چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

چك كردن گوشي همسر | گوشي همسرم را چك كنم يا نه؟

 

چك كردن گوشي همسر ، گوشي همسرم را چك كنم يا نه؟

آيا چك كردن گوشي همسر كار درستي مي باشد يا خير؟ امروزه بسياري از افراد به دنبال نرم افزارهايي هستند تا به صورت گوناگون تماس ها، تلگرام و پيام هاي گوشي همسرشان را چك كنند و اين افراد معمولا به همسرشان اعتماد ندارند و يا مي ترسند او را از دست بدهند، اما آن ها بايد اين نكته را در نظر بگيرند كه حفظ و نگهداري هر چيزي روش اصولي خودش را دارد و اگر به صورت مداوم گوشي همسرتان را چك كنيد و او را محدود كنيد و يا همسرتان را كنترل كنيد، با اين رفتارها باعث خواهيد شد تا بي اعتمادي شما بيشتر شود و از همسرتان دور شويد.

در ادامه اين مقاله به توضيحات بيشتري در اين باره مي پردازيم و در صورتي كه فكر مي كنيد همسرتان به شما خيانت كرده است و يا در حال خيانت كردن مي باشد مي توانيد از مشاوره خيانت همسر كمك بگيريد تا راهنمايي هاي صحيح را در اختيارتان قرار دهد.

چك كردن گوشي همسر، درست يا غلط

بسياري از زوجين به دلايل مختلف دوست دارند تا به اطلاعات گوشي همسرشان دسترسي داشته باشند و با اين كار احساس مي كنند كه امنيت خاطر بيشتري دارند و مي تواند به عنوان مثال جلوي خيانت همسرشان را بگيرند، اما طرف مقابل از اين رفتار استقبال نمي كند و خوشش نمي آيد و فكر مي كند همسرش نسبت به او بي اعتماد مي باشد و به همين دليل سعي مي كند برخي از كارها را پنهاني و دور از چشم همسرش انجام دهد و بعد از انجام آن احساس گناه و عذاب وجدان به سراغش مي آيد.

در بسياري از مواقع افرادي كه رفتارهاي كنترل كننده اي انجام مي دهند باعث مي شوند تا پيام هايي مبتني بر بي اعتمادي، شك و ترديد به طرف مقابل را بع فرد انتقال دهند و به اين ترتيب روابط در ميان زوجين با تعارضات و درگيري هايي همراه مي شود و باعث مي شود نسبت به هم بي اعتماد تر شده و شك و ترديد آن ها بيشتر شود.

به اين ترتيب زن و شوهر در يك چرخه معيوب گرفتار مي شوند به طوري كه اگر به صورت مداوم يكديگر را چك كنند باعث مي شود تا رنجش و واكنش طرف مقابل بيشتر شود و اين واكنش ها شك و ترديد را بيشتر خواهد كرد و رفتارهاي كنترل كننده بيشتر خواهد شد و اين مسئله روز به روز بزرگ تر مي شود و به همين ترتيب ادامه پيدا مي كند به طوري كه ممكن است در زندگي به يك بحران تبديل شود.

در نتيجه شما بايد به حريم خصوصي همسرتان احترام بگذاريد و اگر به رفتارهايي كه در فضاي مجازي انجام مي دهد شك داريد بايد راه هاي اصول تري را در نظر بگيريد تا بتوانيد به نتيجه صحيح و درستي در اين باره برسيد به طور مثال مي توانيد از روانشناس كمك بگيريد تا با دريافت مشاوره خيانت به شما كمك كند با دلايل و نشانه هاي خيانت همسرتان آشنا شويد و بتوانيد راهكارهاي مقابله با آن را به درستي بشناسيد.

چك كردن گوشي همسر، حريم شخصي در زندگي مشترك چه جايگاهي دارد؟

ازدواج موفق در صورتي به وجود مي آيد كه فرد مي تواند به سطحي از رشد و بلوغ اجتماعي خود برسد كه در جنبه هاي مخلف زندگي اش بتواند با ديگري شريك شود و با كمك يكديگر تلاش كنند تا زندگي خوبي را بسازند اما اين مسئله به اين معنا نمي باشد كه شما نبايد براي خود حريم شخصي داشته باشيد و فرديت يكديگر را كنار بگذاريد بلكه علاوه بر اين كه مسائل روزمره خود را به صورت آزادانه در اختيار يكديگر مي گذاريد و در مورد موضوعات مختلف با يكديگر مشورت مي كنيد براي استقلال و آزادي يكديگر ارزش و احترام قائل باشيد اين كار باعث مي شود تا صميميت در ميان شما افزايش يابد و اعتماد به نفش هر دو طرف زياد شود.

در صورتي كه به صورت مداوم گوشي همسرتان را چك كنيد اين كار براي شما به يك عادت تبديل مي شود و شما تمايل داريد پيام هايي كه در آينده دوستان و آشنايان براي همسرتان مي فرستند را چك كرده و آن ها را دنبال كنيد در ابتدا ممكن است براي اين كه از خيانت جلوگيري كنيد اين كار را انجام دهيد اما به مرور زمان براي شما به عمل وسواس تبديل مي شود همچنين ممكن است پي ببريد كه همسرتان يك حساب بانكي ديگري دارد و مشكلات و كدورت در ميان شما ايجاد شود و به اين ترتيب صميميت در ميان شما از بين خواهد رفت و هم چنين باعث مي شود تا همسرتان رفتاري متقابل به مثل داشته باشد و باعث آزرده شدن شما شود.

راهكارهاي جايگزين به جاي چك كردن گوشي همسر

براي اين كه در زندگي احساس امنيت داشته باشيد و از وفاداري و عشق همسرتان مطمئن شويد بهتر است راه و روش هاي مناسب تري را به جاي چك كردن گوشي همسرتان استفاده كنيد كه در ادامه اين مقاله برخي از اين راهكارها بيان شده است:

مشكلاتتان را ريشه يابي كنيد

قبل از هر چيزي ابتدا بايد بدانيد كه به چه دليل گوشي همسرتان را چك مي كنيد و چرا دوست داريد تا گوشي همسرتان را چك كنيد و تكليفتان را با خودتان مشخص كنيد، براي فهم ريشه اين مشكل آيا فكر مي كنيد به او اعتماد نداريد؟ يا مي ترسيد به شما خيانت كند و همسر و زندگي تان را از دست بدهيد؟ يا چك كردن براي شما يك نوع عادت بد به حساب مي آيد؟ زماني كه ريشه يابي كرديد و مشكل اصلي را شناختيد مي توانيد براي حل اين مشكل راه حل درستي را در نظر بگيريد.

ارتباط عاطفي خود را با همسرتان بازنگري كنيد

ايا تاكنون از خودتان پرسيده ايد كه چرا استفاده افراد از شبكه هاي مجازي زياد شده است و دائما در حال فعاليت در اين شبكه ها مي باشند؟ امروزه مشغله هاي اجتماعي و كاري بسياري براي افراد به وجود آمده است و باعث شده تا نتوانند ارتباط سالم و عميق و لذت بخشي با انسان هاي ديگر داشته باشند و به همين دليل احساس تنهايي دروني به سراغ آن ها آمده است، همين مسئله باعث شده است تا به شبكه هاي مجازي روي بياورند تا با ديگران ارتباط متعددي داشته باشند و و تمايل داشته باشند گوشي همسرشان را چك كنند در اين صورت اگر ارتباط عاطفي شما با همسرتان دچار مشكل باشد اين وضعيت باعث خواهد شد تا اختلافات در ميان شده افزايش يابد و وضعيت تشديد شود.

در نتيجه بهتر است تا به ارتباط چند ماه اخير برگرديد و نگاهي به آن بيندازيد و ببينيد كه چطور توانسته ايد در يك فضاي صميمي و خوب با يكديگر به گفت و گو بپردازيد و رابطه موثر و سالمي را در كنار يكديگر داشته باشيد اگر ارتباط خوبي در ميان شما ديده نشده است و با مشكلاتي مانند خيانت و روابط فرازناشويي رو به رو شده ايد بهتر است از روانشناس متخصص در حوزه زوج درماني كمك بخواهيد تا روابط عاطفي شما را مورد بررسي قرار دهد و آن ها را ترميم كند.

منبع : چك كردن گوشي همسر | گوشي همسرم را چك كنم يا نه؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.