سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

مادر شوهر خود را بشناسيد و رام كنيد

مادر شوهر خود را بشناسيد و رام كنيد

ارتباط مناسب با مادر شوهر

مادران همسران، نقش مهمي در زندگي زوج ها دارند، اگر مي خواهيم رابطه بهتري با مادر همسرمان داشته باشيم بايد بتوانيم تفاوت ها را ببينيم در اين مقاله با انواع مادر شوهر آشنا خواهيد شد آيا مادر همسر شما در اين ليست جاي مي گيرد؟ اگر نه، مادر همسر شما چه ويژگي هايي دارد؟

نكته هايي براي ارتباط بهتر با مادر شوهر

مادران همسر نقش بسيار مهمي در زندگي زوجين دارند به همين دليل لازم است آن ها را بيشتر شناخت و در مورد آن ها بيشتر صحبت كرد تا بتوان با ويژگي هاي آن ها آشنا شد و ارتباط بهتري با او برقرار كرد.

به خصوص زماني كه در مورد يادگيري مهارت هاي ارتباطي و مهارت هاي زندگي حرف مي زنيم و مي خواهيم زندگي با كيفيتي داشته باشيم حتما بايد در مورد نقش پر رنگ مادران همسر در زندگي اطلاعاتي كسب كنيم و آن ها را مورد بررسي قرار دهيم.

قدم اول اين است كه با ويژگي ها و شخصيت هاي مادر همسر آشنا شويم زيرا هر كدام ويژگي خاص خودشان را دارند و نمي توانيم با عنوان مادر شوهر و مادر زن همه را در يك دسته قرار دهيم، اگر مي خواهيم ارتباط بهتري با مادر همسر بر قرار كنيم بايد تفاوت هاي آن ها ببينيم و آن ها را بپذيريم.

در اين مقاله با انواع مادر شوهر آشنا شويد.

مادر شوهر هميشه ناراضي

احتمال دارد مادر شوهر شما شخصيتي ايده آل گرا داشته باشد و به طور مداوم از كار شما ايراد بگيرد در اين صورت شما مطمئن باشيد كه رفتار او فقط نمود ظاهري دارد و به خاطر اضطراب دروني مي باشد پس بهتر است با او وارد جر و بحث نشويد.

در اين هنگام جمله طلايي در پاسخ به حرف هاي مادر همسرتان مي تواند اين باشد : « من شما را مثل مادرم دوست دارم و سعي مي كنم به اندازه توانايي ام براي شما كار كنم .»

مادر شوهر خود خواه

مادر شوهري كه شخصيت او خود خواه است در مورد همه چيز نظر مي دهد او در مورد امور مالي گرفته تا رفتار با ديگران و شيوه نظافت منزل و تربيت فرزندان نظرات خودش را بيان مي كند. سياستي كه در مقابل مادر همسر پر توقع و مغرور بايد داشته باشيد اين است كه سعي نكنيد از خودتان دفاع كنيد بلكه بايد نسبت به حرف هايش بي توجه باشيد و آن ها را ناديده بگيريد.

زماني كه نظر مي دهد اگر آرام بمانيد، بي توجهي كنيد و مسئله را رها كنيد ديگر خرده نظراتي كه بيان مي كند مسئله ساز نخواهد شد و مشكل به وجود نمي آورد همچنين به هيچ عنوان زندگي خود را مطابق ميل مادر شوهرتان نسازيد زيرا راه پاياني ندارد و فقط باعث مي شود تا در ميان شما اختلاف خانوادگي به وجود آيد.

مادر شوهر كنترل گر

اين مادر شوهر نيتش خير است و مي خواهد به فرزند كمك كند و هميشه مواظب او باشد اما ياد نگرفته تا زوج را به حال خودشان رها كند و به همين دليل مادر همسر كنترل گر با رفتار خود رابطه را خراب مي كند، شخصيت او در ابتدا عالي به نظر مي رسد و در خرج و مخارج زندگي كمك بسياري به شما مي كند اما ممكن است شما را نمك گير كند و در ازاي كار هايي كه براي شما انجام مي دهد چيز هاي از شما بخواهد.

شما بايد قبل از قبول كردن هر كمكي از سوي خانواده شوهر بهايي كه مي خواهيد بپردازيد را در نظر بگيريد، بعد نسبت به پذيرفتن كمك تصميم بگيريد.

مادر شوهر پر توقع

اين مادر همسر هميشه بي پول است و مشكلات مالي دارد و در پي قرض گرفتن و وام مي باشد، در اين صورت پسرش احساس مسئوليت مي كند و مي خواهد به  او كمك كند اما در اين جا شما بايد نكته مهمي را در نظر بگيريد و محدوديت هايي را تعيين كنيد.

به طور كلي شما بايد او را ملاقات كنيد و در مورد مشكلات مالي از او بپرسيد شايد به اين نتيجه برسيد كه او به كمك شما احتياج دارد. به هر حال شما بايد در اين صورت حد و مرز هايي را در رفتار ب مادر همسر پر توقع تعيين كنيد.

مادر شوهر غرغرو

وقتي اوضاع خلاف نظر مادر همسر ايراد گير پيش مي رود مدام غر غر مي كند، در اين هنگام شما بايد مراقب زندگي خود باشيد و راهي را پيدا كنيد تا رفتار او مشكلاتي در زندگي مشترك شما ايجاد نكند.

در صورتي كه شما و شريك زندگي تان خواسته هاي مادر شوهرتان را بپذيريد و تسليم آن ها شويد رابطه شما به نابودي كشيده خواهد شد، در رابطه شما بايد حرف خودتان بر حرف والدين اولويت داشته باشد و اجازه دخالت به ديگران ندهيد.

تنها زماني كه غرغر ها بر حق باشد واكنش نشان دهيد  و يكديگر را با شوخي و محبت كردن به آرامش دعوت نماييد.

مادر شوهر هميشه مريض

ممكن است مادر همسر شما با كوچك ترين مشكل خودش را در بستر بيماري بندازد و از شما انتظار مريض داري داشته باشد اول بايد اين نكته را در نظر بگيريد كه اين رفتار ممكن است كاملا نا خود آگاه باشد و هيچ قصد و قرضي در پشت آن نباشد و دوم اين كه اين رفتار مشخصه توجه طلبي مي باشد.

يعني كافي است در مواقعي كه شما توانايي لازم را داريد به مادر شوهرتان رسيدگي كنيد و دل او را به دست آوريد تا توقعات او متعادل شود .

مادر شوهر سر آشپز

اگر مادر شوهر شما از آن خانم هايي مي باشد كه در حال تدارك ديدن بهترين سفره شام و بهترين دسر هاست و سعي مي كند به بهترين نحو از شما پذيرايي كند در اين صورت به شما و همسرتان حسابي خوش مي گذرد.

اما شما بايد اين نكته را در نظر بگيريد كه او احتمالا به زبان نياورد ولي از شما هم توقع اين چنين پذيرايي دارد پس تا جايي كه مي توانيد پذيرايي خوبي را انجام دهيد و دل مادر همسر خود را به دست آوريد.

مادر شوهري كه قهر مي كند

نه تنها مادر همسر، بلكه همه آن هايي كه اهل قهر كردن هستند منتظرند شما هم مقابله به مثل كنيد تا قهر خود را ادامه دهند در اين صورت بهتر است شما بر عكس آن ها رفتار كنيد و اصلا به روي خودتان نياوريد كه با او قهر كرده ايد و سعي كنيد با او عادي رفتار كنيد تا از لاك خودش بيرون آيد و با شما آشتي كند، به قهرش پايان دهد.

مادر شوهر تعطيلات خراب كن

بعضي از مادران دوست دارند كه فرزندشان تمام تعطيلات را در كنار آن ها باشد اين مادر ها با بيان كردن گلايه و توقعات زياد، استقلال زندگي پسرشان را از او مي گيرند، بهترين راه اين است كه يك بار پيشنهاد او را رد كنيد و سعي كنيد با كمال خونسردي و ادب به او جواب منفي بدهيد تا گلايه و دلخوري پيش نيايد.

اما در موقعيت هاي مناسب ديگر او را همراهي كنيد تا خيالش راحت شود تنهايش نمي گذاريد و درك كند كه شما بعضي وقت ها نمي توانيد به دل او راه بياييد.

مادر شوهري كه خيلي نوه دوست دارد

ممكن است مادر شوهر شما خيلي زياد نوه دوست داشته باشد و هميشه به شما اين مساله را گوشزد كند كه زودتر بچه دار شويد، اگر شما بر روي اين موضوع حساس باشيد كارتان كمي سخت تر خواهد شد.

اگر در مورد زمان بچه دار شدن با همسرتان هم عقيده هستيد از او كمك بخواهيد تا در مورد اين مسئله با مادرش حرف بزند در غير اين صورت بدون دلخوري و با خونسردي مسئله را با او در ميان بگذاريد و شرايط و موقعيت خود را براي او بيان كنيد كه فعلا قصد بچه دار شدن نداريد.

مادر شوهر

مادر شوهر دخالت كن

اين مدل از مادر همسر به احتمال زياد ناله بسياري از افراد را در آورده است. اين گروه مادر شوهر هايي هستند كه به همه چيز كار دارند و در مورد رنگ مو و مدل ابرو گرفته تا ساعت خواب، بيداري، دست پخت، تربيت بچه و رفتار با فاميل هاي خودتان نظراتي مي دهند و دخالت مي كنند.

در صورتي كه فكر مي كنيد با جنگ و دعوا و تلافي و لجبازي مي توانيد مشكلتان را حل كنيد صد در صد اشتباه مي كنيد چون زندگي تان به جهنم تبديل خواهد شد راهش اين است كه آرام باشيد و نسبت به حرف هايش زياد توجه نكنيد.

شما لازم نيست نسبت به همه چيز عكس العمل نشان دهيد و جواب بدهيد شما كار خودتان را بكنيد و با زبان چرب و نرم حرف هايتان را بزنيد به اين روش احتمالش بيشتر است كه دست از سرتان بردارد و چون شما با او خوش رفتاري كرده ايد گلايه اي هم نمي تواند بكند.

مادر شوهر مقايسه كن

كنار آمدن با مادر همسر مقايسه كن كار آساني نمي باشد، زيرا هميشه ناراضي است و دائم در حال مقايسه است مثلا ممكن است شما را با خودش مقايسه كند و انتظار دارد هر كار پسرش براي شما انجام مي دهد براي او هم انجام دهد يا عروسش را با عروس يا دختر ديگران مقايسه مي كند.

اين مقايسه به صورت مرغ همسايه غاز است مي باشد و شما بايد در چنين وضعيت هايي خون سردي خود را حفظ كنيد و با مادر شوهرتان درگير بحث و مشاجره نشويد ، چشم باز كنيد مي بينيد تمام برنامه زندگي شما شامل ثابت كردن خود به مادر شوهرتان مي باشد و در حال رقابت كردن و حرص خوردن هستيد.

مادر شوهري كه مي خواهد بهترين دوست شما باشد

بعضي از مادر شوهر ها از نعمت دختر محروم هستند و زماني كه عروس دار شدند مي خواهند مثل دخترشان او را دوست داشته باشند، اگر مادر شوهر شما جز اين گروه مي باشد سعي كنيد با او رابطه خوبي داشته باشيد و بايد رفتار هاي او را مادرانه در نظر بگيريد و همين حس را در خودتان تقويت كنيد كه او هم مي تواند مثل مادر شما مهربان و دلسوز باشد.

مادر شوهري كه دوست داشته شما عروسش بشويد

هنوز هم مادراني پيدا مي شوند كه از سال هاي قبلي دختري را به عنوان عروس شان در نظر گرفته باشند و به اصطلاح موقع زن گرفتن پسرشان از آن دختر خواستگاري كنند، اگر شما از آن دسته از عروس ها مي باشيد به احتمال زياد محبوب مادر شوهرتان هستيد.

اما بايد حواستان را جمع كنيد كه با رفتار هاي ناپخته خودتان را از چشم او نيندازيد و جايگاه شيريني كه داريد از دست ندهيد.

مادر شوهر با انصاف

بعضي از مادر شوهر ها اين نقطه قوت را دارند كه به دور از احساسات مادرانه شان رابطه شما و همسرتان را منصفانه قضاوت مي كنند، اين دسته از مادر شوهرها بسيار دوست داشتني مي باشند و در صورتي كه اختلافي ميان شما به وجود آيد داور هاي خوبي خواهند بود.

شما بايد حواستان را جمع كنيد كه موقع درد و دل كردن و يا شكايت از همسرتان زياده روري نكنيد تا احساسات مادرانه او تحريك نشود و بايد شما كلاه خود را قاضي كنيد و جانب انصاف را در نظر بگيريد.

مادر شوهري كه فقط مهرباني مي كند

بعضي از مادر شوهر ها به صورت ذاتي مهربان و دلسوز هستند و مهرباني آن ها آنقدر زياد است كه هيچ رفتاري جز مهرباني بلد نيستند، دور از انصاف است كه اين مادر شوهر هاي مهربان و دوست داشتني را در گروه مادر شوهران بداخلاق قرار داد و لطف و محبت آن ها را ناديده گرفت.

اين مادر شوهر ها درك بسيار بالايي دارند و به شما در كار ها كمك كرده و دلگرم تان مي كنند تنها چيزي كه بايد به آن توجه كنيد قدر اين مادر شوهر ها را بايد بدانيد و به آن ها محبت كنيد.

مادر شوهر حامي

بعضي عروس ها بسيار خوش شانس هستند و مادر شوهرهايي دارند كه دائما به آن ها سرويس مي دهند، برايشان ترشي درست مي كنند، مربا درست مي كنند، سبزي آماده مي كنند و همچنين  از بچه ها مراقبت مي كنند.

شايد اطرافيان شما با هزار و يك دليل به شما بگويند كه اين رفتار ها نيت خوبي ندارد و مادر همسر حتما قصد خاصي از انجام اين كارها دارد، اما شما به حرف آن ها اهميت ندهيد و لذتش را ببريد.

چه اشكالي دارد شما هم با كار هايتان چيز هايي كه مادر شوهرتان دوست دارد او را غافل گير كنيد؟

منبع : مادر شوهر خود را بشناسيد و رام كنيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.