حرف هاي فرد را باور نكنند و هيچ اعتمادي به او نداشته باشند.

دروغگويي چه تاثيري بر رابطه زناشويي مي گذارد؟

دروغ گويي باعث مي شود كه ما ديگر نتوانيم به شريك زندگي مان اعتماد كنيم. 

زندگي با فرد دروغگو بسيار سخت است، وقتي همسرتان به شما دروغ مي‌گويد و شما به او واكنش نشان مي دهيد كم كم دروغ در او دروني مي شود و بعد از مدتي شما اعتماد خود را از دست مي دهيد و حتي ممكن است در برابر او عصباني و خشمگين شويد.

 برخي خانم ها علت دروغگويي همسرشان را متوجه نمي شوند و با وجود صداقتي كه دارند نتيجه اي عكس مي بينند.

مقابله با دروغگويي همسر

 تشخيص دروغگويي همسر

  • به زبان بدن او دقت كنيد.

 برخي افراد معتقدند كه دروغ زبان بدن خاص خود را دارد، اگر شما بتوانيد حالت هاي بدني خاص او را پيدا كنيد تشخيص آن به راحتي است. 

مثلا اگر افراد هنگام صحبت كردن بيني خود را زياد بخارانند نشان دهنده دروغگويي او است يا مثلاً ممكن است براي پنهان كردن دروغ خود حركاتي مثل بستن دهان يا دست گذاشتن روي چشمان و بيني داشته باشند، همچنين افراد دروغ گو به طور مستقيم به شما نگاه نمي كنند.

  • به تن صداي آن ها گوش دهيد.

 به حرف‌هاي همسرتان گوش كنيد فردي كه دروغ مي گويد گفتاري متفاوت دارد مثلاً ممكن است در هنگام صحبت كردن مكث طولاني يا لكنت داشته باشد.

  • به كلمات انتخابي و زبان او توجه كنيد.

 ممكن است همسر شما براي توجيه دروغگويي از كلمات زيادي استفاده كند.

طبق مطالعات انجام شده افرادي كه دروغ مي گويند بيشتر از قسم استفاده مي كنند، همچنين ممكن است نفر سومي را وارد گفتگو كنند تا كمي بحث منحرف شود.

پيشنهاد مشاور: ميزان تعهدپذيري در رابطه + تست خيانت سنجي

روش مقابله با همسر دروغگو

پايه و اساس هر زندگي اعتماد است اگر زن و مرد نتوانند به يكديگر اعتماد كنند، زندگي براي آن ها سخت مي شود و به مرور زمان در روابط عاطفي آن ها سردي و فاصله ايجاد مي شود.

حس بدي است اگر شما در زندگي با همسرتان صداقت نداشته باشيد و به شما دروغ بگويند اگر همسرتان به شما دروغ مي گويد، طبيعي است كه عصباني شويد و عكس‌العمل تندd داشته باشيد اما با اين كار به نتيجه نخواهيد رسيد بلكه بايد اين مشكل را از ريشه برطرف كنيد.

  • خودتان را مقصر بدانيد

 گاهي اوقات علت دروغگويي همسر خود فرد است.

در هنگام دروغ نحوه برخورد شما تاثير گذار خواهد بود. اگر شما به همسرتان سخت بگيريد او مجبور به دروغگويي مي شود مثلاً اگر واكنش تندي نسبت به رفتار همسرتان نشان دهيد و باعث دعوا و جنجال شويد او بيش تر دروغ مي‌گويد.

يعني همسر براي حفظ آرامش و دوستي از دروغ گفتن استفاده مي كند. بنابراين بهتر است شما شرايطي را ايجاد كنيد كه از صادق بودن پشيمان نشود.

 اگر شما هم فردي باشيد كه دروغ مي گوييد بايد اول خودتان اين رفتار را ترك كنيد و در هيچ شرايطي به همسر خود دروغ نگوييد.

  • چشم بر بعضي دروغ ها ببنديد.

 اگرچه دروغ رفتاري اشتباه است اما ممكن است در طول زندگي با آن مواجه شويم.

 براي اولين قدم بايد به نوع دروغ توجه داشته باشيم به اينكه در طول رابطه چه مقدار دروغ شنيده ايم. هيچ وقت بر اساس يك دروغ همسر خود را دروغگو ندانيد.

 گاهي زن و مرد دروغ هاي كوچكي به يكديگر مي گويند كه تاثير زيادي در زندگي آن ها نخواهد داشت مثلاً ممكن است كه همسرتان به شما بگويد كه قصد رفتن به خانه مادرش را دارد ولي به جاي رفتن به خانه مادر به خانه دوستش برود.

 ممكن است شما از اين رفتار ناراحت شويد اما مشكل بزرگي در زندگي شما ايجاد نخواهد كرد. هر چي دروغ بزرگ تر باشد تاثير بيشتري در زندگي شما خواهد كرد.

  • نگاه تان را تغيير دهيد.

دست خودتان است كه تا چه حدي به طرف مقابل اجازه دهيد به شما دروغ بگويد گاهي رفتار خود فرد باعث دروغگويي طرف مقابل مي شود و اين مي تواند در دروغگويي شما و همسرتان تاثير گذار باشد.

مثلا ممكن است همسرتان به شما بگويد كه فلان ساعت در خانه است ولي دقيقاً همان ساعت به خانه نيايد. شايد همسرتان متوجه شده باشد كه زمان درستي را براي به خانه رسيدن نگفته است، ولي تلاش مي‌كند همان ساعتي كه به شما گفته به خانه بيايد.

اما تلاش او كافي نيست و ممكن است حرف او دو تا شود شما به اين مسئله مي ‌توانيد از دو زاويه نگاه كنيد، اول اينكه شايد به درستي نمي تواند زمان را مديريت كند و برنامه ريزي درستي ندارد و دوم اينكه شايد همسر شما فردي دروغ گو است و براي شما ارزش قائل نيست.

  • گفت و گو كنيد.

 گفت و گو يكي از مهم ترين راه حل ها است. شما مي توانيد در مورد اين مسئله با همسر خود صحبت كنيد شما همچنين واكنش او را پيش بيني كنيد.

اگر شما نتوانيد رفتارهاي همسرتان را پيش بيني كنيد يعني در مقابل رفتارهاي او نتوانيد واكنش مناسبي نشان دهيد گفت و گوي مفيدي نخواهيد داشت.

 شما در اين روش واكنش هاي همسر خود را حدس مي زنيد و در مقابل اين واكنش ها جواب هاي مناسب را پيدا مي كنيد و دست پر به سمت او مي رويد. با اين روش مي ‌توانيد در برابر هر سوال و پاسخ، جوابي آماده داشته باشيد.

 در واقع شما مي دانيد چه رفتار و عكس العملي داشته باشيد و بهترين تصميم براي شما چيست. شما بايد خود را آماده هر حقيقتي كنيد تا در موقع شنيدن پاسخ غافلگير نشويد.

احتمال دارد همسرتان دلايلي را بگويد كه شما آن ها را قبول كنيد ولي حتي به آن دلايل هم راضي به شنيدن دروغ نباشيد.

با همسرتان صحبت كنيد و به او كاملا واضح بگوييد كه در چه زمينه هاي نمي تواند دروغ بگويد و شما بابت دروغ گفتنش در آن زمينه ها او را نمي بخشيد. بعد از اين گفتگو صبور باشيد تا بتواند به راستگويي در همه زمينه ها عادت كند.

به هيچ عنوان اشتباهات گذشته او را به او يادآور نشويد و به او اجازه تغيير بدهيد

  • با همسرتان پيش روانشناس برويد

اگر همسرتان به دروغگويي عادت كرده است پيش روانشناس برويد تا تحت درمان قرار بگيرد و اين عادت را ترك كند، اين عادت دروغگويي همسرتان مي تواند منجر به اضطراب و افسردگي شما شود.

براي شما خيلي خوب است كه بدانيد انگيزه همسرتان از دروغ گفتن چيست؟

منبع :  مقابله با دروغگويي همسر

همسر خسيس را بشناسيد و چگونه با او رفتار كنيم

 

يكي از مشكلاتي كه زوجين به دليل عدم آشنايي پيش از ازدواج در زندگي مشترك با آن روبرو مي شوند خساست همسر مي باشد. در واقع همسر خسيس و عدم آشنايي با شخصيت اين افراد سبب بروز مشكلات زيادي در زندگي زناشويي مي شود، اما نبايد خساست را با اقتصادي بودن اشتباه گرفت.

خساست با اقتصادي بودن چه فرقي دارد؟

 خسيس بودن با اقتصادي بودن تفاوت‌هايي دارد و اين تفاوت ها عبارتند از:

  • هدف از جمع كردن بيش از حد پول 
  • نگرش افراد ديگر از جمع كردن 
  • پيامدهاي رفتار

فردي كه پول هاي خود را جمع مي كند قصد دارد به اهداف خود برسد اين اهداف مي تواند در مورد خانواده و فرزندان باشد:

 مثلاً قصد دارد فرزندش را براي تحصيل به خارج از كشور بفرستد يا حتي مي‌خواهد براي بعد از از دوران بازنشستگي پول جمع كند تا در دوران استراحت به هر جا كه مي خواهد برود. يعني فردي كه فكر اقتصادي دارد براي رسيدن به يك هدف مشخص تلاش مي‌كند و پول را به موقع خرج مي‌كند.

اما كسي كه خسيس است در زندگي هيچ هدفي ندارد و فقط قصدش پول جمع كردن است هيچ دليل براي خرج كردن پول ندارد.

شخصي كه فكر اقتصادي دارد هيچ‌گاه سلامت و رفاه خانواده خود را به خطر نمي‌اندازد بجا و به اندازه خرج كرده و براي رفاه خانواده تلاش مي‌كند اما فردي كه خسيس است حاضر است به بدبختي بيفتد ولي خرجي نكند.

 فردي كه خساست داشته باشد پول براي آينده پس انداز مي كند، براي اتفاقاتي كه ممكن است هرگز اتفاق نيفتد مثلا ممكن است بگويد پول جمع مي كنم براي زماني كه قحطي بيايد تا بتوانم براي خانواده‌ام غذا بخرم در واقع دلايلي كه فرد خسيس مي آورد غيرمنطقي است.

آيا خساست ژنتيكي است؟

درست است كه برخي ويژگي ها از طريق ژن منتقل مي شود اما تاكنون ژن خساست پيدا نشده است.

خساست مي‌تواند با برخي از اختلالات روانشناختي در ارتباط باشد. شايد براي شما اين سوال پيش بيايد چرا خانم و آقايي كه خسيس هستند، فرزندان آن ها هم خسيس هستند؟

 اين به دليل ژنتيك نيست، بلكه به دليل نحوه تربيت آن ها است. از آن جايي كه والدين الگويي براي فرزندانشان هستند فرزندان با الگو برداري از والدين خسيس مي شوند.

دليل ديگر اين امر اين است كه والدين فرزندانشان را وادار مي كنند تا از آن ها چيزي نخواهد و اين باعث مي شود كه در آينده كودكان چنين رفتاري را در پيش بگيرند.

اگر والدين نسبت به روابط عاطفي خود با فرزندان خساست به خرج بدهند در آينده، فرزندانشان وابستگي عاطفي شديدي به همسر خود دارند.

 خساست چگونه به وجود مي آيد؟

 يكي از دلايل مهم در شكل‌گيري خساست، دوران از پوشك گرفتن كودك مي باشد شايد از نظر شما اين موضوع عجيب باشد اما اين دوره تاثير بسيار مهمي در رفتار كودك دارد.

 مهم ترين مشكلات زندگي افراد خسيس با خانواده فقط مربوط به مسائل مالي نيست و تنها شامل مردان نمي‌شود.

 اما برخي از افراد، خسيس بودن را بيشتر در مورد دارايي و مال مي دانند. از آنجايي كه مردان مديريت خانه را برعهده دارند ممكن است بيشتر خسيس به نظر برسند اما هر دو يعني هم زن و هم مرد مي توانند در زندگي مشكل ايجاد كنند.

 خساست به معناي اين است كه فرد از پول خرج كردن در دوره‌اي كه افراد به آن احتياج دارند سرباز مي زند.

ممكن است شما در طول زندگي با افراد خسيس در ارتباط باشيد، آن ها نسبت به پول خرج كردن بسيار سخت گير هستند.

 اگر اين افراد ازدواج كنند، پس از تشكيل خانواده اين موضوع شدت بيشتري پيدا مي كند و مي تواند زمينه را براي مشكلات جدي تر فراهم كند، زيرا اين افراد خساست بيشتري نسبت به اعضاي خانواده خود دارند و اين امر روي روابط آن ها تاثير خواهد گذاشت و حتي ممكن است باعث جدايي افراد شود.

 اما اگر هر دو طرف شبيه به هم باشند از كنار هم بودن لذت مي برند.

 فرد خسيس در مورد هر مسئله اي با پول صحبت مي كند، مثلاً عشق و محبت را با نوع هديه و هزينه آن مي سنجد. 

به خاطر داشته باشيد كه مديريت، موضوع بدي نيست ولي بعضي از افراد چنان وابسته به پول هستند كه نمي توان آن ها را از پول جدا كرد.

 زندگي با اين افراد بسيار سخت است و معمولا از زندگي لذت نبرده و هميشه نگران هستند كه ديگران سر آن ها كلاه نگذارند يا پول خود را از دست ندهند.

همسر خسيس را بشناسيد و چگونه با او رفتار كنيم

نشانه هاي خساست در همسر

 ممكن است شما در ابتدا با همسرتان آشنايي نداشته باشيد و علت برخي كارها را سادگي او بدانيد، مثلا اگه هديه اي ارزان قيمت براي شما خريد ابتدا عاشق سادگي او شويد ولي به مرور متوجه شويد كه علت خساست بوده است.

 نشانه هاي خساست

  • صحبت از خريد نمي كند.
  •  اگر چيزي خراب شود آن را تعمير مي كند و از خريد دوباره آن خودداري مي كند.
  • از شما مي‌خواهند كمترين هزينه را داشته باشيد.
  •  از نظر او هديه دادن كار بيخودي است.
  •  از درآمد خودش كاري انجام نمي دهد و اگر چيزي ضرورت داشته باشد روي درآمد شما حساب مي كند.
  •  زماني كه از او پول مي خواهيد داد و بيداد راه مي‌اندازد.
  •  دوست ندارد با ديگران معاشرت داشته باشد.
  •  به جاي زنگ زدن پيامك مي دهد.
  •  به جاي اينكه لباس نو بخرد لباس هاي تكراري مي پوشد.
  •  اگر در مورد حساب بانكي و درآمد از او سوال بپرسيد جواب درست به شما نمي دهد.
  •  نمي توانيد از او پول قرض بگيريد.
  •  حاضر است مدت زمان طولاني پياده راه برود ولي از ماشين استفاده نكند.

چه كسي خسيس و چه كسي صرفه‌جو است؟

همان طور كه در ابتدا بيان شد برخي از افراد خساست و صرفه جويي را باهم يكي مي دانند. 

برخي افراد در ابتدا فكر مي‌كنند كه همسري با فكر اقتصادي نصيب آن ها شده است و به همين خاطر به او جواب مثبت مي دهند، اما بعد از مدتي متوجه خساست او مي شوند حتي او در مورد مخارج ضروري هم  ممكن است خساست به خرج بدهد.

تشخيص نشانه هاي خساست در همسر آينده

  • همه چيز را به پول ربط مي دهد

وقتي شما در مورد موضوعات مختلف صحبت مي‌كنيد او با پول نتيجه‌گيري مي‌كند، مثلاً ممكن است شما در مورد سفرتان صحبت كنيد و او حساب كند كه اين سفر چقدر هزينه دارد.

  • حرف زدن از خريد

وقتي از او مي‌خواهيد كه چيزي برايتان بخرد او شروع به دعوا با شما مي كند.

او نمي تواند چيزهاي جديد را ببيند و هميشه با وسايل كهنه سر مي كند حتي حاضر است با وسيله قديمي و خراب سر كند ولي وسيله جديد نخرد.

  • شما را وادار به خرج نكردن مي كند

مثلا ممكن است به شما بگويد من نمي خرم، من نياز ندارم تا شما هم از خرج كردن منصرف كند.

  • تعارف شما را براي پرداخت هزينه قبول مي كند.

در اينجا حقوق زن و مرد را برابر مي داند مثلاً ممكن است شما براي آشنايي بيشتر با او به بيرون برويد و تعارف بزنيد كه شما حساب خواهيد كرد او قبول مي كند. اين كار مي تواند يكي از دلايل خساست باشد و بايد در ازدواج خود دقت بيش تري داشته باشيد.

البته ممكن است به دلايلي همچون جا گذاشتن كيف پول و يا عدم آشنايي با عرف اين اتفاق صورت گيرد.

  • هديه دادن را كار بيهوده مي داند.

 معمولاً در جلسات اول هديه و گل دادن درست نيست اما اگر رابطه شما پيشرفت كرد و نامزدتان در مقابل خريد هديه مقاومت كرد و براي اين كار خود دلايل غيرمنطقي آورد به خساست او شك كنيد.

 زندگي پر از تاريخ هاي خاص است، مردي كه خساست داشته باشد اين تاريخ ها را براي شما جهنم مي كند.

  • روي درآمد شما حساب مي كند.

 افرادي كه خساست دارند تلاش مي كنند كه همسر شاغل داشته باشند و حتي ممكن است در نحوه خرج كردن دخالت كنند اگر نامزد شما روي اين مساله تاكيد كرد بيشتر دقت كنيد.

  • اگر موقعيت اورژانسي پيش بيايد از پول قرض گرفتن مي ترسيد.

شايد يك موقعيت اورژانسي براي شما پيش بيايد اما از واكنش او بترسيد زيرا ممكن است با شما دعوا كند.

در اين شرايط نمي توانيد روي همسر يا نامزد خود حساب كنيد و بايد دنبال كمك گرفتن از ديگران باشيد.

  • به دنبال مكان‌هاي ارزان است.

تجربه غذا خوردن در مكان‌هاي ارزان هميشه نشان دهنده صميميت نيست و گاهي مي تواند نشان دهنده احساسات فرد باشد، در اين شرايط شما بايد در تصميم خود دقت بيشتري كنيد.

 موارد ديگري براي خسارات افراد وجود دارد كه عبارتند از:

  • از رفت و آمد بيزار هستند.
  •  وسايل قديمي و كهنه دارند و معتقد هستند روزي  به كار مي آيد.
  •  هر وقت از درآمدش بپرسي هيچ پاسخي نمي‌دهد.
  •  در رستوران چيزي نمي خورد مگر اينكه مهمان كسي باشد.

 مقابله با همسر خسيس

اگر با فرد خسيس ازدواج كنيد بايد بدانيد كه به تنهايي نمي توانيد احساسات همسرتان را از بين ببريد و فقط مي توانيد تلاش كنيد كه مدارا و سازش داشته باشيد.

  • ايجاد منبع مالي براي خودتان

 اگر فردي، همسر خسيس داشته باشد بايد به دنبال منبع مالي باشد يعني از توانايي‌هاي خود استفاده كند تا كسب درآمد كند، زيرا نمي تواند براي خرج هاي خود از همسرش پول بگيرد.

  • هيچ گاه از همسر خود در جمع شكايت نكنيد.

 به خاطر داشته باشيد كه هيچ كس نمي تواند كمكي به شما كند و بيان اين موضوع در جمع  مي‌تواند باعث ناخوشايندي  شود و همسرتان را خشمگين كند.

منبع :  همسر خسيس را بشناسيد و چگونه با او رفتار كنيم

نكات مهم در جلسه خواستگاري

 

بسياري از زوجين در هنگام ازدواج در مورد معيارها و نكات خواستگاري سوالات زيادي دارند كه نمي توانند پاسخ مناسبي براي آن ها فراهم كنند، اين مقاله به معيارهاي ازدواج و نكات خواستگاري پرداخته شده است.

بعد از اينكه معيارهاي خود را انتخاب كرديد ممكن است با اين سوال مواجه شويد كه چگونه مي توان قبل از ازدواج به خصوصيات اخلاقي و روحي رواني همسر پي‌برد؟ آيا مي‌توان با رعايت اصول شرعي شخصي را شناخت؟

يكي از اصول مهم در امر ازدواج احترام به جنس مخالف است. توصيه ما به پسران اين است كه قبل از ازدواج دقت داشته باشند شخصي كه براي ازدواج انتخاب مي كنند آيا از لحاظ اجتماعي، اقتصادي و آداب و معاشرت با عقايد شما همخواني دارد يا ندارد.

اگر فردي كه در نظر داريد از نظر اجتماعي، اقتصادي با معيارهاي شما همخواني داشت مي توانيد تحقيقات خود را آغاز كنيد و اطلاعاتي جزئي در مورد او و خانواده پيدا كنيد و خانواده خود را با خانواده‌ طرف مقابل مقايسه كنيد.

 اگر در يك رده و رديف بوديد و خانواده شما از نظرهاي مختلف باهم تفاوتي نداشت مي توانيد به خواستگاري برويد.

 معمولاً دختر خانم ها اطلاعات كلي در مورد خواستگارشان پيدا مي كنند مثلاً در مورد وضعيت اقتصادي، اجتماعي، شغلي و تحصيلي و اگر با آن ها همخواني داشت اجازه مي دهند خواستگار به خانه آن ها بيايد.

اين كار باعث مي شود كه پيش از اين كه زوجين به يكديگر احساس پيدا كنند ملاك هاي مختلف را بسنجند. در هنگام سنجش اين ملاك ها منطقي باشيد، به ياد داشته باشيد كه آدم كامل وجود ندارد اما اين بدين معني نيست كه بايد ملاك هاي خود را فراموش كنيد.

 تاريخچه خواستگاري

تاريخچه خواستگاري بسيار قديمي بوده و به قبل از ميلاد مسيح برمي گردد. اين روند در طول تاريخ نيز از سوي مردان انجام مي شد يعني مرد به خواستگاري زن مي رود، علت اين امر اين مي باشد كه زن و مرد تفاوت‌هاي روان شناختي با يكديگر دارند. 

در برخي از كشورها خواستگاري زنان از مردان نيز ديده مي شود و جا افتاده است اما در كشورهاي سنتي مانند ايران خواستگاري به وسيله مرد از زن انجام مي شود.

نقش ظاهر در هنگام خواستگاري

زماني كه به خواستگاري مي رويد و يا براي شما خواستگار مي آيد بايد از لحاظ ظاهري مرتب باشيد. لباس هاي تميز بر تن داشته باشيد و پوششي شيك و مناسب داشته باشيد زيرا اولين ديدار به ياد هر دو طرف مي ماند.

 برخي از افراد با لباس هاي نامناسب در جلسات خواستگاري حضور پيدا مي‌كنند و تصورشان اين است كه بايد مرا همان گونه كه هستم بپذيرند در تمام طول خواستگاري بايد متانت و وقار از طرف هر دو خانواده مراعات شود زيرا رفتارهاي نامناسب ذهنيت بدي را به جا مي گذارد.

 هنگام صحبت كردن فرد، سر و پا گوش باشيد، با دقت به حرف هاي او گوش كنيد و مطالب را به خاطر بسپاريد. زماني كه خود صحبت مي كنيد سنجيده حرف بزنيد بعد از اينكه از گذشته و حال طرف مقابل مطلع شديد مي توانيد اعتقادات او را مورد ارزيابي قرار بدهيد.

نقش ظاهر در هنگام خواستگاري

نقش صداقت در جلسات خواستگاري

 در جلسه اول بنا را روي صداقت بگذاريد و هر آنچه را كه مي‌گوييد از سر صداقت و صفا باشد.

 براي اولين سوال بهتر است از طرف مقابل بخواهيد كه خود را كامل براي شما معرفي كند و خلاصه اي از گذشته و زندگي اش براي شما بگويد و بعد شما هم خود را معرفي كنيد و خلاصه‌اي از گذشته خود بگوييد.

 منظور از ما از معرفي اين است كه نام و نام خانوادگي، شغل، سن، شغل پدر و مادر، ميزان تحصيلات و ميزان اشتغال هر يك از اعضاي خانواده را بگوييد.

 اينكه شما در چه خانواده اي و در چه شرايطي بزرگ شده ايد را بيان كنيد. وقتي هر دو طرف صحبت مي كنيد بايد سر و پا گوش باشيد و مطالب را به خاطر بسپاريد بعد از اين مي توانيد از اعتقادات او سوال كنيد مثلاً نظر شما در مورد مذهب چيست؟

مذهب تا چه اندازه روي زندگي شما تاثير گذار است؟ آيا به واجبات عمل مي‌كنيد؟

در كشورهايي مانند ايران كه پايبندي بالايي به سنت ها دارند بايد در مورد سنت ها و آداب رسوم خانوادگي نيز سوالات زيادي بپرسيد.

 و بعد خانواده خود را با خانواده خواستگار خود مقايسه كنيد.

سوالات خواستگاري

 خانم ها در جلسه خواستگاري بايد اين سوال را از خواستگار شان بپرسند كه به نظر شما زن و همسر ايده آل چه ويژگي هايي دارد و بعد ويژگي هاي گفته شده را با خود مقايسه كنيد، اگر ناهمخواني داشت بگوييد ما با يكديگر همخواني نداريم و ساختمان رواني ما كاملا بيگانه است.

 همچنين خانم‌ها بايد بپرسند كه نظر شما در مورد پوشش خانم ها در جامعه چيست؟ چگونه بايد با مردم رفت و آمد داشته باشد؟ يا نظرتان در مورد شاغل بودن زن چيست؟

 اگر خانم شاغل باشد و به شغلش علاقه مند باشد يعني كار كردن براي او اهميت داشته باشد ولي بفهمد خواستگارش نظر مثبتي به شاغل بودن همسر ندارد بايد روي اين موضوع تاكيد شديد كند و حتي اگر لازم شد آن را شرط ضمن عقد قرار دهد، اگر خواستگار او اين مورد را نپذيرد بهتر است كه به مشاور مراجعه كنند.

به ياد داشته باشيد كه بسياري از افراد در ابتدا تصور مي كنند كه مي توانند همسر خود را تغيير دهند و او را باب ميل خود سازند اما اين تصور بسيار مخرب و اشتباه مي باشد.

هيچكس نمي تواند ديگري را تغيير دهد يا او را مجبور كند كه از علايق خود دست بكشد، بنابراين توصيه مي شود فردي را پيدا كنيد كه باورهاي شما را پذيرفته باشد.

ليستي از ملاك هاي خود تهيه كرده و ملاك هايي كه خواستگارتان دارد را با آن مقايسه كنيد.

مسائل مالي و اقتصادي

از طرف ديگر آقايان بايد امكانات مالي خود را توضيح دهند، اگر توان مالي آن ها در حدي نيست كه بتوانيد زندگي مرفهي را در ابتدا برقرار كنند بايد آن را توضيح دهيد. همچنين بايد مشخص شود كه چه مقدار پول پس انداز دارد و همچنين از دختر خانم بپرسد چه مقدار هزينه اي را براي رفاه مناسب مي بيند؟ اگر خواسته او با درآمد شما همخواني نداشت بايد آن را ذكر كنيد به او قول بيخود ندهيد.

هميشه از همان ابتدا صداقت داشته باشيد، دروغ و تظاهر هميشه نتايج مخرب و بدي را به دنبال دارد بنابراين صداقت را فراموش نكنيد.

 بنابراين، اگر شما از لحاظ مالي در وضعيتي نبوديد كه به تمام خواسته هاي دختر پاسخ دهيد به او وعده وعيد ندهيد.

 هردو طرف بايد براي بهتر شدن زندگي تلاش كنند و قول هاي نابجا به يكديگر ندهند، علاوه بر نگرش دختر و پسر بايد به نگرش خانواده ها هم توجه كرد و خانواده‌ ها را با هم مقايسه كرد.

 نكته مهم اين است كه دختر و پسر از يك رديف اقتصادي با يكديگر ازدواج كنند و تضاد طبقاتي اصلا صلاح نيست.

ارزش هاي خانوادگي

 يكي از مهم ترين مسائلي كه در جلسات خواستگاري بايد به آن پرداخته شود، ارزش هاي خانوادگي است يعني بايد فهميد چه چيزهايي در مقابل فرد با ارزش است.

 در برخي خانواده‌ها تحصيل داراي ارزش و جايگاه مهمي است و خانواده براي تحصيلات فرد ارزش  زيادي قائل هستند اما ممكن است در خانواده مقابل هيچ ارزشي نداشته باشد.

حتي ممكن است حجاب و رعايت كردن آن در خانواده اي مهم باشد و يكي از ارزش هاي مهم و حساس شمرده شود ولي در خانواده مقابل حجاب موضوعي كم رنگي باشد و يا اصلا جايگاهي نداشته باشد در عوض پول جايگاه مهم تري در زندگي آن ها داشته باشد، در اين شرايط شما با يكديگر همخواني نداريد.

منبع : نكات مهم در جلسه خواستگاري

راهكارهاي به دست آوردن دل همسر و بهبود رابطه پس از خيانت

 

هنگامي كه زن و مرد مهارت هاي ارتباطي لازم و انعطاف پذيري رواني كافي را نداشته باشند، نمي توانند در مواقع لازم يكديگر را ببخشند، بنابراين از يكديگر فاصله مي گيرند و اين ناراحتي ها به مرور زمان باعث سردي رابطه آن ها مي شود. در اين مقاله راه هايي براي به دست آوردن دل همسر و بهبود رابطه آورده شده است.

راه هايي براي به دست آوردن دل همسر

در متن زير راه هاي مناسب براي به دست آوردن دل همسر ذكر شده است، تمام موارد زير را مطالعه كنيد، سپس بررسي كنيد كه كدام يك از راه ها به درد رابطه بين شما و همسرتان مي خورد:

  • گفت و گو  از راهكارهاي به دست آوردن دل همسر

بسياري از ناراحتي هايي كه بين زن و شوهر اتفاق مي‌افتد به دليل سوء تفاهم مي باشد. در طول جلسات مشاوره هميشه ديده مي شود كه زوجين در مورد مشكلات خود به درستي صحبت نمي كنند و نمي توانند ارتباط كلامي صحيح برقرار كنند.

 اين موضوع باعث مي شود كه يك گفت و گوي ساده به مشاجره اي بزرگ تبديل كنند. براي پيشگيري از اين مشكلات زوجين بايد در مورد مشكلات خود با يكديگر صحبت كرده و مهارت هاي گفت و گو را بياموزند.

براي اينكه بتوانيد دل همسر خود را به دست بياوريد بايد از نيازها و احساسات همسر خود آگاه باشيد.

مهارت هاي ارتباطي

شما بايد سعي كنيد كه زمان درستي را براي صحبت كردن انتخاب كنيد، زيرا اگر در عصبانيت صحبت كنيد اوضاع بدتر مي شود پس زمان و مكان مناسبي را براي صحبت انتخاب كنيد. علاوه بر اين سعي كنيد كه به مشكلات از ديد او نگاه كنيد تا بتوانيد بهتر همسرتان را درك كنيد. به دقت به يكديگر گوش دهيد و سعي كنيد ريشه مشكلات خود را شناسايي كنيد.

  • به دنبال مقصر نگرديد

يكي از اشتباهات رايج در بين زوجين اين است كه هنگام دعوا تلاش مي كنند تقصير را به گردن ديگري بيندازند و حتي ممكن است همسر خود را به خاطر مشكلات سرزنش كنند و نقش خود را ناديده بگيرند. اين رفتارها باعث مي شود كه رابطه زوجين رو به سردي برود. بنابراين سعي كنيد احساسات منفي خود را كنترل كنيد و به دنبال راه حل هاي مناسب باشيد.

  • خراب كردن پل هاي پشت سر

هر رابطه حد و مرزهاي خاص خود را دارد، بنابراين تلاش كنيد كه اين حد و مرزها را مشخص كنيد تا ناخواسته وارد حريم شخصي و يا خط قرمزهاي يكديگر نشويد. هر رابطه‌اي حساسيت‌هاي خاص خود را دارد و شما بايد سعي كنيد حساسيت‌هاي يكديگر را درك كنيد و به آن ها احترام بگذاريد.

  • بدون قيد و شرط هم را دوست بداريد

نبايد مشكلات و فشارهاي زندگي روي رابطه شما تاثير بگذارد، به همسرتان نشان دهيد كه با وجود تمام سختي ها و مشكلات باز هم او را دوست داريد. علاوه بر اين براي روابط عاطفي و صميميت جسماني خود زماني جدا قائل شويد.

  • مهارت گوش دادن از راهكارهاي به دست آوردن دل همسر

گاهي اوقات تنها كاري كه براي آرام كردن همسر خود مي‌توانيد انجام دهيد، گوش دادن به حرف هاي او مي باشد. با اينكه بسياري از افراد فكر مي‌كنند گوش دادن كاري بسيار ساده است، اما بايد بدانيد كه گوش دادن يك مهارت سخت و پيچيده مي باشد و نياز به مهارت دارد. براي اينكه اين مهارت را در خود تقويت كنيد لازم است كه در هنگام گوش دادن به حرف هاي طرف مقابل با زبان بدن و چشم هايتان به او نشان دهيد كه متوجه منظور او مي شويد، اين كار باعث دلگرمي طرف مقابل مي شود.

پيشنهاد مشاور: شنونده خوبي براي همسرمان باشيم + تست تفاهم زن و شوهر

  • محبت كلامي را فراموش نكنيد

ممكن است كارهاي بسيار زيادي براي همسرتان انجام دهيد و با انجام اين كارها تصور كنيد كه ديگر نيازي به محبت كلامي نيست. اما نبايد قدرت كلمات را ناديده بگيريد. گفتن جملات محبت آميز و عاشقانه تاثير زيادي بر زندگي و روابط شما مي گذارد.

  • احترام به علاقه مندي ها

بيش تر افراد تلاش مي‌كنند با كسي ازدواج كنند كه تفاهم زيادي را با او دارند اما بايد بدانند كه زوجين هرگز كاملاً شبيه به يكديگر نمي شوند و هميشه در سليقه و علاقه آن ها كمي تفاوت‌ وجود دارد، بنابراين براي اين كه دل همسر خود را به دست بياوريد بايد به اين تفاوت‌ها احترام بگذاريد و گاهي دنيا را از ديد او ببينيد.

 از راهكارهاي به دست آوردن دل همسر

بهبود رابطه پس از خيانت

خيانت چه از طرف زن و چه از طرف مرد به زندگي  آسيب زيادي وارد مي كند و پيوند بين زوجين را تحت تاثير قرار مي دهد. علاوه بر اين خيانت اعتماد بين افراد را از بين مي‌برد و به دلبستگي آن ها آسيب وارد مي كند.

 خيانت كار ساده‌اي نيست بنابراين لازم است كه به همسرتان زمان بدهيد و براي رابطه تان حد و مرز مشخصي تعيين كنيد تا اعتماد از دست رفته برگردد.

 آيا يكي از راهكارهاي به دست آوردن دل همسر كادو خريدن است؟

 يك باور رايج در ميان مردم اين است كه زنان تنها با خريد وسايل گران قيمت به رابطه باز مي گردند و با اين كار مي توان دل آن ها را به دست آورد. اما اين گونه نيست خريد هديه تنها بخشي از ارتباط است و زنان بيش از هر چيزي به حمايت عاطفي نياز دارند. 

آيا برخورد و رفتارهاي صحيح با همسر را ميشناسيد؟

 رفتار با همسر يكي از مسائلي است كه نياز به آموزش دارد.

 همانطور كه براي وارد شدن به زندگي مشترك بايد آمادگي و مهارت هاي لازم را داشته باشيد، لازم است براي موفقيت در زندگي مشترك و بهبود كيفيت روابط، شيوه هاي درست رفتار با همسر را ياد بگيريد.

 اگر رفتار درستي داشته باشيد سوتفاهم ها و اختلافات را در مسير بهبود پيش مي بريد.

 بسياري از شكست ها در زندگي مشترك بخاطر رفتارهاي ناپخته زن و شوهر اتفاق مي افتد، به خاطر داشته باشيد كه رفتار شما با همسرتان روي زندگي فرزندان و شخصيت آن ها تاثير مي گذارد، بنابراين با رفتار درست و بجا مي توانيد زندگي مشترك را مديريت كنيد.

  • به همسرتان احترام بگذاريد

 احترام يكي از مهمترين اصول در موفقيت زندگي مشترك و ارتباط موثر بين زن و شوهر است.

 زنان و مردان تفاوت هاي مهمي با يكديگر دارند ولي به طور كلي مردان به افتخار و احترام و زنان به عشق و محبت بيش تر احتياج دارند.

احترام و برخورد صحيح زن و شوهر نسبت به يكديگر باعث افزايش عشق و علاقه آن ها به هم مي شود.

 همچنين احترام و برخورد درست باعث اعتماد به نفس و حمايت بين همسران مي ‌شود، اين احترام نشان‌دهنده اين است كه زوجين يكديگر را بدون هيچ قيد و شرطي دوست دارند و از يكديگر حمايت مي كنند.

  • نظرخواهي از  برخورد و رفتارهاي صحيح با همسر

در موارد حساس و مهم از همسرتان كمك بخواهيد و نظر او را بپرسيد البته به اين معنا نيست كه همسرتان به جاي شما تصميم بگيرد بلكه در مواردي همچون مسائل مالي و تربيت بچه ها با يكديگر مشورت كنيد، اين كار باعث مي شود كه بيش تر به يكديگر نزديك بشويد.

 نظرخواهي از همسر و شركت دادن او در مسائل مهم زندگي، احساس مهم بودن و ارزشمندي به او مي‌دهد.

  • تحسين و قدرداني از همسر

 با تشويق و تحسين همسرتان در جمع زندگي مشترك تان را تقويت كنيد.

 البته منظور اين نيست كه در اين مورد اغراق كرده و باعث خجالت و كلافگي او شويد، بلكه با گفتن ويژگي‌هاي خوب و موفقيت‌هايش،  احساس غرور در او را تقويت كنيد و نشان دهيد كه به او افتخار مي كنيد.

 اكثر مردان دوست دارند تا از آن ها تعريف و تمجيد شودف بنابراين اگر همسرتان كاري مي‌كند كه به دل مي‌نشيند آن را بيان كنيد و به او بگوييد كه از كار او لذت برده ايد.

 با تشويق و تحسين همسرتان، به او نشان مي دهيد كه تلاش هايش را مي بينيد و براي شما ارزشمند است .

  • به يكديگر آرامش بدهيد

كار و شغل بخش بسيار مهمي در زندگي هر فرد است، هم مردان و هم زنان انرژي زيادي روي كار مي‌گذارند و اين كار باعث خستگي آن ها مي شود.

همسران مي توانند منبع انگيزه يكديگر باشند و در هنگام خستگي يكديگر را تسلي داده، پس از يك روز پركار و خسته كننده در كنار يكديگر بنشينيد و به جاي شكايت و دعوا از بودن كنار يكديگر لذت ببرند.

  • حمايت و پشتيباني از برخورد و رفتار صحيح با همسر

زن و شوهر تاثير مستقيمي بر افكار و كارهاي يكديگر دارند، اگر همسرتان اهدافي دارد از او حمايت كرده و كمك كنيد به خواسته‌هايش برسد. ممكن است خواسته هاي او براي شما بي ارزش باشد اما اين نكته را فراموش نكنيد كه پيشرفت همسرتان پيشرفت شماست و مي تواند باعث افتخار شما شود.

پيشنهاد مشاور:8 نكته مهم براي ارتباط موثر با همسر

  • اشتباهات خود را بپذيريد

اشتباهات خود را بپذيريد و از همسرتان عذرخواهي كنيد، عذرخواهي كردن غرور شما را خدشه دار نمي كند بلكه شما را عزيز تر مي كند چرا كه او متوجه مي‌شود براي احساسات او ارزش قائل هستيد.

به ياد داشته باشيد كه هيچ كس بي عيب و نقص نيست و همه افراد اشتباه مي كنند اما مهم اين است كه پس از فهميدن اشتباه با شجاعت عذر خواهي كنيد و دلخوري ها را از بين ببريد.

  • همسرتان را همانطور كه هست بپذيريد

همهيچ انساني كامل نيست، بنابراين نبايد توقع داشته باشيد كه همسرتان آن گونه كه شما مي‌خواهيد باشد، توقع نداشته باشيد كه همسرتان بي عيب و نقص باشد و هميشه كار درست را انجام دهد و او را همان گونه كه هست بپذيريد و دوست داشته باشيد.

 توقع بيش از اندازه شما باعث آزرده خاطر شدن او مي شود با همسرتان كنار بيايد و با او سازگار شويد.

روي صفات خوب هم متمركز شويد پس از مدتي متوجه خواهيد شد كه همسرتان در برخورد با شما بيشتر صفات خوب را نمايان مي‌كند همچنين هرگز نبايد به اميد تغيير همسر بعد از ازدواج، مشكلات و اختلافات را ناديده بگيريد.

  • احترام به عقايد همسر

مسلماً مي‌دانيد كه انسان‌ها تفاوت‌هاي بي شماري با يكديگر دارند و طبيعي است كه دو نفر شبيه به هم نباشند و با شما مخالف باشند بنابراين همسرتان را سرزنش نكنيد، اين كار باعث دعوا و دلخوري ميان مي‌شود و يا باعث مي شود كه همسرتان هميشه در مقابل شما سكوت كند.

 گاهي مسائل مهمي براي او پيش مي ايد و نياز دارد كه او را درك كنيد بنابراين اجازه دهيد كه با خيالي راحت با شما صحبت كند.

  • ابراز عشق و علاقه به همسر از راه هاي برخورد و رفتار صحيح با همسر

ممكن است برخي افراد فكر ‌كنند كه نياز نيست علاقه و دوست داشتن خود را مستقيماً بيان كنند وهمين كه براي زندگي تلاش مي‌كنند كافيست اما هم زنان و هم مردان نياز دارند كه مورد علاقه همسرشان باشند.

به اين منظور همسرتان را در آغوش بگيريد و او را ببوسيد و به او بگوييد كه عاشق او هستيد، محبت خود را هم مي توانيد به صورت كلامي و هم رفتاري نشان دهيد.

يكي از مسائلي كه باعث افزايش سطح كيفيت زندگي مي‌شود بهبود روابط عاطفي است، داشتن زندگي مطلوب و رضايت از آن در گرو داشتن روابط عاطفي خوب مي باشد.

شايد شما در زندگي و رابطه دچار تنش‌هايي شده باشيد كه به فكر بهبود رابطه‌تان افتاده باشيد.

منبع : راهكارهاي به دست آوردن دل همسر و بهبود رابطه پس از خيانت

مشكلات شايع جنسي در مردان و زنان چيست؟

 

طبق آماري كه از مطالعات روانشناسان به دست آمده است، مشكلات شايع جنسي در زنان و مردان از مهم ترين مشكلات زندگي است و زوج هايي كه به اين مشكلات دچار مي شوند به احتمال زياد در مورد اين اختلالات با يكديگر حرف نمي زنند و ممكن است اختلال و مشكل آن ها به خوبي مشخص نشود.

افراد بالغ براي اين كه به عشق و اعتماد برسند زندگي مشترك را تشكيل مي دهند و براي اثبات مجدد هويت و حس رضايت خود به توليد مثل و براي ارضاي احساس عاطفي به رابطه جنسي نياز دارد.

مشكلات جنسي در مردان و زنان

در رابطه هايي كه مدت زمان آن كم مي باشد و سريع تشكيل شده و از بين مي رود، رابطه جنسي تنها براي لذت جسماني و ارضاي هيجانات فرد انجام مي شود.

اما براي كساني كه نسبت به يكديگر تعهد دارند و وارد زندگي مشترك شده اند، رابطه زناشويي اهميت بسياري دارد به طوري كه اگر فرد نتواند با كسي كه دوستش دارد نتواند رابطه جنسي مناسبي داشته باشد دچار احساسات ارضا نشده مانند نااميدي، خشم و نگراني مي شود.

بسياري از افراد هستند كه از نظر جنسي فعال مي باشند، اين افراد ممكن است اوقاتي را براي انجام عمل جنسي در نظر بگيرند اما اگر عمل جنسي آن ها طبق برنامه پيش نرود، آن ها نا اميدي هاي جنسي را تجربه مي كنند.

افرادي كه از نظر جنسي دچار  نااميدي مي شوند، اختلال عملكرد جنسي را تجربه مي كنند.

در بسياري از موارد اختلال جنسي در شرايط كوتاه مدت به وجود مي آيد و در بعضي موارد ممكن است ديرپا باشد ولي صرف نظر از همه موارد گفته شده، درمان پذير مي باشد.

مشكلات شايع جنسي در مردان و زنان چيست؟

در بسياري از اوقات دو مورد باعث مي شوند كه ناخشنودي جنسي به وجود آيد يكي از آن ها تعداد دفعات عمل جنسي و ديگري رفتارهاي مي باشد كه در زندگي جنسي زوجين به وجود مي آيد.

زوجين براي اين كه اين مشكلات را درمان كنند بايد اين موارد را در خود و همسرشان تغيير دهند، در جست و جويي روشي براي درمان آن باشند و براي درمان اقدامات لازم را انجام مي دهند. با توافق در مورد نوع يا تنوع در رفتارهاي جنسي مي توان به بهبود آن كمك كرد.

مشكلات جنسي شايع در مردان چيست؟

مردان ممكن است دچار مشكلات شايع جنسي شوند و مشكلات آن ها ممكن است مربوط به نعوض باشد كه باعث مي شود مردان در جست و جوي روشي براي درمان آن باشند.

پيشنهاد مشاور: اختلال عملكرد جنسي زنان و مردان

مردان ممكن است مشكلاتي مربوط به انزال داشته باشند، اين مشكل در مردان جوان بيشتر ديده مي شود، در اين هنگام مردان در رابطه جنسي خود دچار مشكل شده و انزال زودهنگام آنان باعث مي شود تا در رابطه جنسي خود خشنود نباشد.

مرداني كه مشكل انزال دارند نمي توانند به حداكثر ميل جنسي خود برسند. مشكل انزال به اندازه ديگر موارد شايع نمي باشد اما اين مشكل براي مردان بسيار ناراحت كننده مي باشد و مردان سعي مي كنند اين مشكل را درمان كنند.

نشانه هاي ناتواني مردان

  • ناتواني در دستيابي يا حفظ نعوظ مناسب براي مقاربت (اختلال نعوظ)
  • انزال تأخيري با وجود تحريك جنسي كافي (انزال عقب مانده)
  • عدم توانايي در كنترل زمان انزال (انزال زودرس)

مشكلات شايع جنسي در زنان چيست؟

بر اساس مطالعاتي كه روانشناسان انجام داده اند، مشكلاتي كه در رابطه جنسي زنان به وجود مي آيد بيشتر به خاطر نارحتي هاي هيجاني مي باشد.

ممكن است زنان در رابطه جنسي خود احساسي مانند ترس يا نگراني را تجربه كنند و يا زماني كه نزديكي دارند ناراحتي هاي مختصر و خفيفي در آن ها به وجود آيد.

زنان ممكن است در هنگام نزديكي احساس ناراحتي داشته باشند  يا مشكل آن ها در رسيدن به حداكثر لذت جنسي باشد و نتوانند ارگاسم را به خوبي تجربه كنند.

زن ممكن است خودش براي رابطه جنسي پيش قدم نشود و هيچ ميلي براي رابطه جنسي نداشته باشد اما زماني كه مرد عمل جنسي را شروع مي كند او هم با مرد همراهي مي كند و حتي ممكن است از آن لذت هم ببرد.

مشكلات شايع جنسي در مردان و زنان چيست؟

اما اگر زن گرفتار مشكلي مانند ناراحتي هيجاني باشد، ممكن است از عمل جنسي خود رضايت نداشته باشد و اين عمل براي او ناخوشايند بوده و از آن لذت نمي برد.

در اين صورت فرد ممكن است دچار بيماري هاي جسمي مانند اسپاسم شديد و ديگر بيماري ها شود، در اين صورت اين بيماري ممكن است مشكلاتي براي افراد داشته باشد زيرا اگر فرد از نظر جنسي لذت جنسي را نبرد و براي رسيدن به لذت جنسي اختلالاتي براي او به وجود مي آيد.

افراد ممكن است از نظر اختلال در لذت جنسي طيف گسترده اي داشته باشد و اين عمل در زنان و مردان متفاوت باشد و ميزان آن ممكن است بسيار خفيف يا شديد باشد.

افرادي هستند كه اصلا رغبتي به ميل جنسي ندارند، آن ها به خاطر فقدان ميل جنسي خود و همسرشان به متخصص مراجعه مي كنند.

افراد بايد علت اين عمل را به خوبي بشناسند و بدانند كه به چه دليل به اين مشكل دچار شده اند، آيا آن ها به انجام عمل جنسي علاقه اي ندارند يا واقعا فاقد ميل جنسي مي باشند.

منبع : مشكلات شايع جنسي در مردان و زنان چيست؟