چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

راهكارهاي به دست آوردن دل همسر و بهبود رابطه پس از خيانت

 

هنگامي كه زن و مرد مهارت هاي ارتباطي لازم و انعطاف پذيري رواني كافي را نداشته باشند، نمي توانند در مواقع لازم يكديگر را ببخشند، بنابراين از يكديگر فاصله مي گيرند و اين ناراحتي ها به مرور زمان باعث سردي رابطه آن ها مي شود. در اين مقاله راه هايي براي به دست آوردن دل همسر و بهبود رابطه آورده شده است.

راه هايي براي به دست آوردن دل همسر

در متن زير راه هاي مناسب براي به دست آوردن دل همسر ذكر شده است، تمام موارد زير را مطالعه كنيد، سپس بررسي كنيد كه كدام يك از راه ها به درد رابطه بين شما و همسرتان مي خورد:

  • گفت و گو  از راهكارهاي به دست آوردن دل همسر

بسياري از ناراحتي هايي كه بين زن و شوهر اتفاق مي‌افتد به دليل سوء تفاهم مي باشد. در طول جلسات مشاوره هميشه ديده مي شود كه زوجين در مورد مشكلات خود به درستي صحبت نمي كنند و نمي توانند ارتباط كلامي صحيح برقرار كنند.

 اين موضوع باعث مي شود كه يك گفت و گوي ساده به مشاجره اي بزرگ تبديل كنند. براي پيشگيري از اين مشكلات زوجين بايد در مورد مشكلات خود با يكديگر صحبت كرده و مهارت هاي گفت و گو را بياموزند.

براي اينكه بتوانيد دل همسر خود را به دست بياوريد بايد از نيازها و احساسات همسر خود آگاه باشيد.

مهارت هاي ارتباطي

شما بايد سعي كنيد كه زمان درستي را براي صحبت كردن انتخاب كنيد، زيرا اگر در عصبانيت صحبت كنيد اوضاع بدتر مي شود پس زمان و مكان مناسبي را براي صحبت انتخاب كنيد. علاوه بر اين سعي كنيد كه به مشكلات از ديد او نگاه كنيد تا بتوانيد بهتر همسرتان را درك كنيد. به دقت به يكديگر گوش دهيد و سعي كنيد ريشه مشكلات خود را شناسايي كنيد.

  • به دنبال مقصر نگرديد

يكي از اشتباهات رايج در بين زوجين اين است كه هنگام دعوا تلاش مي كنند تقصير را به گردن ديگري بيندازند و حتي ممكن است همسر خود را به خاطر مشكلات سرزنش كنند و نقش خود را ناديده بگيرند. اين رفتارها باعث مي شود كه رابطه زوجين رو به سردي برود. بنابراين سعي كنيد احساسات منفي خود را كنترل كنيد و به دنبال راه حل هاي مناسب باشيد.

  • خراب كردن پل هاي پشت سر

هر رابطه حد و مرزهاي خاص خود را دارد، بنابراين تلاش كنيد كه اين حد و مرزها را مشخص كنيد تا ناخواسته وارد حريم شخصي و يا خط قرمزهاي يكديگر نشويد. هر رابطه‌اي حساسيت‌هاي خاص خود را دارد و شما بايد سعي كنيد حساسيت‌هاي يكديگر را درك كنيد و به آن ها احترام بگذاريد.

  • بدون قيد و شرط هم را دوست بداريد

نبايد مشكلات و فشارهاي زندگي روي رابطه شما تاثير بگذارد، به همسرتان نشان دهيد كه با وجود تمام سختي ها و مشكلات باز هم او را دوست داريد. علاوه بر اين براي روابط عاطفي و صميميت جسماني خود زماني جدا قائل شويد.

  • مهارت گوش دادن از راهكارهاي به دست آوردن دل همسر

گاهي اوقات تنها كاري كه براي آرام كردن همسر خود مي‌توانيد انجام دهيد، گوش دادن به حرف هاي او مي باشد. با اينكه بسياري از افراد فكر مي‌كنند گوش دادن كاري بسيار ساده است، اما بايد بدانيد كه گوش دادن يك مهارت سخت و پيچيده مي باشد و نياز به مهارت دارد. براي اينكه اين مهارت را در خود تقويت كنيد لازم است كه در هنگام گوش دادن به حرف هاي طرف مقابل با زبان بدن و چشم هايتان به او نشان دهيد كه متوجه منظور او مي شويد، اين كار باعث دلگرمي طرف مقابل مي شود.

پيشنهاد مشاور: شنونده خوبي براي همسرمان باشيم + تست تفاهم زن و شوهر

  • محبت كلامي را فراموش نكنيد

ممكن است كارهاي بسيار زيادي براي همسرتان انجام دهيد و با انجام اين كارها تصور كنيد كه ديگر نيازي به محبت كلامي نيست. اما نبايد قدرت كلمات را ناديده بگيريد. گفتن جملات محبت آميز و عاشقانه تاثير زيادي بر زندگي و روابط شما مي گذارد.

  • احترام به علاقه مندي ها

بيش تر افراد تلاش مي‌كنند با كسي ازدواج كنند كه تفاهم زيادي را با او دارند اما بايد بدانند كه زوجين هرگز كاملاً شبيه به يكديگر نمي شوند و هميشه در سليقه و علاقه آن ها كمي تفاوت‌ وجود دارد، بنابراين براي اين كه دل همسر خود را به دست بياوريد بايد به اين تفاوت‌ها احترام بگذاريد و گاهي دنيا را از ديد او ببينيد.

 از راهكارهاي به دست آوردن دل همسر

بهبود رابطه پس از خيانت

خيانت چه از طرف زن و چه از طرف مرد به زندگي  آسيب زيادي وارد مي كند و پيوند بين زوجين را تحت تاثير قرار مي دهد. علاوه بر اين خيانت اعتماد بين افراد را از بين مي‌برد و به دلبستگي آن ها آسيب وارد مي كند.

 خيانت كار ساده‌اي نيست بنابراين لازم است كه به همسرتان زمان بدهيد و براي رابطه تان حد و مرز مشخصي تعيين كنيد تا اعتماد از دست رفته برگردد.

 آيا يكي از راهكارهاي به دست آوردن دل همسر كادو خريدن است؟

 يك باور رايج در ميان مردم اين است كه زنان تنها با خريد وسايل گران قيمت به رابطه باز مي گردند و با اين كار مي توان دل آن ها را به دست آورد. اما اين گونه نيست خريد هديه تنها بخشي از ارتباط است و زنان بيش از هر چيزي به حمايت عاطفي نياز دارند. 

آيا برخورد و رفتارهاي صحيح با همسر را ميشناسيد؟

 رفتار با همسر يكي از مسائلي است كه نياز به آموزش دارد.

 همانطور كه براي وارد شدن به زندگي مشترك بايد آمادگي و مهارت هاي لازم را داشته باشيد، لازم است براي موفقيت در زندگي مشترك و بهبود كيفيت روابط، شيوه هاي درست رفتار با همسر را ياد بگيريد.

 اگر رفتار درستي داشته باشيد سوتفاهم ها و اختلافات را در مسير بهبود پيش مي بريد.

 بسياري از شكست ها در زندگي مشترك بخاطر رفتارهاي ناپخته زن و شوهر اتفاق مي افتد، به خاطر داشته باشيد كه رفتار شما با همسرتان روي زندگي فرزندان و شخصيت آن ها تاثير مي گذارد، بنابراين با رفتار درست و بجا مي توانيد زندگي مشترك را مديريت كنيد.

  • به همسرتان احترام بگذاريد

 احترام يكي از مهمترين اصول در موفقيت زندگي مشترك و ارتباط موثر بين زن و شوهر است.

 زنان و مردان تفاوت هاي مهمي با يكديگر دارند ولي به طور كلي مردان به افتخار و احترام و زنان به عشق و محبت بيش تر احتياج دارند.

احترام و برخورد صحيح زن و شوهر نسبت به يكديگر باعث افزايش عشق و علاقه آن ها به هم مي شود.

 همچنين احترام و برخورد درست باعث اعتماد به نفس و حمايت بين همسران مي ‌شود، اين احترام نشان‌دهنده اين است كه زوجين يكديگر را بدون هيچ قيد و شرطي دوست دارند و از يكديگر حمايت مي كنند.

  • نظرخواهي از  برخورد و رفتارهاي صحيح با همسر

در موارد حساس و مهم از همسرتان كمك بخواهيد و نظر او را بپرسيد البته به اين معنا نيست كه همسرتان به جاي شما تصميم بگيرد بلكه در مواردي همچون مسائل مالي و تربيت بچه ها با يكديگر مشورت كنيد، اين كار باعث مي شود كه بيش تر به يكديگر نزديك بشويد.

 نظرخواهي از همسر و شركت دادن او در مسائل مهم زندگي، احساس مهم بودن و ارزشمندي به او مي‌دهد.

  • تحسين و قدرداني از همسر

 با تشويق و تحسين همسرتان در جمع زندگي مشترك تان را تقويت كنيد.

 البته منظور اين نيست كه در اين مورد اغراق كرده و باعث خجالت و كلافگي او شويد، بلكه با گفتن ويژگي‌هاي خوب و موفقيت‌هايش،  احساس غرور در او را تقويت كنيد و نشان دهيد كه به او افتخار مي كنيد.

 اكثر مردان دوست دارند تا از آن ها تعريف و تمجيد شودف بنابراين اگر همسرتان كاري مي‌كند كه به دل مي‌نشيند آن را بيان كنيد و به او بگوييد كه از كار او لذت برده ايد.

 با تشويق و تحسين همسرتان، به او نشان مي دهيد كه تلاش هايش را مي بينيد و براي شما ارزشمند است .

  • به يكديگر آرامش بدهيد

كار و شغل بخش بسيار مهمي در زندگي هر فرد است، هم مردان و هم زنان انرژي زيادي روي كار مي‌گذارند و اين كار باعث خستگي آن ها مي شود.

همسران مي توانند منبع انگيزه يكديگر باشند و در هنگام خستگي يكديگر را تسلي داده، پس از يك روز پركار و خسته كننده در كنار يكديگر بنشينيد و به جاي شكايت و دعوا از بودن كنار يكديگر لذت ببرند.

  • حمايت و پشتيباني از برخورد و رفتار صحيح با همسر

زن و شوهر تاثير مستقيمي بر افكار و كارهاي يكديگر دارند، اگر همسرتان اهدافي دارد از او حمايت كرده و كمك كنيد به خواسته‌هايش برسد. ممكن است خواسته هاي او براي شما بي ارزش باشد اما اين نكته را فراموش نكنيد كه پيشرفت همسرتان پيشرفت شماست و مي تواند باعث افتخار شما شود.

پيشنهاد مشاور:8 نكته مهم براي ارتباط موثر با همسر

  • اشتباهات خود را بپذيريد

اشتباهات خود را بپذيريد و از همسرتان عذرخواهي كنيد، عذرخواهي كردن غرور شما را خدشه دار نمي كند بلكه شما را عزيز تر مي كند چرا كه او متوجه مي‌شود براي احساسات او ارزش قائل هستيد.

به ياد داشته باشيد كه هيچ كس بي عيب و نقص نيست و همه افراد اشتباه مي كنند اما مهم اين است كه پس از فهميدن اشتباه با شجاعت عذر خواهي كنيد و دلخوري ها را از بين ببريد.

  • همسرتان را همانطور كه هست بپذيريد

همهيچ انساني كامل نيست، بنابراين نبايد توقع داشته باشيد كه همسرتان آن گونه كه شما مي‌خواهيد باشد، توقع نداشته باشيد كه همسرتان بي عيب و نقص باشد و هميشه كار درست را انجام دهد و او را همان گونه كه هست بپذيريد و دوست داشته باشيد.

 توقع بيش از اندازه شما باعث آزرده خاطر شدن او مي شود با همسرتان كنار بيايد و با او سازگار شويد.

روي صفات خوب هم متمركز شويد پس از مدتي متوجه خواهيد شد كه همسرتان در برخورد با شما بيشتر صفات خوب را نمايان مي‌كند همچنين هرگز نبايد به اميد تغيير همسر بعد از ازدواج، مشكلات و اختلافات را ناديده بگيريد.

  • احترام به عقايد همسر

مسلماً مي‌دانيد كه انسان‌ها تفاوت‌هاي بي شماري با يكديگر دارند و طبيعي است كه دو نفر شبيه به هم نباشند و با شما مخالف باشند بنابراين همسرتان را سرزنش نكنيد، اين كار باعث دعوا و دلخوري ميان مي‌شود و يا باعث مي شود كه همسرتان هميشه در مقابل شما سكوت كند.

 گاهي مسائل مهمي براي او پيش مي ايد و نياز دارد كه او را درك كنيد بنابراين اجازه دهيد كه با خيالي راحت با شما صحبت كند.

  • ابراز عشق و علاقه به همسر از راه هاي برخورد و رفتار صحيح با همسر

ممكن است برخي افراد فكر ‌كنند كه نياز نيست علاقه و دوست داشتن خود را مستقيماً بيان كنند وهمين كه براي زندگي تلاش مي‌كنند كافيست اما هم زنان و هم مردان نياز دارند كه مورد علاقه همسرشان باشند.

به اين منظور همسرتان را در آغوش بگيريد و او را ببوسيد و به او بگوييد كه عاشق او هستيد، محبت خود را هم مي توانيد به صورت كلامي و هم رفتاري نشان دهيد.

يكي از مسائلي كه باعث افزايش سطح كيفيت زندگي مي‌شود بهبود روابط عاطفي است، داشتن زندگي مطلوب و رضايت از آن در گرو داشتن روابط عاطفي خوب مي باشد.

شايد شما در زندگي و رابطه دچار تنش‌هايي شده باشيد كه به فكر بهبود رابطه‌تان افتاده باشيد.

منبع : راهكارهاي به دست آوردن دل همسر و بهبود رابطه پس از خيانت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.