چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

مشكلات شايع جنسي در مردان و زنان چيست؟

 

طبق آماري كه از مطالعات روانشناسان به دست آمده است، مشكلات شايع جنسي در زنان و مردان از مهم ترين مشكلات زندگي است و زوج هايي كه به اين مشكلات دچار مي شوند به احتمال زياد در مورد اين اختلالات با يكديگر حرف نمي زنند و ممكن است اختلال و مشكل آن ها به خوبي مشخص نشود.

افراد بالغ براي اين كه به عشق و اعتماد برسند زندگي مشترك را تشكيل مي دهند و براي اثبات مجدد هويت و حس رضايت خود به توليد مثل و براي ارضاي احساس عاطفي به رابطه جنسي نياز دارد.

مشكلات جنسي در مردان و زنان

در رابطه هايي كه مدت زمان آن كم مي باشد و سريع تشكيل شده و از بين مي رود، رابطه جنسي تنها براي لذت جسماني و ارضاي هيجانات فرد انجام مي شود.

اما براي كساني كه نسبت به يكديگر تعهد دارند و وارد زندگي مشترك شده اند، رابطه زناشويي اهميت بسياري دارد به طوري كه اگر فرد نتواند با كسي كه دوستش دارد نتواند رابطه جنسي مناسبي داشته باشد دچار احساسات ارضا نشده مانند نااميدي، خشم و نگراني مي شود.

بسياري از افراد هستند كه از نظر جنسي فعال مي باشند، اين افراد ممكن است اوقاتي را براي انجام عمل جنسي در نظر بگيرند اما اگر عمل جنسي آن ها طبق برنامه پيش نرود، آن ها نا اميدي هاي جنسي را تجربه مي كنند.

افرادي كه از نظر جنسي دچار  نااميدي مي شوند، اختلال عملكرد جنسي را تجربه مي كنند.

در بسياري از موارد اختلال جنسي در شرايط كوتاه مدت به وجود مي آيد و در بعضي موارد ممكن است ديرپا باشد ولي صرف نظر از همه موارد گفته شده، درمان پذير مي باشد.

مشكلات شايع جنسي در مردان و زنان چيست؟

در بسياري از اوقات دو مورد باعث مي شوند كه ناخشنودي جنسي به وجود آيد يكي از آن ها تعداد دفعات عمل جنسي و ديگري رفتارهاي مي باشد كه در زندگي جنسي زوجين به وجود مي آيد.

زوجين براي اين كه اين مشكلات را درمان كنند بايد اين موارد را در خود و همسرشان تغيير دهند، در جست و جويي روشي براي درمان آن باشند و براي درمان اقدامات لازم را انجام مي دهند. با توافق در مورد نوع يا تنوع در رفتارهاي جنسي مي توان به بهبود آن كمك كرد.

مشكلات جنسي شايع در مردان چيست؟

مردان ممكن است دچار مشكلات شايع جنسي شوند و مشكلات آن ها ممكن است مربوط به نعوض باشد كه باعث مي شود مردان در جست و جوي روشي براي درمان آن باشند.

پيشنهاد مشاور: اختلال عملكرد جنسي زنان و مردان

مردان ممكن است مشكلاتي مربوط به انزال داشته باشند، اين مشكل در مردان جوان بيشتر ديده مي شود، در اين هنگام مردان در رابطه جنسي خود دچار مشكل شده و انزال زودهنگام آنان باعث مي شود تا در رابطه جنسي خود خشنود نباشد.

مرداني كه مشكل انزال دارند نمي توانند به حداكثر ميل جنسي خود برسند. مشكل انزال به اندازه ديگر موارد شايع نمي باشد اما اين مشكل براي مردان بسيار ناراحت كننده مي باشد و مردان سعي مي كنند اين مشكل را درمان كنند.

نشانه هاي ناتواني مردان

  • ناتواني در دستيابي يا حفظ نعوظ مناسب براي مقاربت (اختلال نعوظ)
  • انزال تأخيري با وجود تحريك جنسي كافي (انزال عقب مانده)
  • عدم توانايي در كنترل زمان انزال (انزال زودرس)

مشكلات شايع جنسي در زنان چيست؟

بر اساس مطالعاتي كه روانشناسان انجام داده اند، مشكلاتي كه در رابطه جنسي زنان به وجود مي آيد بيشتر به خاطر نارحتي هاي هيجاني مي باشد.

ممكن است زنان در رابطه جنسي خود احساسي مانند ترس يا نگراني را تجربه كنند و يا زماني كه نزديكي دارند ناراحتي هاي مختصر و خفيفي در آن ها به وجود آيد.

زنان ممكن است در هنگام نزديكي احساس ناراحتي داشته باشند  يا مشكل آن ها در رسيدن به حداكثر لذت جنسي باشد و نتوانند ارگاسم را به خوبي تجربه كنند.

زن ممكن است خودش براي رابطه جنسي پيش قدم نشود و هيچ ميلي براي رابطه جنسي نداشته باشد اما زماني كه مرد عمل جنسي را شروع مي كند او هم با مرد همراهي مي كند و حتي ممكن است از آن لذت هم ببرد.

مشكلات شايع جنسي در مردان و زنان چيست؟

اما اگر زن گرفتار مشكلي مانند ناراحتي هيجاني باشد، ممكن است از عمل جنسي خود رضايت نداشته باشد و اين عمل براي او ناخوشايند بوده و از آن لذت نمي برد.

در اين صورت فرد ممكن است دچار بيماري هاي جسمي مانند اسپاسم شديد و ديگر بيماري ها شود، در اين صورت اين بيماري ممكن است مشكلاتي براي افراد داشته باشد زيرا اگر فرد از نظر جنسي لذت جنسي را نبرد و براي رسيدن به لذت جنسي اختلالاتي براي او به وجود مي آيد.

افراد ممكن است از نظر اختلال در لذت جنسي طيف گسترده اي داشته باشد و اين عمل در زنان و مردان متفاوت باشد و ميزان آن ممكن است بسيار خفيف يا شديد باشد.

افرادي هستند كه اصلا رغبتي به ميل جنسي ندارند، آن ها به خاطر فقدان ميل جنسي خود و همسرشان به متخصص مراجعه مي كنند.

افراد بايد علت اين عمل را به خوبي بشناسند و بدانند كه به چه دليل به اين مشكل دچار شده اند، آيا آن ها به انجام عمل جنسي علاقه اي ندارند يا واقعا فاقد ميل جنسي مي باشند.

منبع : مشكلات شايع جنسي در مردان و زنان چيست؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.