چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

چگونه رابطه زناشويي سالم را تجربه كنيم؟

 

بسياري از زوجين در اوايل ازدواج آشنايي كافي با مورد مسائل جنسي ندارد و به همين دليل دچار چالش هايي در مورد رابطه جنسي مي شوند و يا از رابطه جنسي لذت نمي برند. در اين مقاله به بررسي رابطه جنسي مي پردازيم و در مورد رابطه زناشويي سالم و صحيح توضيحاتي را ارائه مي دهيم كه در آن راه ها و نكات مفيدي براي كمك به زوجين براي بهبود زندگي زناشويي آمده است.

گروه ديگر زوج هايي هستند كه پس از گذر زمان شور و هيجان اوليه در آن ها كاهش مي يابد، آن ها ديگر هيجان اوليه را در رابطه خود ندارند و مانند قبل از رابطه جنسي لذت نمي برند.

 

براي اين كه زوجين رابطه زناشويي مناسب داشته باشند بايد با علايق يكديگر به خوبي آشنا باشند، نيازهاي يكديگر را بدانند، رابطه عاطفي خوب و مناسبي با يكديگر برقرار كنند و در رابطه جنسي خود تنوع داشته باشند تا بتوانند رابطه ايده آل و جذابي را تجربه كنند.

علاوه بر اين موارد، براي داشتن رابطه جنسي جذاب و ايده آل راه و روش هايي وجود دارد كه افراد مي توانند آن ها را ياد گرفته و رابطه زناشويي مناسبي را براي خود ايجاد كنند. اين مهارت ها باعث مي شوند تا فرد بتواند رابطه جنسي خوب و مطلوبي را با همسر خود داشته باشد.

بسياري از زوجين، مدتي پس از شروع زندگي مشترك به آرامي با علايق و سليقه هاي يكديگر آشنا مي شوند و به مرور تجربه هاي جذاب تري را كنار يكديگر تجربه مي كنند، اين كار باعث مي شود كه رابطه جنسي آن ها روز به روز بهتر بشود.

اما براي برخي ديگر از زوجين اين روند به طور عكس بوده و با گذر زمان رابطه جنسي براي آن ها تكراري و خسته كننده مي شود.

اهميت رابطه زناشويي مناسب

براي اين كه رابطه زناشويي صحيح و مناسب باشد، بايد بين زوجين عشق و علاقه وجود داشته باشد. علاوه بر اين آن ها به يكديگر اعتماد كنند و مشتاق باشند تا با يكديگر رابطه جنسي برقرار كنند، اگر آن ها در هر يك از اين موارد مشكل داشته باشند نمي توانند رابطه جنسي مناسبي برقرار كنند و از رابطه خود لذت ببرند.

براي اين كه زوجين بتوانند رابطه جنسي خوبي با همسر خود برقرار كنند، بايد راس هاي مثلث عشقي استرنبرگ كه شامل صميميت، شهوت و تعهد مي شود را در نظر بگيرند و با توجه به اين سه راس رابطه خود را شكل دهند. هر سه اين موارد براي تحكيم زندگي مشترك لازم مي باشند.

همانطور كه گفته شد ممكن است بسياري از زوجين نسبت به رابطه زناشويي اطلاعات كافي نداشته باشند و به علت نداشتن آگاهي در اولين رابطه هاي جنسي خود لذت هاي كافي را نمي برند. در اين حالت براي آن ها درگيري ذهني به وجود مي آيد و حس خوب خود را نسب به رابطه جنسي از دست مي دهند.

اما بسياري از افراد هستند كه به مرور زمان با علايق همسرشان آشنا مي شوند و آن علايق را در نظر گرفته و رابطه جنسي  بهتري را تجربه مي كنند، اما برخي ديگر به خواسته هاي همسر خود توجه نمي كنند و به مرور زمان از رابطه جنسي خسته مي شوند و رابطه زناشويي را عملي تكراري و خسته كننده در نظر مي گيرند.

در اين صورت براي آن ها مشكلاتي به وجود مي آيد و در زمينه ارتباط عاطفي و صميميت به مشكل برمي خورند، اين امر باعث افزايش يا ايجاد استرس و تنش در زندگي مي شود.

در بعضي مواقع زوجين براي اين كه رابطه زناشويي مناسبي ندارند، به خود ارضايي روي مي آورند. در اين صورت مشكلات و عوارض بسياري براي آن ها به وجود مي آيد. زوجين براي آن كه رابطه زناشويي صحيح و خوبي داشته باشند، بايد از روش هاي مناسب براي بهبود رابطه جنسي خود استفاده كنند.

 

راه هايي براي بهبود رابطه زناشويي

بسياري از زوجين روش هاي مناسب براي برقراري رابطه جنسي را نمي دانند و آگاهي لازم در مورد اين روش ها ندارند تا بتوانند روابط بين خود را تحكيم ببخشند، به همين دليل روابط آن ها به مرور زمان دچار فرسودگي مي شود و از زندگي زناشويي خود لذت كافي نمي برند.

اگر زوجين روابط جنسي مناسبي نداشته باشند و پس از فرزند آوري بيشتر به فرزند خود توجه كنند از رابطه زناشويي دور مي شوند و به رابطه زناشويي خود آسيب وارد مي كند، حضور كودك نيز نمي تواند اين آسيب ها را جبران كند.

زوجين براي اين كه زندگي مشترك خوبي داشته باشند بايد سعي كنند، رابطه زناشويي را در اولويت قرار دهند و رابطه جنسي خود را فراموش نكنند. 

در اين مقاله برخي از روش هاي مناسب براي داشتن رابطه زناشويي صحيح ذكر شده است، كه آن ها را مورد بررسي قرار مي دهيم.

1. آشنايي با علايق و خواسته هاي يكديگر در رابطه جنسي در اولويت باشد

زن و شوهر بايد در مورد مسائل جنسي با يكديگر صادق باشند و به راحتي در مورد علايق و خواسته هاي خود بي پرده با يكديگر حرف بزنند.

آن ها براي اينكه رابطه زناشويي مناسب داشته باشند و از رابطه خود لذت ببرند بايد در مورد مسائلي مانند تعداد رابطه زناشويي در هفته، مدت زمان آن، مكان ها، نقطه حساس، تحريك پذيري و پوزيشن هاي رابطه جنسي مورد علاقه خود و فانتزي هاي جنسي با يكديگر صحبت كنند تا با علايق يكديگر آشنا شوند و رابطه جنسي لذت بخشي را تجربه كنند.

زوج هايي كه در مورد مسائل جنسي با يكديگر صحبت مي كنند و علايق شان را با يكديگر به اشتراك مي گذارند رابطه زناشويي بهتري را تجربه مي كنند، از برقراري رابطه خسته نمي شوند و رابطه براي آن ها تكراري نمي شود، بلكه به مرور علاقه بيش تري رابطه جنسي پيدا مي كنند و براي برقراري رابطه اشتياق بيش تري خواهند داشت.

چگونه رابطه زناشويي سالم را تجربه كنيم؟

2. ارتباط خوب و صحيح با يكديگر برقرار كنيد

ارتباط خوب و صحيح بين زن و شوهر به معني وجود صداقت و صميميت بين زوجين مي باشد. وجود اين موارد باعث مي شود تا فرد رابطه زناشويي مناسب، جذاب و با كيفيتي داشته باشد. در اين صورت اشتياق او براي برقراري رابطه جنسي صحيح بيش تر خواهد شد.

زوجين بايد بتوانند با يكديگر صحبت كنند. آن ها براي صحبت مي توانند در ابتدا از مسائل روزمره و سطحي شروع كنند اما اگر بتوانند در مورد مسائل عميق تر نيز با يكديگر صحبت كنند، صميميت بين آن ها بيش تر خواهد شد.

همچنين آن ها بايد در مورد احساسات، افكار، اهداف و درگيري هاي ذهني خود نيز با يكديگر صحبت كنند. در اين شرايط زوجين مي توانند بهتر احساسات يكديگر را درك كنند.

3. برنامه ريزي براي رابطه جنسي فراموش نشود

در زندگي مشترك زمان هايي وجود دارد كه زوجين درگيري ها و مشغله هاي زيادي داشته و زمان لازم براي تمركز بر برقراري رابطه جنسي را ندارند.

به ياد داشته باشيد كه مشكلات و درگيري در زندگي مشترك زياد است، بنابراين براي اين كه رابطه زناشويي خوبي داشته باشند بايد برنامه ريزي لازم را انجام دهند، به طور مثال در طول روز با همسر خود در ارتباط بوده و هنگام معاشقه سعي كنند كه فقط به همسر خود توجه داشته باشند.

شايد برنامه براي رابطه جنسي در ابتدا مسخره و خنده دار به نظر بيايد اما اگر برنامه ريزي لازم را داشته باشيد، اين كار به مرور زمان براي رابطه شما مفيد خواهد بود.

مثلا اگر مي خواهيد براي شب رابطه جنسي داشته باشيد از صبح به همسر خود عشق بورزيد و به او محبت كنيد. اگر فضا را براي شب آماده كنيد، رابطه جنسي خيلي خوبي خواهيد داشت.

منبع : چگونه رابطه زناشويي سالم را تجربه كنيم؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.