پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

مادر شوهر حسود – رابطه با مادرشوهر

  با مادر شوهر حسود چگونه بايد برخورد كرد؟

هميشه در طول تاريخ ديده شده است كه عروس و مادرشوهر داراي روابط پيچيده اي هستند و ممكن است كه رفتار آن باعث ايجاد دشمني و خشم ميان آن ها شود. به اين موضوع در فيلم ها و سريال ها بيش از اندازه پرداخته شده است.

در حقيقت اين رفتارها به دليل باورهاي غلط و اشتباه انسان ها شكل مي گيرد، باورهاي اشتباهي كه مادر شوهر نسبت به عروس خود دارد و يا برعكس مي تواند باعث دعواي بين آن ها شود و فشارهاي روحي و رواني را به مرد وارد كنند و حتي ممكن است كه زندگي زن و شوهر را دچار مشكل سازد.

شما به عنوان عروس يا مادرشوهر مي توانيد نسبت به اين رفتارها برخورد مناسب داشته باشيد و رابطه خوبي با مادرشوهر يا عروس خود برقرار كنيد.

اين درگيري از كجا شروع مي شود؟

مادر داماد هرگز هيچ زني را براي پسرش كامل و مناسب نمي داند. او هميشه حرفي براي گفتن دارد و اين همان چيزي است كه باعث مي شود شما دو نفر با يكديگر درگيرشويد. به خاطر داشته باشيد كه در بيشتر مواقع، شما قرار نيست به شوهر خود شكايت كنيد. سعي كنيد تمام مشكلات را بين خودتان نگه داريد و آن را مديريت كنيد.

به طور كلي مي توان گفت كه چند نوع رفتار مادر شوهر باعث ايجاد مشكل مي شود. به طور مثال ما مادر شوهر حسود، مادر شوهر كنترل گر، مادر شوهر نيازمند، مادر شوهر سربار، مادر شوهر عقل كل، مادر شوهر قضاوت كننده داريم كه در ادامه به آن ها مي پردازيم.

مادر شوهر حسود

دليل حسودي مادرشوهر به عروس

بزرگترين عاملي كه باعث اختلاف بين عروس و مادرشوهر است تفكرات غلط و سنتي مي باشد. تفكر مادري كه فرزند پسر دارد اين است كه وقتي پسرش بزرگ مي شود و ازدواج مي كند محبت او نسبت به مادرش كم مي شود و همسر جايگزين نقش مادر مي شود، اين طرز تفكر به صورت ناخودآگاه و ناهشيار ممكن است كه باعث نابودي زندگي پسر او شود.



رفتارهاي نامناسب مادر شوهر حسود

در برخي از شرايط مادر تصور مي كند كه پس از ازدواج ديگر پسرش متعلق به او نيست و با كوچكترين رفتاري احساس مي كند كه عروس قصد دارد كه را از او بگيرد. در واقع اين رفتارها كار را براي عروس سخت مي‌كند زيرا كه مادر شوهر رفتاري تهاجمي نسبت به عروس دارد و با اين رفتار رابطه بين پسر و عروس تحت تاثير قرار مي گيرد.

 رفتار مناسب در مقابل مادر شوهر حسود

برخورد با فردي كه رفتار تهاجمي دارد كارسختي است ونيازمند تلاش بسيار زيادي مي باشد. اگر عروس بخواهد با مادر شوهر خود بجنگد مرد بين دو زن قرار مي گيرد كه هردو را بسيار دوست مي دارد و در آخر مجبور مي شود كه يكي از آن دو را رها كند.

اگر همسرتان شما را رها كند ضربه اي جدي خواهيد خورد و اگر مادر را رها كند با عذاب وجدان زندگي خواهيد كرد. از طرفي اگر پسر به مادر خود پشت كند قابل اعتماد نيست، نمي توان به فردي كه مادر خود را پس از اين همه سال رها مي كند به راحتي اعتماد كرد.

بنابراين در تمامي دعواها لازم است كه يك نفر كوتاه بيايد تا ذدعوا منجر به پشيماني بزرگ تري نشود.

اگر شما بتوانيد دليل حسودي مادرشوهرتان را بفهميد و آن را درك كنيد نگرش شما نسبت به او بهتر مي شود و اوضاع كمي آرام مي گيرد.

  • نحوه نگرش

گاهي اوقات خود را جاي مادر شوهر بگذاريد و از ديد او به ماجرا نگاه كنيد شايد شما هم در آينده فرزند پسري داشته باشيد و نگران اين موضوع شويد كه پسرتان علاقه اش را نسبت به شما از دست بدهد. اگر شما نگرش خود را نسبت به اين موضوع تغيير دهيد و با ديد مادر شوهر به ماجرا نگاه كنيد بهتر او را درك مي كنيد.

  • پرهيز از واسطه كردن همسر

تا جايي كه ممكن است همسرتان را وارد ماجرا نكنيد، وقتي همسرتان درگير شما و مادرش بشود مشكلات عميق تر خواهد شد.

شما بايد روابط تان را با مادرشوهر بهبود ببخشيد و هرگز همسرتان را وارد ميدان نكنيد، زيرا با اين كار او را تحت فشار روحي و رواني قرار مي دهيد و درگيري‌هاي شما بيشتر مي‌شود.

  • قطع نكردن ارتباط

مهمترين نكته اين است كه شما ارتباط خود را ادامه دهيد و بفهميد كه دليل حسودي مادرشوهرتان چيست؟

اگر مادر شوهرتان چنين تصوري داشته باشد كه محبت فرزندش نسبت به او كم شده است و شما هم بخواهيد كه با او قطع ارتباط كنيد، مادرشوهرتان تصور مي كند كه درست فكر مي كرده است. اجازه دهيد كه همسرتان محبت بيشتري به مادرش داشته باشد تا به تدريج ترس او كم شود و بداند كه شما خطري براي او نيستيد.

مادر شوهر حسود

مادر شوهر نيازمند

اگر مجبوريد هر وقت به بيرون براي تفريح مي رويد مادر شوهر خود را نيز همراه خود ببريد شما با يك مادرشوهر نيازمند روبرو هستيد. در اين شرايط معمولا نمي توانيد به تنهايي براي مسافرت يا گشت و گذار وقت بگذرانيد و خانواده شوهر شما نيز بايد با شما همراه شوند. اين موضوع ممكن است به اين دليل ايجاد شود كه همسر شما نگران تنهايي مادر خود مي باشد. او ممكن است براي رفتن به دكتر، خريد و كارهاي خود با شوهر شما تماس بگيرد.

در ابتدا بايد بدانيد كه شوهر شما مي تواند به مادرش كمك كند و اين موضوع نبايد شما را آزار دهد، اما نبايد با تكرار مداوم اين كارها از زمان و وقتي كم كند كه بايد در كنار شما و كودكش بگذراند.

اما از او بخواهيد تا وقتي را هم تنها به خودتان دو نفر اختصاص دهد و به او بگوييد كه اين موضوع بدين اين معني نيست كه مادر او را دوست نداريد. هميشه به خاطر داشته باشيد كه شوهرتان نسبت به مادر خود حساس است، بنابراين هيچ گاه از حرف هاي توهين آميز استفاده نكنيد.

مادر شوهر سربار

اگر مادرشوهر شما مدام در خانه شما است، از شما پول قرض مي گيرد يا مدام از شما خواسته اي دارد، شما با مادرشوهري سربار مواجه هستيد.

در اين حالت ممكن است شما بسيار عصبي شويد زيرا شوهرتان به عنوان پسر او سعي مي كند به او كمك كند. ولي تكرار اين اتفاقات ممكن است باعث شود كه شما حس كنيد مورد سوء استفاده قرار گرفته ايد.

مديريت اين مشكل مي تواند سخت باشد و باعث عصبانيت شوهرتان شود براي همين توصيه مي شود كه از كمك مشاور خانواده استفاده كنيد. زيرا مشاور خانواده شخصي بي طرف است و مي تواند به درستي شوهرتان را راهنمايي كند.

منبع : مادر شوهر حسود – رابطه با مادرشوهر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.