حريم خصوصي پس از ازدواج

ازدواج,خانواده ,سرگرمي

سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

حريم خصوصي پس از ازدواج

 

يكي از مهم ترين كارهايي كه بايد زوجين انجام دهند حفظ حريم خصوصي است. بعد از ازدواج اهداف و حريم شخصي همچنان ادامه پيدا مي‌كند و افراد بايد آگاهانه و با برنامه ريزي به اهداف خود فكر كرده و آرزوها و اهداف را دنبال كنند تا بتوانند در زندگي پيشرفت داشته باشند.

از مئايب رعايت نكردن حريم خصوصي مي توان به موارد زير اشاره كرد:

قرباني به جاي پيشرو

زماني كه افراد از تمام انرژي و توان خود در زندگي براي ديگران استفاده مي كنند حس قرباني به آن ها دست مي دهد البته اين احساس به دوران كودكي و تربيت آن ها برمي گردد.

 به هرحال يكي از موضوعاتي كه زوجين با آن درگير هستند همين احساس قرباني بودن است كه بيشتر درخانم‌ها اتفاق مي‌افتد البته برخي از آقايان نيز با اين مشكل مواجه هستند.

 اگر زوجين حريم خصوصي يكديگر را رعايت نكنند با مسئله قرباني شدن مواجه مي‌شوند.

اين افراد فكر مي كنند كه با ازدواج موقعيت هاي خود را از دست داده اند و حتي گاهي فكر مي كنند كه اگر  ازدواج نكرده بودند به تمام اهداف و آرزوهايشان مي رسيدند. اگر اين احساسات شديد باشد فرد دچار نااميدي و افسردگي مي شود.

حفظ اهداف شخصي پس از تعيين حريم خصوصي در ازدواج

 بهترين و سالم ترين ازدواج، ازدواجي است كه باعث پيشرفت زوجين شود زمينه را براي شادي آن ها فراهم مي كنند. ازدواج نبايد مانعي براي رسيدن به اهداف و آرزوها باشد.

يكي از دلايلي كه باعث مي شود افراد دچار نااميدي و احساسات منفي شوند اين است كه دست از تلاش و كوشش برمي دارند و همين موضوع زمينه را براي افسردگي و غم فراهم مي كنند. ازدواج نياز به وقت و انرژي دارد. ممكن است افراد بعد از ازدواج زمان كمتري براي توجه به اهداف و آرزوهاي شخصي داشته باشند ولي ازدواج و مسئوليت هاي بعد از ازدواج دليلي بر رها كردن ارزوها و اهداف نيست.

سعي كنيد بعد از ازدواج هم همچنان آرزوها و اهداف شخصي خود فكر كنيد و آن ها را دنبال كنيد. شايد به دليل مشغله هاي موجود زمان كمتري براي فكر كردن به اهداف شخصي باشد اما نبايد آن ها را رها كرد بلكه بايد آن ها را دنبال كرد.

اين اهداف باعث مي شود انگيزه افراد بيشتر شود پس بايد قبل از ازدواج در مورد اهدافتان با همسرتان صحبت كنيد. شايد همسر شما به دليل تفاوت هايي كه با شما دارد با اين اهداف موافق نباشد براي همين بايد قبل از بروز هر مشكلي در مورد اهداف و آرزوهاي خود صحبت كنيد.

حريم خصوصي پس از ازدواج

تعيين حريم خصوصي در ازدواج

  • هدف گذاري را بياموزيد.

افراد روش هاي هدف گذاري را نياموخته اند و نمي دانند كه چگونه اهداف خود را دنبال كنند اما اگر دوست داريد كه قرباني نشويد بايد روش هاي درست هدف گذاري را بياموزيد.

قانون خاص و مشخصي براي هدف گذاري وجود ندارد اما هدف گذاري شما بايد شامل تمام جنبه هاي مالي، اقتصادي، اجتماعي و... باشد.

براي اينكه شما زندگي سالم و موفقي داشته باشيد بايد به تمام جنبه هاي توجه داشته باشيد و صرفا به يك جنبه توجه نكنيد.

  • تعيين اهداف شخصي پس از ازدواج به صورت واقع بينانه

شما بايد اهداف را واضح و واقع بينانه تعريف كنيد يعني اهداف شما نبايد خيلي كوچك يا خيلي بزرگ باشد زيرا اگر اهداف شما بيش از اندازه بزرگ باشد شما توانايي رسيدن به آن را نخواهيد داشت و اين موضوع مي تواند باعث نااميدي و افسردگي شود. حتي اگر آرزو و اهداف شما خيلي كوچك هم باشد شما شور و شوقي براي رسيدن به آن را نخواهيد داشت.  اهدافي كه انتخاب مي كنيد بايد متناسب با توانايي هايتان باشد تا راه رسيدن به آن براي شما هموار شود.

ممكن است كه شما اهداف زيادي در زندگي خود داشته باشيد و رسيدن به همه ي اين اهداف امكان پذير باشد ولي شما بايد اهداف را اولويت بندي كنيد و به اهدافي كه در اولويت هاي بالاتر است توجه كنيد و براي رسيدن به اين اهداف تلاش كنيد. 

مي توانيد اهداف خود را روي كاغذ يادداشت كنيد تا هر لحظه آن ها را ببينيد و بخوانيد.شما با نوشتن اهداف مي تواند بهترين تصميم ها را بگيريد و به راحتي آن ها را كنترل كنيد.

  • نوشتن اهداف شخصي پس از ازدواج به صورت دقيق و مشخص

اهداف خود را واضح و روشن بنويسيد. هر آنچه كه دوست داريد به آن برسيد را يادداشت كنيد مثلاً بنويسيد كه در چه تاريخي مي خواهيد چه ميزان درآمدي كسب كنيد.

زماني كه شما اهداف خود را يادداشت مي كنيد مي تواند به راحتي به آن برسيد شما بايد به ياد داشته باشيد كه اينك ازدواج كرده آيد و در زندگي مشترك هستيد و اهداف شما بايد در چهارچوب خانواده باشد. اولويت هاي شما تغيير كرده است و اينك خانواده اولويت اصلي شماست اما به اين معنا نيست كه به اهداف شخصي خود فكر نكنيد و دائما در خدمت خانواده باشيد بلكه به اين معناست كه شما وارد زندگي جديدي شده ايد و بايد به اعضاي خانواده خود توجه داشته باشيد.

  • نوشتن اهداف شخصي در جدول هاي مختلف

شما بايد اهداف خود را در سه جدول بنويسيد.

در يك جدول اهداف كوتاه مدت، در يك جدول اهداف ميان مدت و در يك جدول اهداف بلند مدت را بنويسيد و اين اهداف را متناسب با اولويت ها در اين جداول قرار دهيد سپس متناسب با زمان در نظر گرفته شده اقداماتي را براي رسيدن به اهداف انجام دهيد. همچنين شما مي بايست آخرين زمان رسيدن به اهدافتان را مشخص كنيد.

شايد برخي افراد نتوانند به طور درست هدف گذاري كنند و اين موضوع ممكن است كه به دلايل متفاوتي رخ دهد.

يكي از مهم ترين و رايج ترين دلايل اين است كه افراد شناخت دقيقي نسبت به خود ندارند و نمي دانند كه توانايي هايشان چقدر است همچنين ممكن است كه اعتماد به نفس كافي نداشته باشند.

براي همين بعد از ازدواج نياز به كمك دارند، در چنين شرايطي فرد بايد ابتدا مشكل را ريشه يابي و سپس آن را برطرف كند.

  • پس از ازدواج حريم خصوصي داشته باشيد.

يكي از  مهم ترين موضوعاتي كه در روابط زوجين بايد مورد بررسي قرار بگيرد حريم خصوصي است.

گاهي افراد آگاهي هاي لازم در مورد حريم خصوصي را ندارند وهمين نااگاهي باعث به وجود آمدن مشكلاتي در روابط آن ها خواهد شد اما اگر افراد اطلاعات كاملي در مورد آن داشته باشند به يكديگر نزديك مي شوند و رابطه آن ها بهبود پيدا مي‌كند.

در صورتي كه به حريم خصوصي يكديگر احترام بگذاريد به راحتي مي توانيد به اهداف شخصي خود در زندگي برسيد.

  • محلول بودن به جاي مخلوط بودن

يك محلول پس از حل شدن هويت جديدي به خود مي گيرد و جدا كردن آن سخت است.

 در واقع در روش محلول ما ديگر دوماده نداريم بلكه ماده جديدي داريم كه هويت قبلي خود را از دست داده و هويت جديدي پيدا كرده است.

 مثل محلول آب و شكر زماني كه ما آب و شكر را با هم  حل مي كنيم ديگر نمي توانيم آب و شكر را از هم جدا كنيم و آن ها بعد از حل شدن هويت جديدي پيدا مي‌كنند، اما در مخلوط ما چند ماده را با يكديگر تركيب مي كنيم با اين تفاوت كه جدا كردن آن ها به سادگي اتفاق مي افتد و هويت هر ماده جدا از ديگري است درست است كه ما با تركيب آن ها به ماده جديدي رسيده ايم اما باز هم آن ها با يكديگر تفاوت دارند پس تشخيص اين اصل مهم ترين اصل براي رسيدن به اهداف شخصي بعد از ازدواج است.

  • هويت مستقل و حريم خصوصي در ازدواج

يكي از اشتباهات رايج بين زوجين محلول شدن است يعني زن و مرد در هم حل مي‌شوند و هويت مستقل خود را از دست مي دهند.

به ياد داشته باشيد كه حريم خصوصي به اين معنا نيست كه اگر حريم خصوصي نداشته باشيد دچار مشكل هستيد.

 برخي افراد فكر مي كنند كه پس از ازدواج هيچ حريم خصوصي نبايد داشته باشند و همين موضوع باعث مي‌شود كه به اهداف شخصي خود پس از ازدواج فكر نكنند، برخي ديگر فكر مي كنند كه بعد از ازدواج بايد حريم و چارچوب هاي زيادي را براي خود مشخص كنند يعني هم محلول مي شوند و هم مخلوط.

ازدواج يعني شريك شدن نه محدود كردن و يا بيش از حد رها شدن.

  • دليلي براي وجود نداشتن حريم خصوصي در ازدواج وجود ندارد.

حتي اگر شما عاشق همسرتان هستيد نبايد از حريم خصوصي خود بگذريد.

 اگر به دنبال اين هستيد كه رابطه عميق و پايداري داشته باشيد بايد حريم خصوصي خود و همسرتان را حفظ كنيد.

  قبل از ازدواج در مورد حريم هاي خصوصي خود و همسرتان صحبت كنيد و ببينيد كه چه چيزهايي از نظر او جزء حريم خصوصي است و چه چيزهايي جزء حريم خصوصي محسوب نمي شود.

 با اين كار شما از بروز مشكلات جلوگيري مي كنيد، حتي اگر تا به الان اين كار را انجام نداده ايد سريع تر اقدام كنيد اين كار باعث مي شود كه شما زودتر به اهدافتان برسيد.

منبع : حريم خصوصي پس از ازدواج

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.