شكست عشقي

ازدواج,خانواده ,سرگرمي

سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

شكست عشقي


شكست عشقي، حقايقي گفتني درباره شكست عشقي

احتمالا تا حالا در مورد شكست عشقي بسيار شنيده ايد كه افراد بعد از جدا شدن از روابط عاطفي شرايطي شبيه افسردگي تجربه مي كنند، هر كدام از آن ها حالت هايي را تجربه مي كنند عده اي از آن ها تمايل ندارند در جمع بمانند، بعضي ها نمي توانند به خوبي غذا بخورند، عده اي ديگر در تكاليف و فعاليت هاي خود باز مي مانند و احساس ناتواني مي كنند.

فردي كه دچار شكست عشقي مي شود در طول روز بدون اختيار به فردي كه از او جدا شده است فكر مي كند و اين فكر كردن باعث مي شود تا ناراحتي و غم بسياري سراغش بيايد و در روز ساعات بسياري را به مرور كردن اتفاقات گذشته بگذراند، اگر در مورد شكست عشقي و حقايق آن آگاهي لازم را داشته باشيد در اين صورت راحت تر مي توانيد آن را پشت سر بگذرانيد و زندگي شاد و سالمي را تجربه كنيد.

هم چنين كمك گرفتن از مشاور خوب و با تجربه مي تواند در اين زمينه به شما كمك كند تا راحت تر با شرايط كنار بياييد و براي آينده خود برنامه ريزي كنيد.

شكست عشقي چيست ؟

شكست عشقي معمولا با بهم خوردن ارتباطات عاطفي به وجود مي آيد و هر چه اين اتفاقات ناگهاني تر و غير منتظره تر باشد در اين صورت تبعات سنگين تري براي فرد به همراه خواهد داشت، علاوه بر اين ميزان دلبستگي و وابستگي بين طرفين نقش بسياري دارد و براي افرادي كه وابستگي زيادي دارند شكست عاطفي سخت تر خواهد بود.

افرادي كه احساسات و هيجانات عاطفي قوي را نسبت به ديگري تجربه كرده و سال هاي زيادي درگير اين احساسات بوده است زماني كه رابطه به مشكل بر مي خورد با بحران هاي روحي بيشتر مواجه مي شود در اين هنگام اولين راهي كه به ذهن فرد خطور مي كند انتقام گرفتن مي باشد كه فرد براي خالي كردن خشم و غم خود آن را به كار مي گيرد.

آيا همه افراد دچار شكست عشقي مي شوند؟

بدون شك جدا شدن از يك رابطه عاطفي هميشه ناراحت كننده مي باشد اما افراد شخصيت هاي متفاوتي دارند و با توجه به ويژگي هاي شخصيتي و تجربيانت قبلي در زمينه ارتباطات عاطفي به شيوه هاي متفاوتي با اين مسئله رو به رو مي شوند و واكنش هاي متفاوتي از خود نشان مي دهند.

براي مثال افرادي كه در رابطه عاطفي قبلي خود شكست خوره اند يا كساني كه وابستگي عاطفي شديد تري به طرف مقابل شان دارند در اين حالت شكست عشقي را بيشتر از ديگران لمس مي كنند.

مسئله اصلي كه در زمان شكست عشقي بايد به آن توجه داشت اين است كه شكست عشقي باعث افسردگي نشود و مشكلات روحي بسياري براي فرد ايجاد نكند، به عبارتي اگر بعد از تمام شدن رابطه عاطفي، احساسات منفي به درستي مديريت نشود در اين صورت احتمال دارد مشكلاتي براي فرد ايجاد كند كه يكي از رايج ترين آن افسردگي مي باشد، براي اين كه از اين مشكل پيشگيري كنيد  بايد از روانشناس كمك بگيريد تا روش هاي مقابله با احساسات منفي و بحران هاي روحي را در اختيار شما قرار دهد تا بتوانيد احساسات خود را به درستي مديريت كنيد و از بحران هاي روحي رهايي يابيد.


آيا بعد از شكست عشقي هر دو طرف يك رابطه به اندازه هم آسيب مي بينند؟

جواب اين سوال به ويژگي هاي شخصيتي افراد درگير در رابطه عاطفي بستگي دارد و هر چه ميزان آسيب پذيري رواني و شخصيتي فرد بيشتر باشد در اين صورت در مسائل عاطفي با آسيب هاي بيشتري رو به رو خواهد شد، فرد مي تواند به وسيله تست هاي شخصيت بهتر خودش را بشناسد و اطلاعات خوبي در مورد خود به دست آورد.

شكست عشقي در افراد تا حد زيادي به سبك دلبستگي و نوع كنترل روابطه شان بستگي دارد و سبك دلبستگي افراد بر اساس ارتباطات اوليه اي كه با مادر در دوران ابتدايي كودكي دارند تشكيل مي شود، البته سبك دلبستگي به خاطر شرايط و تجربيات مختلف ممكن است دستخوش تغيير و تحول شود.

 

عوارض شكست عشقي در زنان و مردان

شكست عشقي در مردان و زنان با عوارض بسياري همراه مي باشد و در صورتي كه به درستي كنترل نشود مشكلات جدي به همراه خواهد داشت، اين عوارض در مورد هر دو جنس وجود دارد اما در خانم ها به دليل روحيه حساس آن ها و حساسيت بيشتر نسبت به مسائل با شدت بيشتر بروز مي يابد.

عوارض شكست عشقي عبارت اند از:

  • ذهن فرد دچار افكار منفي مي شود مانند اين كه به خاطر اشتباه يا فرد ديگري رابطه به پايان رسيده است و يا اينكه ديگر تمايلي به عاشق شدن ندارد و غيره.
  • سندروم قلب شكسته: شكست عشقي استرس و اضطراب بسياري را براي فرد ايجاد مي كند به صورتي كه فرد در برخي از قفسه سينه خود احساس درد كند كه اين مسئله به مرور زمان از بين مي رود و رفع مي شود.
  • احتمال دارد بعد از اين كه افراد دچار شكست عشقي شوند افسردگي و بي ميلي نسبت به زندگي در آن ها ايجاد شود و عملكرد روزمره شان با اختلالاتي رو به رو گردد.
  • در برخي از مواقع زنان و مردان بعد از اين كه دچار شكست عشقي شدند نسبت به ديگران و روابط عاطفي شان بي اعتماد مي شوند و ديگر قادر نخواهند بود رابطه سالمي برقرار كنند و ترس از برقراري رابطه عاطفي در آن ها به وجود مي آيد.
  • در برخي مواقع افراد قادر نخواهند با با فشار هاي ناشي از شكست عشقي كنار بيايند و به همين دليل به سمت مصرف مواد مخدر و الكل روي مي آورند.
  • خطرناك ترين آسيب كه ناشي از شكست عشقي به وجود مي آيد خودكشي مي باشد امكان دارد افرادي كه وابستگي شديدي در ميان آن است نتوانند با غم حاصل از جدايي كنار بيايند و به همين دليل اقدام به خودكشي نمايند، در اين شرايط لازم است تا از يك فرد متخصص كمك بگيريد تا بتوانيد به درستي احساسات خود را كنترل كنيد.

منبع : شكست عشقي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.