سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

برخورد با خيانت زنان، در برابر خيانت زنان چه كاري بايد انجام دهيم؟

 

بهترين برخوردي با خيانت زنان چه مي باشد؟ به احتمال زياد اولين عكس العملي در برابر خيانت زنان پرخاشگري و خشونت مي باشد، بله ما نيز قبول داريم كه خيانت غرور شما را جريحه دار مي كند اما خشونت عكس العمل درستي در برابر خيانت زنان نمي باشد.

براي اين كه اين مشكل را به درستي مديريت و كنترل كنيد نياز به آگاهي و توانمندي بسياري وجود دارد بايد به گذشته باز گرديد و كيفيت زندگي تان را مورد بررسي قرار دهيد و اگر كمي دقت داشته باشيد مي توانيد نشانه هاي خيانت را در زندگي تان پيدا كنيد، خيانت كردن مي تواند به خاطر بازتاب مشكلي در زندگي تان باشد شما بايد ابتدا تلاش كنيد تا هيجانات خودتان را به درستي مديريت كنيد و بعد از مشاور و متخصص براي كمك گرفتن استفاده نماييد براي اين كه اطلاعات بيشتري در اين زمينه كسب كنيد بايد اين مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهيد.

برخورد با خيانت زنان، دلايل بروز خيانت

بر اساس نظر متخصصين روانشناسي هر چيزي كه بايد در انحصار همسرتان باشد ولي با فرد ديگري در ميان گذاشته ايد خيانت به حساب مي آيد، با توجه به اين نكته صحبت كردن در فضاي مجازي و يا انتشار عكس در صورتي كه با نظر شما و باورهاي فرهنگي جامعه متفاوت باشد مصداقي از خيانت مي باشد.

البته در بسياري از مواقع آن چه به عنوان خيانت زنان به حساب مي آيد رابطه اي عميق تر از اين مي باشد.

آقايان براي اين كه قدرت و تنوع طلبي خودشان را ارضا كنند به سمت خيانت كردن مي روند ولي هدف زنان از خيانت كردن رفع مشكلات عاطفي مي باشد و زنان زماني به سراغ فرد ديگري غير همسرشان مي روند كه بخواهند نياز عاطفي شان را رفع كنند و زماني كه مطمئن شدند علاقه شريك عاطفي جديد به آن ها واقعي مي باشند از رابطه قبلي خودشان خارج خواهند شد.

برخورد با خيانت زنان، قدم اول كنترل خشم

برخي از رويدادهاي زندگي باعث شده تا هيجانات منفي به وجود آيد و رفتارهاي تكانشي، بدون فكر و مخربي را ايجاد كند، يكي از قوي ترين هيجانات بشري خشم مي باشد و زماني كه مردان با خيانت همسرشان رو به رو مي شوند خشم بسيار شديدي را تجربه مي كنند.

اين مسئله قابل درك مي باشد و طبيعي است اما در صورتي كه نمي توانيد خشم را به درستي كنترل كنيد در اين صورت احساسات شما فرمان زندگي تان را به دست خواهد گرفت در اين صورت ممكن است شما اقدامات پرخاشگرانه اي را انجام دهيد كه بعدا به شدت پشيمان شويد و ديگر نتوانيد روابط خودتان را ترميم كنيد.

پس قبل از آن كه واكنشي را انجام دهيد بهتر است خودتان را كنترل كنيد و روش هاي مثبتي را پيدا كنيد تا بتوانيد به وسيله آن احساستان را مديريت كنيد.

برخورد با خيانت زنان، در برابر خيانت زنان چه كاري بايد انجام دهيم؟

برخورد با خيانت زنان، احساسات خود را بپذيريد

در صورتي كه شريك زندگي تان خيانت كند با مشكلات روحي بسياري رو به رو خواهيد شد و باعث مي شود تا شما خشم بسياري نسبت به شريك زندگي تان احساس كنيد و اعتماد به نفس شما با مشكلاتي رو به رو شده و كاهش مي يابد به طوري كه خودتان را با فردي كه وارد رابطه شده است مقايسه مي كنيد و بعضي وقت ها ممكن است خودتان را سرزنش كنيد و دلتنگ همسرتان شويد.

بسياري از افرادي در صورتي كه در اين شرايط قرار مي گيرند تمايل دارند ناراحتي شان را از بحراني كه در رابطه ايجاد شده كتمان نمايند و يا خودشان را نسبت به قضيه بي تفاوت نشان دهند، با اين وجود روانشناسان معتقدند كه نبايد خودتان را سرزنش كنيد و آن چه احساس مي كنيد به خودتان حق بدهيد و سعي كنيد كه هيجانات خود را فرو نخوريد.

زيرا بسياري از افراد هيجانات خودشان را فرو مي خورند و در آينده با مشكلات روحي و رواني بسياري رو به رو مي شوند در صورتي كه احساس مي كنيد نمي توانيد هيجانات خودتان را به درستي كنترل كنيد و يا با گذشت زمان هنوز هم شرايط ناراحت كننده اي را تجربه مي كنيد در اين صورت بهتر است از مشاوره در اين زمينه كمك بخواهيد تا راهنمايي هاي لازم را براي شما بيان كند.

بازنگري ارتباط عاطفي

خيانت در مردان و زنان به دليل مشكلات در ميان زوجين به وجود مي آيد در اكثر اوقات افراد به خاطر اين كه نمي توانند به لحاظ عاطفي ارضا شوند با شخص سوم ارتباط برقرار مي كنند و رابطه اي كه غير موثر و بيمارگون باشد نشانه هاي زير را به همراه خواهد داشت.

  • فقدان گفت و گو كافي و صميمانه در طول روز
  • نبود درك متقابل بين زوجين
  • سردي عاطفي
  • نبود رابطه جنسي و فيزيكي كافي
  • و غيره.

در صورتي كه اين نشانه ها و علائم در زندگي تان باشد در اين صورت ارتباط شما با همسرتان دچار مشكل شده است و ارتباط موثر با همسر باعث مي شود تا نيازهاي عاطفي شما به درستي ارضا شود و روابط انساني خوبي را برقرار كنيد و در صورتي كه در ميان شما اختلال به وجود آيد باعث احساس شكست، ياس و كمبود و غيره مي شود.

بسياري از زنان ارتباط عاطفي براي آن ها اهميت بسياري دارد و ارزش دو چنداني قائل هستند و در صورتي كه ارتباط عاطفي نامطلوبي داشته باشند از نظر روحي بسيار اذيت شده و براي آن ها آزار دهنده خواهد بود، و بسياري از زنان در ارتباط با همسرشان دچار مشكل مي شوند و احساس شكست و ناكامي مي كنند و به همين دليل مشكلات روان شناختي مانند افسردگي و اختلالات اضطرابي براي آن ها به وجود مي آيد و احتمال دارد براي اين مشكلات عاطفي شان را جبران كنند به روابط ديگري پناه ببرند و با افراد ديگر در ارتباط باشند، البته يكي از دلايل خيانت شامل اين مسئله مي شود.

در صورتي كه شما در شرايط نامناسبي قرار گرفته ايد بايد راه حل مناسبي را براي آن ها شرايط در نظر بگيريد در اين صورت بايد ارتباط خودتان را با همسر را بررسي كرده و كيفيت آن را مدنظر بگيريد و در صورتي كه در شرايط به وجود آمده خودتان را مقصر مي دانيد بايد براي رفع آن اقداماتي را انجام دهيد.

برخورد با خيانت زنان، با همسرتان صحبت كنيد

پس از اين كه توانستيد احساسات خودتان را كنترل كنيد به خاطر اتفاقي كه به وجود آمده است در فضايي به دور از تنش و در يك ملاقات حضوري سعي كنيد با همسرتان حرف بزنيد، قبل از آن كه تصميمي در مورد آينده بگيريد بهتر است صحبت هاي طرف مقابل تان را بشنويد، دلايلي كه به خاطر آن به شما خيانت كرده است و تصميمي كه در ارتباط با شما گرفته است بر روي تصميمات آينده شما نقش بسيار مهمي دارد.

منطقي تصميم بگيريد

در اين مرحله احساسات و خواسته هاي خودتان را در نظر بگيريد و صحبت هاي طرف مقابل تان را بشنويد و آن ها را در در كنار يكديگر قرار دهيد و راجع به آينده تان تصميم جدي بگيريد، ممكن است بعد از خيانت شما تصميم گرفته باشيد به رابطه تان يك فرصت ديگري بدهيد و يا براي هميشه آن را تمام كنيد اما بايد همه معايب و مزاياي آن را با دقت بررسي كنيد و در اين خصوص از خانواده و مشاورين كمك بخواهيد تا بتوانيد بهترين تصميم را بگيريد.

منبع : برخورد با خيانت زنان، در برابر خيانت زنان چه كاري بايد انجام دهيم؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.