چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

احترام گذاشتن به همسر و خانواديمان را بياموزيم

 

احترام گذاشتن به همسر و خانواديمان را بياموزيم

احترام به همسر باعث مي شود كه روابط پايدار شود و در خانواده هايي كه احترام وجود ندارد دير يا زود به سمت نابودي مي رود كه ساختن آن نياز به تلاش و زمان بسيار زيادي دارد.

بين شما و همسرتان بايد يك«ما» مشترك شكل بگيرد بايد حقوق يكديگر را بشناسيد و با بايدها و نبايدهاي زندگي آشنايي داشته باشيد.

 احترام گذاشتن به همسر و خانواده

يكي از نيازهاي دروني هر انسان احترام است كه در صورت براورده نشدن آسيب هاي زيادي را به وجود مي آورد كه مهمترين آنها كاهش اعتماد به نفس است در اين صورت زوجين احساس امنيت نمي كنند و وابستگي و دلبستگي عميقي را نخواهند داشت و حتي اگر در كنار يكديگر زندگي كنند از يكديگر فاصله مي گيرند

 احترام گذاشتن به همسر

 مهمترين راهكارها و اصول احترام گذاشتن به همسر

  • يك تيم تشكيل دهيد

احترام گذاشتن به همسر، با نوع نگاه شما به رابطه شكل مي گيرد شما بايد بايد مثل يك تيم فكر كنيد حتي در تصميم هاي شخصي از نظر همسرتان هم استفاده كنيد .

در اين صورت مي‌توانيد وحدت خانواده را تضمين كنيد در تيم ها هم ممكن است اختلاف نظرهايي وجود داشته باشد ولي افراد به صورت محترمانه آن را حل مي كنند بيشتر از كلمه ما استفاده مي‌كنند.

  • بيان دلايل محترمانه براي احترام به همسر

هميشه قرار نيست كه تصميم زن و مرد يكسان باشد بنابراين مهم است كه در صورتي كه نظر شما با هم يكي نبود علت را براي او توضيح دهيد و نظر او را بخواهيد از كلمات اشتباه استفاده نكنيد كه باعث جدايي  شما و همسرتان مي شود

  • براي احترام به همسر بايد تفاوت ها را درك كنيد.

در ابتداي زندگي تفاوت هاي بسيار زيادي وجود دارد اما در طول زندگي اين تفاوت كاهش پيدا مي كند تفاوت هاي جزئي از رابطه هستند زن و مرد بايد اين تفاوت را بپذيرند و به اين تفاوت ها احترام بگذارند

  • براي احترام به همسر قدردان باشيد.

وقتي از همسر خودتان تشكر كنيد به او نشان مي دهيد كه كارهاي او براي شما با ارزش مي باشد و قدردان كارهاي او مي باشيد احترام هر كس به دست خود ساخته مي شود شما مي توانيد به جاي غرغر كردن با احترام و قدرداني از طرف ممقابلرابطه را به سمت خواسته‌هاي مشترك بكشانيد .

  • براي احترام به همسر به خودتان احترام بگذاريد

وقتي فردي براي خودش احترام قائل نيست نبايد از ديگران انتظار احترام داشته باشد در مورد دوست داشتن هم همين موضوع صدق مي كند برخي از افراد هستند كه خودشان را دوست ندارند ولي به دنبال افرادي هستند كه آنها را دوست داشته باشند احترام هم به همين شكل است وقتي شما به خودتان احترام نگذاريد نبايد از ديگران هم انتظار احترام را داشته باشيد در اين صورت شما در كوتاه مدت ممكن است موفق شويد اما به يك باره تنها خواهيد شد.

  • آتش بس آخرين كار است.

بعضي اوقات با وجود اينكه از روش هاي مختلف صحبت كردن يا حل مسئله استفاده مي كنيد دعواها پايان نمي يابد در اين مواقع لازم است آتش‌بس را اعلام كنيد و اجازه ندهيد دعوا و مشاجره ها بالا بگيرد مثلاً فيلم ببينيد .

احترام در خانواده
  • عذرخواهي در مقابل اشتباهات

بهتر است زماني كه فرد از شما عذرخواهي مي كند به خاطر اشتباهاتش احترام بيشتري براي او قائل باشيد افرادي كه اشتباه خودشان را قبول نمي كنند و بابت آن عذرخواهي نمي كنندشعور فرد را زير سوال ميبرند.

  • آدم ها بيشتر وقت خود را با تكنولوژي مي گذرانند.

و كمتر وقتي را براي درد و دل با ديگران مي گذارند. وقتي شما براي همسرتان وقت بگذاريد به درد و دل هاي او گوش دهيد او مي فهمد كه براي شما ارزش دارد و به شما احترام مي گذارد

  • شنونده خوبي باشيد توجه كنيد.

به حرف هاي او  و با جملاتي مثل ميفهمم چي ميگي، دركت مي كنم مي ‌توانيد از او حمايت كنيد .

  • خط قرمزهاي رابطه را نشكنيد وقتي به فردي كه دوستش داريد احترام بگذاريد.

در واقع شما به خط قرمزهاي او احترام مي گذاريد مثلا اگر همسرتان مي‌خواهد در مورد گذشته صحبت نكند به او فشار نياوريد بلكه در شرايط مناسب ازاو علت را بپرسيد.

منبع : احترام گذاشتن به همسر و خانواديمان را بياموزيم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.