سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

كتاب هاي روانشناسي شخصيت ، بهترين كتاب هاي روانشناسي شخصيت

 

كتاب هاي روانشناسي شخصيت، بهترين كتاب هاي روانشناسي شخصيت

بهترين كتاب هاي روانشناسي شخصيت كدام يك مي باشد؟ روانشناسي شخصيت گرايش از روانشناسي مي باشد كه به صفات پايدار و باثبات وجود انسان مي پردازد و در اين خصوص نظريه پردازان بسياري وجود دارند كه تلاش كرده اند تا ابعاد وجودي شخصيت انسان را از جنبه هاي مختلف مورد بررسي و ارزيابي قرار دهند.

كتاب هاي روانشناسي شخصيت در اين باره نظريه هاي مختلفي را در نظر گرفته است و آن نظريه ها را گردآوري كرده است و تلاش مي كند تا ديدگاه روانشناسان و ساير مخاطبان را در مورد شخصيت انسان گسترش دهند، براي آن كه با كتاب هاي مفيدي در اين زمينه آشنا شويد بهتر است اين مقاله را تا انتها مورد بررسي قرار دهيد تا آگاهي لازم را به دست آوريد.

معرفي كتاب هاي روانشناسي شخصيت

كتاب هاي روانشناسي شخصيت بر اساس نوع طبقه بندي نظريه هاي موجود در اين زمينه تفاوت هايي با يكديگر دارند در ادامه اين مقاله به بررسي برخي از اين كتاب ها مي پردازيم.

  1. كتاب نظريه هاي شخصيت فيست

اين كتاب يكي از منابع اصلي براي دانشجويان روانشناسي به حساب مي آيد و در اين كتاب هاي به طور كامل و جامع نظريه هاي مربوط به روانشناسي شخصيت مورد بررسي قرار مي گيرد و اين كتاب بسيار جامع مي باشد به طوري كه جز منابع كنكور كارشاني ارشد و دكتراي دانشجويان روانشناسي در آزمون وزارت بهداشت است و مطالعه اين كتاب اطلاعات دقيق و گسترده اي در اختيار مخاطبان قرار مي دهد.

كتاب نظريه هاي شخصيت فيست شامل ۶ بخش اصلي مي باشد كه بخش هاي آن عبارت اند از رويكردهاي روان پويشي، انسان گراي وجودي، آمادگي، نظريه هاي زيستي تكاملي و نظريه هاي يادگيري شخصيتي .

در هر بخش از اين كتاب نظرات مرتبط با مشهور ترين نظريه پردازان در اين زمينه مورد بررسي قرار مي گيرد به طوري كه نظريه پردازاني كه به طور كامل مي توانيد با آن ها آشنا شويد شامل فرويد، آدلر، يونگ، هورناي، كلاين، مزلو، بندورا، ساليوان، راتر و ميشل و غيره مي باشد.

۲٫ كتاب نظريه شخصيت شولتز

اين كتاب مربوط به كتاب هاي روانشناسي مي شود  و دانشجويان روانشناسي در زمينه شخصيت اين كتاب را مورد مطالعه قرار مي دهند در اين كتاب به انواع ارزيابي شخصيت، پژوهش هاي موجود در اين زمينه و انواع نظريه هاي مهم پرداخته مي شود و اين كتاب شامل ۱۷ فصل مي باشد كه در هر كدام از اين فصول به يك نظريه اشاره شده است، از جمله نظرياتي كه در اين كتاب مي توانيد با آن ها آشنا شويد به نظريه هاي روانشناساني مانند روان كاوي فرويد، روانشناسي تحليلي يونگ، روان شناسي فرد نگر آدلر، نياز ها و گرايش هاي روان رنجور هورناي، نظريه هويت اريكسون، نظريه خود شكوفايي مزلو و غيره اشاره كرد.

۳٫ نظريه هاي شخصيت حمزه گنجي

اين كتاب توسط حمزه گنجي و مهدي گنجي نوشته شده است و در اين كتاب با چهار نظريه اصلي موجود در روانشناسي شخصيت آشنا مي شويد كه اين نظريه ها شامل نظريه هاي سايكودايناميك، نظريه هاي صفات شخصيتي، نظريه هاي رفتار گرايي – يادگيري اجتماعي و نظريه هاي انسان گرا- اگزيستانسيال اشاره كرد، همچنين در اين كتاب مي توانيد با تئوري شخصيت ۲۰ نظريه پرداز مختلف آشنا شويد و نظريه هاي آن ها را مورد مطالعه قرار دهيد.

منبع : كتاب هاي روانشناسي شخصيت ، بهترين كتاب هاي روانشناسي شخصيت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.