سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

آيا اگر همسرتان خواست شما را ترك كند بايد بجنگيد و مقاومت كنيد؟

 

آيا اگر همسرتان خواست شما را ترك كند بايد بجنگيد و مقاومت كنيد؟در چنين شرايطي چه بايد كرد؟ در مورد تصورات غلط پيش از ازدواج بيشتر بدانيد.

اصرار بر ادامه رابطه

مدت ها پيش مراجعي داشتم كه در جلسه اول مدام گريه مي كرد و مي گفت كه همسرش مي خواهد از او جدا شود و با فرد ديگري ازدواج كند. او به شدت احساس ضعف مي كرد و نمي دانست كه پس از 20 سال زندگي مشترك بايد چكار كند و چگونه از همسرش جدا شود. در طول جلسات او بيان مي كرد كه نمي تواند بخوابد و به سختي غذا مي خورد.

سعي كردم او را آرام كنم و با او حرف بزنم ولي او به حرف من گوش نداد و همسرش را تهديد به خودكشي و حتي آسيب زدن به او كرد. 

شايد او احساس مي كرد كه با اين كارها دارد براي زندگي مشترك خود و نگه داشتن همسرش مي جنگد ولي در حقيقت خود را در چشم همسرش پايين تر مي آورد و هر لحظه همسرش براي طلاق مصمم تر مي شد، او سرانجام مجبور شد كه از همسرش جدا شود و خوشبختي او را كنار زن ديگري شاهد باشد.

تصورات غلط پيش از ازدواج

برعكس مراجعي داشتم كه وقتي همسرش به او گفت مي خواهد تركش كند با وجود ضربه بزرگي كه به او وارد شده بود تنها گفت كه دلش براي او تنگ مي شود. اين جمله صادقانه و از ته قلب بود و باعث شد همسرش متوجه شود كه دارد اشتباه مي كند و با كمك مشاوره توانستند دوباره زندگي خود را بهبود ببخشند.

زوج هاي زيادي را مي شناسم كه يكي از آن ها هنگام جدايي مقاومت ورزيده. حتي مراجعي داشتم كه براي جدا نشدن از همسرش دست به اعتصاب غذا زده بود، كار او به بيمارستان كشيده شد ولي همسرش حتي براي ملاقات او هم نيامد.

شايد در بعضي شرايط اين تهديد ها باعث شود افراد مدت كوتاهي در كنار هم بمانند ولي زندگي آن ها پر از تنش، ناراحتي و عذاب مي شود زيرا فقط به دليل ترس و تهديد ادامه پيدا كرده است.

پايان دادن به ازدواج

پايان دادن به ازدواج بسيار سخت و حساس است براي همين بيش تر مردم از آن مي ترسند. اما آيا طلاق نگرفتن به دليل احساس ترحم و دلسوزي براي ديگري مي تواند يك زندگي موفق و سالم را شكل دهد؟

در اينگونه جدايي ها انكار هم نقش زيادي دارد معمولا يكي از زوجين تمام حرف هاي همسرش را انكار مي كند و بيان مي دارد كه او واقعا همچين قصدي ندارد.

يك بار يكي از مراجعينم به نام شيما گفت كه همسرش، نيما، چندين سال پيش مي خواسته از او طلاق بگيرد ولي او با تهديد و خودكشي مانع او شده او مي گفت كه درست است كه زندگي مشترك خود را به دست آورده ولي در طي اين همه سال فقط جنگ و دعوا را تجربه كرده است او مي گفت كه همسرش يك روز به او گفته است كه ترجيح مي دهد شيما بميرد و حتي دوست دارد او را بكشد تا از اين زندگي نجات پيدا كند.

بسياري از مردم فكر مي كنند صبر كردن مي تواند دوباره عشق را به آن ها بدهد ولي اين بينش كاملا غلط است.

اگر در آرامش تصميم به جدايي گرفته شود، مشاور طلاق مي تواند به زوجين كمك كند و اگر راهي براي بازگشت به زندگي مشترك وجود داشته باشد، به آن ها كمك مي كند تا آن را پيدا كنند.

ولي تهديد، گريه، آزار و كارهاي ديگر فقط باعث تشنج بيش تر مي شود و هيچ تاثيري در تداوم زندگي مشترك ندارد.

منبع : آيا اگر همسرتان خواست شما را ترك كند بايد بجنگيد و مقاومت كنيد؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.