پيدا كردن همسر مناسب پس از طلاق

ازدواج,خانواده ,سرگرمي

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

پيدا كردن همسر مناسب پس از طلاق

از سرگيري ديدارهاي مجدد پس از طلاق كمي دشوار است، چون به احتمال زياد به مشكل دچار خواهيد شد. ممكن است علت جدايي شما خيانت فرد مقابل بوده باشد و از عهدها و قول و قرارهاي زمان ازدواج تان نااميد شده باشيد و احساس كنيد كه ديگر نمي توانيد به كسي اعتماد كنيد. براي برطرف كردن اين مشكل اين مقاله را از دست ندهيد.

در اين هنگام احساس مي كنيد كه براي هميشه تنها خواهيد ماند و قرار نيست با كس ديگري ازدواج كنيد يا دوباره طعم خوشبختي را كنار كسي بچشيد.

در اين هنگام چه كاري مي توانيد انجام دهيد كه نتيجه متفاوتي به همراه داشته باشد؟

وقتي احساس مي كنيد كه به بن بست رسيده ايد. رفتن به درمانگر و مراجعه به يك متخصص مي تواند مفيد باشيد. خالي كردن بارهايي كه بر دوش داريد و دردهايي كه متحمل شده ايد پيش از شروع رابطه جديد اهميت بسيار زيادي دارد. قانون جذب را به خاطر داشته باشيد« هر انرژي را از خود ساطع كنيد همان را جذب مي كنيد.»

بنابراين قبل از اين كه به دنبال فرد مناسب براي خودتان بگرديد از خود بپرسيد كه چه انتظاري از رابطه آينده خود داريد؟ چه چيزي را حاضريد در اين رابطه با همسرتان به اشتراك بگذاريد؟ چه اشتباهاتي را ديگر حاضر نيستيد تكرار كنيد؟ چه ملاك هاي جديدي را براي انتخاب همسر مناسب داريد؟

اهداف خودتان را بنويسيد و هميشه به خودتان يادآوري كنيد كه شما شايستگي بهترين زندگي را داريد و بايد براي رسيدن به آن تلاش كنيد.

10 قانون براي ازدواج دوم موفق

1. آسيب پذير باشيد

منطقي است كه هنگام ازدواج دوم آسيب پذير باشيد و سعي كنيد آن را مخفي كنيد، اما بيان نكردن دروني ترين احساسات، افكار و خواسته هاي ما مي تواند رابطه را بيشتر در معرض خطر قرار دهد زيرا با اين آسيب پذيري اعتماد و صميميتي را از دست مي دهيم.

2. انتظارات واقع بينانه داشته باشيد

بپذيريد كه در ازدواج مجدد فراز و نشيب هاي اجتناب ناپذيري وجود دارد. عشق جديد احساسي شگفت انگيز است، اما نه درد طلاق را جبران مي كند و نه به طور خودكار خانواده را به وضعيت قبلي خود باز مي گرداند. بنابراين پيش از ازدواج انتظارات خود را در حد منطقي كاهش دهيد و به خاطر داشته باشيد كه با ازدواج مجدد مشكلات شما بهبود نمي يابد.

به همين منظور توصيه مي شود مشكلات خود را با مراجعه به روانشناس و مشاور به طور ريشه اي بر طرف كنيد و پيش از شروع زندگي جديد اختلالات  موجود را از بين ببريد.

پيدا كردن همسر مناسب پس از طلاق

3. ارتباط موثري داشته باشيد

يادگيري راه هاي برقراري ارتباط موثر مي تواند به سلامت و بهبود رابطه اي كه مي خواهيد بسازيد كمك كند، بسياري از مواقع طلاق به دليل عدم يادگيري و استفاده از اين مهارت ها مي باشد بنابراين به شما توصيه مي شود كه پيش از ازدواج مجدد حتما اين مهارت ها را بياموزيد و در رابطه با همسرتان از آن ها استفاده كنيد. اين مهارت ها شامل:

  • گوش دادن موثر
  • توجه به زبان بدي
  • استفاده از لحني آرام
  • دوري از درگيري و استفاده از آرامش
  • و موارد ديگر

4.بخشش داشته باشيد

بسياري از افراد تصميم مي گيرند كه در زندگي جديد خود به نوع ديگري رفتار كنند و بخشش كم تري داشته باشند يا سخت گير تر شوند تا بتوانند همسر خود را كنترل كنند. اما اين امر يك اشتباه بزرگ است، همه ما خطاهايي داريد و نمي توان انساني را پيدا كرد كه هيچ ايراد و مشكلي نداشته باشد. بنابراين سعي كنيد اشتباهات همسرتان را بپذيريد و ديد مثبتي نسبت به بهبود رفتار هاي او داشته باشيد.

اگر دچار بدبيني شده ايد و نمي توانيد خوبي ها و نكات مثبت همسرتان را ببينيد حتما از مشاور كمك بگيريد زيرا اين امر به تنهايي مي تواند زندگي جديد شما را به سياهي بكشاند. حتما در اين مورد دقت داشته باشيد و منطقي نسبت به ويژگي هاي خود و همسرتان تصميم بگيريد.

5.مشاور

حتما پيش از ازدواج از مشاور كمك بگيريد، مشاوره ازدواج مي تواند كمك زيادي به شما كند. اگر مشكل احتمالي در آينده رابطه شما وجود داشته باشد مشاور مي تواند آن را شناسايي كنيد و راهكارهاي لازم براي درمان آن را به شما ارائه مي دهد.

6.به بچه ها فكر كنيد

اگر شما يا همسر آينده تان از ازدواج قبلي خود بچه اي داريد بايد با دقت بيش تري تصميم به ازدواج بگيريد. بچه ها به راحتي آسيب مي بينند طلاق به اندازه كافي به آن ها آسيب مي زند بنابراين هنگام ورود يك شخص جديد به زندگي آن ها بايد بسيار محتاط باشيد، كودكان معمولا مشكلات خود را مانند بزرگسالان بيان نمي كنند براي همين حتما بايد از متخصص كمك بگيريد و اگر آن ها موافق ازدواج شما نيستند يا ازدواج شما به آن ها آسيب مي زند براي مدتي دست نگه داريد تا آمادگي بيش تري كسب كنند.

7. اشتراكات

سعي كنيد پيش از ازدواج ليستي از اشتراك هاي ميان خود و همسرتان بنويسيد. اين اشتراك ها به شما كمك مي كنند تا راحت تر با يكديگر ارتباط برقرار كنيد و بهتر مي توانيد تصميم بگيريد.

8.امور مالي

حتما بايد در مورد مسائل مالي و كار و مواردي كه مربوط به مسائل مالي مي شود اطلاعات زيادي كسب كنيد اين امر باعث مي شود كه بتوانيد با چشم باز تر انتخاب كنيد. به خاطر داشته باشيد كه در ازدواج دوم بايد همه موارد را به دقت بررسي كنيد و به هيچ عنوان تصميم عجولانه اي نگيريد زيرا شكست در ازدواج دوم از شكست اوليه بسيار سخت تر خواهد بود. 

البته اين بدين معني نيست كه بايد از هر رابطه جديدي دوري كنيد اما بايد بيش تر مواظب باشيد تا اشتباهي كه قبلا كرده ايد تكرار نشويد زيرا متاسفانه افراد يك الگو در ذهن خود دارند كه ممكن است اشتباه باشد.

الگوي انتخاب اشتباه در ازدواج

الگوي انتخاب همسر معمولا در دوران كودكي شكل مي گيرد، بسياري از افراد هنگامي كه در كودكي مشاهده مي كردند كه پدرشان مادرشان را كتك مي زند همين الگو را به عنوان يك مرد در نظر مي گيرند. اين الگوهاي اشتباه آثار مخرب زيادي را در پي دارد.

براي اين كه بتوانيد چنين افراد نامناسبي را شناسايي كنيد به هفت ويژگي زير توجه كنيد:

1.تنها به خودشان اهميت مي دهند:

 اين افراد تنها به خواسته ها و اهداف خودشان اهميت مي دهند. آن ها هرگز توجهي ندارد كه آيا شما دوست داريد با آن ها به گردش برويد يا خير. چون آن ها از اين كار لذت مي برند به اين معني است كه شما هم بايد از اين كار لذت ببريد. افراد زيادي به اين دسته تعلق دارند.

2.به حرف شان عمل نمي كنند

فرد نامناسب به شما مي گويد كه در جشن تولدتان شركت خواهد كرد، اما در آخرين لحظه حضور پيدا نمي كند. عمل نكردن به قول و قرارها اغلب باعث دلشكستگي شما مي شود. اگر به چنين موردي برخورد كرديد فرار را بر قرار ترجيح دهيد، ماندن در اين رابطه آسيب زيادي به شما مي زند.

3.به احساسات شما اهميت نمي دهد

شما در حال گريه كردن براي يكي از دوستانتان هستيد كه به فرض دو ساعت پيش تصادف كرده است، اما او به راحتي فيلم كمدي مي بيند و مي خندد و دقيقا زماني كه به كمك و حمايت او نياز داريد جا مي زند.

منبع :  پيدا كردن همسر مناسب پس از طلاق

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.