طرز برخورد با بي توجهي شوهر

ازدواج,خانواده ,سرگرمي

سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

طرز برخورد با بي توجهي شوهر

بي توجهي مرد به زن يكي از مشكلاتي است كه بيش تر زنان در طول زندگي مشترك آن را تجربه مي كنند. در طول جلسات مشاوره زياد شنيده مي شود كه زن از بي توجهي همسر خود شاكي است و همسر خود را سرد و بي عاطفه توصيف مي كند، اين درحالي است كه مردان معمولا آگاهي از اين موضوع ندارند و خود را شوهر خوب و وظيفه شناسي مي دانند.

آيا تاكنون فكر كرده ايد كه اين تناقض از كجا ايجاد مي شود؟ اگر شما نيز درگير اين مشكل هستيد، اين مقاله را از دست ندهيد.

بسيار شنيده مي شود كه زنان در طول جلسات مشاوره مي گويند «همسر من به گونه اي رفتار مي كند كه انگار اصلا من را نمي بينيد، تمام زندگي او در گوشي و كارش خلاصه شده است و حتي حاضر نيست شب ها ساعتي با من حرف بزند يا حتي به حرف هاي من گوش بدهد.»

اين مشكل مي تواند به مرور شديد تر شود، اكثر زوجين در ابتدا رابطه سالم و متعادلي داشته اند اما به مرور اين تعادل را از دست داده اند. بنابراين بهتر است در همان ابتدا هر دوي زوجين مهارت هاي ارتباطي را بياموزند.

متاسفانه بسياري از زنان براي تنبيه بي توجهي همسر خود سكوت مي كنند اما مردان اين سكوت را دوست دارند و متوجه دلخوري همسر خود نمي شوند.

به خاطر داشته باشيد كه همسر شما جادوگر نيست و نمي تواند ذهن شما را بخواند. بنابراين باهوش باشيد و به همسر خود بگوييد كه مشكل شما چيست بنابراين مشكلات خود را در زمان مناسب براي او توضيح دهيد و از او بخواهيد كه باهم راهي براي برطرف كردن آن پيدا كنيد.

بسياري از مردان در جلسات مشاوره بيان مي كنند كه اولين بار است گلايه همسر خود را مي شنوند، اين امر نشان مي دهد كه زنان در بيان نيازها و مشكلات خود به درستي عمل نمي كنند.

البته اين امر ممكن است به دليل تفاوت هاي ذاتي ميان زنان و مردان باشد.

پيشنهاد مشاور: تفاوت عجيب ميان زنان و مردان | آخرين شواهد علمي

دلايل بي توجهي مرد به زن

اگر همسر شما بي توجه است بايد دنبال دلايل آن بگرديد. برخي از زنان بيان مي كنند كه شوهر آن ها ذاتا بي توجه است. اما اينگونه نيست، حتما مشكلاتي باعث شده است كه همسر شما اين احساس را پيدا كند.

طرز برخورد با بي توجهي شوهر

غر زدن از دلايل بي توجهي مرد به زن

آيا شما شخصي هستيد كه مدام از همسرتان ايراد مي گيريد؟ فرض كنيد همسر شما به خانه مي آيد و مي گويد كه تصادف كرده است. واكنش شما چيست؟ آيا احساسات خود را كنترل مي كنيد يا به او مي گويد كه بايد بهتر رانندگي كند و غيره.

توجه داشته باشيد كه در كشورهايي مانند ايران، مردان غرور و قدرت خاصي براي خود متصور هستند و شما نبايد اين امر را ناديده بگيريد. هميشه پيش از حرف زدن به نتايج آن فكر كنيد، همسر شما به دنبال كسي نمي گردد كه اشتباهات او را اصلاح كند.

البته بعدا در موقعيتي بهتر مي توانيد با مهرباني از او بخواهيد كه آرام تر رانندگي كند يا كمربند ايمني خود را ببندد.

اعتياد به كار

امروزه كار به بخش مهمي از زندگي هر فرد تبديل شده است، به طوري كه برخي از افراد همزمان دو شغل دارند و بازهم نمي توانند از پس زندگي خود برايند. اين امر باعث مي شود كه مردها كم تر در كنار همسر خود باشند و وقتي هم كه به خانه مي رسند ديگر وقتي براي صحبت نداشته باشند.

در اين شرايط زنان مي توانند براي كمك به همسر خود كاري را از درون خانه شروع كنند و با اين كار در امور مالي به همسر خود كمك كنند، در عوض همسر آن ها مي تواند زمان بيش تري را در خانه و كنار همسرش بگذراند.

اختلاف فكري

آيا تاكنون هنگام بحث متوجه شده ايد كه انگار از دو قاره جداگانه هستيد و زبان هم را متوجه نمي شويد؟ اگر جواب شما مثبت باشد نشان مي دهد كه شما و همسرتان اختلاف فكري زيادي داريد.

ممكن است شما به فلسفه علاقه زيادي داشته باشيد و عاشق حرف زدن در مورد ارسطو و افلاطون و نظريه هاي مختلف باشيد در حالي كه همسر شما اهميتي به فلسفه نمي دهد و آن را مسخره مي كند. از طرف ديگر همسر شما اسامي تمام بازيكن هاي فوتبال و تيم ها را حفظ باشد ولي شما فوتبال را بازي مسخره بدانيد كه اصلا جذاب نيست.

در اينجا شما موضوعي براي حرف زدن با يكديگر نداريد، بنابراين بايد موضوع مشتركي براي حرف زدن پيدا كنيد، مي توانيد فعاليت هاي مورد علاقه خود را بنويسيد و از شوهرتان نيز بخواهيد كه اين كار را انجام دهد سپس از بين آن ها موارد مشترك را پيدا كنيد و زماني را به آن اختصاص دهيد.

بي حوصلگي از دلايل بي توجهي مرد به زن

آيا به مرور آتش علاقه و عشق ميان شما خاموش شده و شما تلاشي براي روشن كردن آن نكرده ايد؟ بسياري از زوج  ها رابطه خود را با يك عشق آتشين شروع مي كنند اما پس از يك سال مشاهده مي كنند كه ديگر اثري از آن آتش در زندگي آن ها نيست.

هميشه در اين حالت به زوجين توصيه مي شود تا كارهايي براي روشن ماندن اين عشق انجام دهند. البته عادي و منطقي است كه عشق آتشين كمي فروكش كند، اما زوجين نبايد اجازه دهند كه رابطه بين آن ها به سردي و بي حوصلگي كشيده شود.

وابستگي بيش از حد به خانواده

آيا همسر شما بيش از اندازه به خانواده خود وابسته هستيد؟ اين كار مي تواند به رابطه شما آسيب وارد كند. شايد به نظر نرسد اما رابطه صميمي با خانواده قبلي باعث مي شود كه همسرتان شما را با خودش در يك تيم نبيند.

هميشه در جلسات پيش از ازدواج به زوجين گفته مي شود كه ديگر نبايد مسائل شخصي و خصوصي خود را با خانواده قبلي خود در ميان بگذارند.

درخواست پول

در بسياري از مواقع مردان از همسر خود دوري مي كنند زيرا احساس مي كنند كه همسرشان هميشه به دنبال گرفتن پول و خريد است. شايد عجيب به نظر بيايد ولي بسياري از زنان در مكالمات خود با شوهرشان در مورد پول و مسائل مالي صحبت مي كنند، اين كار مردان را ناراحت و عصبي مي كند و باعث مي شود كه احساس كنند فقط ارزش مالي براي همسر خود دارند.

البته كه مسائل مالي امر مهمي است اما نبايد تنها بحث موجود بين زوجين  باشد.

خيانت

خيانت نيز جزو مسائلي است كه ممكن است باعث بي توجهي همسران به زنان خود شود. بسياري از زنان هر بي توجهي را دليلي بر خيانت مي دانند اما اينگونه نيست. به خاطر داشته باشيد كه نبايد بدون وجود دلايل كافي همسر خود را به خيانت محكوم كنيد.

اتهام به خيانت بسيار سنگين است و ممكن است ضربه بزرگي به زندگي شما بزند، بنابراين پيش داوري نكرده و با اين كار زندگي خود را خراب نكنيد.

ممكن است همسر يا نامزد شماكامل از رابطه قبلي خود جدا نشده باشد و به همين دليل نتواند به درستي و آن طور كه بايد با شما رابطه برقرار كند.

منبع :  طرز برخورد با بي توجهي شوهر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.