چگونه با همسر خائن رفتار كنيم؟

ازدواج,خانواده ,سرگرمي

سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

چگونه با همسر خائن رفتار كنيم؟

همه انسان ها زندگي را با آرزوي روزهاي شاد، وفاداري و تعهد آغاز مي كنند.اگر كمي به اطراف نگاه كنيم شاهد بي وفايي ها هستيم كه روز به روز  بيشتر مي شوند و به راحتي نمي توان اثر آن را پاك كرد، در اين مقاله راه هاي برخورد با همسر خائن آورده شده است.

برخي از زوجين تعهد را در حلقه دست كردن و انجام مسئوليت ها و وظايف مي دانند اما باربارا دي آنجليس نويسنده معروف مي گويد: تعهد دست كردن انگشتر يا داشتن عقد نامه و سند ازدواج نيست بلكه رفتاري است كه شما در طول زندگي با طرف مقابل خود داريد.

آشنايي با مفهوم تعهد مي تواند از  خيانت جلوگيري كند. متاسفانه تعهد در ذهن بسياري از افراد به درستي تعريف نشده است، در حقيقت تعهد به معناي آگاهي با اصول رابطه و تعهد به قولي است كه داده ايد.

تعهد از اهميت زيادي برخوردار است زيرا باعث تداوم زندگي مشترك مي شود.

خيانت

به راستي چه رفتارهايي خيانت شمرده مي شود؟

آيا چت كردن خيانت است؟ آيا ديدن فيلم هاي مستهجن خيانت شمرده مي شود؟ آيا تاكنون به اين موضوع فكر كرده ايد؟

خيانت ب معناي اين است كه فرد اعتماد خود را به دليل پنهان كردن راز هاي معني دار نسبت به شما از دست مي دهد.

در اين تعريف، به طور مشخص صحبت از رفتارهاي جنسي نشده است بلكه تنها هرآنچه كه باعث از بين رفتن اعتماد مي شود، مي شود، ذكر شده است. پس هر كسي كه مي خواهد رابطه خود را حفظ كند بايد به دنبال برطرف كردن آن باشد.

براي درمان خيانت ابتدا بايد رابطه بين افراد بهبود پيدا كند تا حس اعتماد دوباره شكل بگيرد. اگر مي خواهيد به خيانت خود ادامه دهيد پس ناچار مجبوريد به دروغگويي خود ادامه دهيد تا جايي كه رابطه شما براي هميشه پايان يابد اما اگر افراد به دنبال حفظ رابطه زناشويي خود باشند به دنبال كسب اعتماد هستند.

اگر مي خواهيد اعتماد همسر خود را بدست آورديد فقط با پايان رفتار خيانتكارانه خود نمي توانيد اين كار را كنيد بلكه اعتماد دوباره از طريق راستگويي، صداقت در رفتار و كردار ايجاد خواهد شد.

چگونه باهمسر خائن رفتار كنيم؟

فرد خيانت كار بايد سبك متفاوتي براي زندگي داشته و حدومرزهاي مشخصي داشته باشند كه مهم ترين آن داشتن صداقت مداوم است.

پس از اينكه تلاش كرديد صادق باشيد بايد همه چيز را براي همسرتان تعريف كنيد و فقط چيزهايي كه او ناراحت نمي شود را تعريف نكنيد.

پس هرگز به همسر خود دروغ نگوييد و هر چه كه براي شما پيش مي آيد مثل هزينه، جاهايي كه قرار است برويد،  صحبت هايي كه  مي كنيد،  اتفاقاتي كه در محل كار مي افتد را براي او تعريف كنيد.

دلايلي كه منجر به خيانت مي شوند

 افراد زماني كه ازدواج مي كنند تعهد نسبت به يكديگر پيدا مي كنند در واقع نسبت به يكديگر حقوق متقابلي دارند كه اين تعهد شالوده زندگي مشترك است.

 براي خيانت دلايل مختلفي وجود دارد كه مي تواند براي افراد در زمان و شرايط مختلف متفاوت باشد.

 ويليام گلاسر مي گويد: زن و مرد زندگي خود را با عشق آغاز مي‌كنند ولي اگر از آن مراقبت نكنند به مرور زمان صميميت بين  آن ها كمرنگ مي شود و با گذشت زمان باعث جدايي  مي شود اما برخي افراد به زندگي يكنواخت خود ادامه مي دهد ولي به روابط نامشروع روي مي آورند.

  اين روانشناس معتقد است كه مهم ترين انگيزه زن و مرد كه باعث مي‌شود آن ها به سمت روابط نامشروع بروند تجربه مجدد صميميت است اين افراد ديگر هيچ صميميتي در زندگي پيدا نمي كنند براي همين به دنبال اين روابط مي روند.

 اگر زن و مرد به هر دليلي به همسر خود توجه نداشته باشند دچار انحراف مي شوند. انگيزه براي پايان‌دادن ازدواجي كه ديگر رضايت بخش نيست، رفتارهاي زشت، غرغر كردن باعث فرار همسران از خانه مي شود و خيانت بهترين راه حل براي آن ها مي شود و  آن ها را از چاله در مي‌آورد و به چاه مي اندازد.

البته اين موضوع باعث توجيه خيانت نمي شود و خيانت در هرجايي و در هر شرايطي كاملا ناپسند و زشت مي باشد.

  • انتقام از دلايل خيانت

برخي زوجين فكر مي‌كنند كه بايد آن ها هم همين رفتار را در پيش بگيرند و خيانت كنند تا همسرشان متوجه اشتباه خود شود اما غافل از اينكه خودشان از پا در مي آيند.

به خاطر داشته باشيد كه تبديل كردن زندگي مشترك به ميدان جنگ به هردو طرف آسيب مي زند.

  • برگرداندن حس فرديت و استقلال

 اين نظريه  بيان مي كند كه انگيزه چنين كاري به فرد حس فرديت و استقلال مي‌دهد فرد ممكن است از لحاظ عاطفي به بلوغ هيجاني نرسيده باشد و در مقابل ناراحتي و نارضايتي همسر تماميت خود را حفظ كند و به هر دليلي به دنبال رابطه جديد باشد و يك خود جديد بسازد 

  • اطمينان خاطر از جذابيت براي جنس ديگر

 برخي افراد قصد دارند كه نشان دهند هنوز جذابيت هاي خود را دارند پس به رابطه هايي فراتر از ازدواج روي مي آورند.

 در مقابل، آن ها به دنبال اين هستند كه ببينند آيا براي كسي جذابيت دارند آيا كسي خريدار آن هاست يا خير.

  • كسب هيجان و تنوع

بعضي مواقع علت خيانت مي تواند به دليل هيجان و تنوع باشد. يعني فرد از زندگي خود شكايت و گله ندارد و فقط به دنبال هيجان است.

در اين شرايط فرد تصور مي كند كه تجربه يك رابطه جديد مي تواند هيجان انگيز باشد ولي با اين كار به رابطه مشترك خود آسيب وارد مي كند.

  • نيازهاي برآورده نشده

بعضي اوقات در رابطه نيازهاي يك يا هر دو شريك زندگي برآورده نمي شود. بسياري از افراد انتخاب مي كنند كه در اين رابطه باقي بمانند و اغلب اميدوارند كه اوضاع بهتر شود.

اما نيازهاي برآورده نشده مي تواند منجر به نااميدي و خيانت شود. از اين نيازها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • رابطه جنسي
  • قدرت
  • نياز عاطفي
  • عدم استقلال شخصيتي

 آسيب هاي كه خيانت به جان خانواده مي‌اندازد؟

خيانت به همسر عوارض و پيامدهاي متعددي دارد كه روي همه جنبه‌هاي زندگي تاثير مي گذارد و مي‌تواند به فرد و جامعه آسيب بزند.

 بي وفايي همسر مي تواند دليلي براي طلاق باشد. همسري كه مورد خيانت واقع مي شود در مقابل خيانت دچار استرس،  شوك، افسردگي و كاهش عزت نفس مي شود.

همچنين خيانت در عملكرد آن ها هم تاثير مي گذارد و مي تواند آن ها را دچار مشكل كند.

 خيانت مي‌تواند در زمينه شغلي و خانوادگي تاثير گذار باشد، همچنين اگر اعتماد افراد نزد خانواده از بين برود هم به خانواده آسيب مي رساند و هم به خود افراد زيرا بي اعتمادي باعث مي شود كه فرد وجه و احترام خود را از دست بدهد.

منبع :  چگونه با همسر خائن رفتار كنيم؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.