چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

تست هوش فضايي | تفاهم فضايي شما در زندگي مشترك چقدر است؟

 

تست هوش فضايي به سنجش توانايي ها و مهارت هاي سه بعدي شما مي پردازد، اين مهارت ها براي نقشه خواني، فرود هواپيما و فعاليت هاي استراتژيك به كار مي رود. مغز شما بايد هريك از تصاوير زير را به صورت سه بعدي و در امتداد سه محور x,Y,Z مجسم كند و سپس در امتداد زاويه صحيح و پيرامون محوري مشخص بچرخواند.

تست هوش فضايي

تست تجسم فضايي (شماره 1)

آزمون 1:

فرض كنيد كه جدول زير را با مقوا درست كرده ايد، هريك از وجه هاي مختلف آن را بر امتداد ضلع ها تا كنيد و مكعبي بسازيد. هريك از تصاوير موجود در هر خانه يكي از وجوه مكعب متساوي الاضلاع يا شش وجهي ايجاد شده را مي پوشاند. اگر مكعب ايجاد شده را به گونه اي مقابل صورت خود بگيريد كه وجهي كه مثلث روي آن قرار مي گيرد در سمت راست و وجهي كه مربع برروي آن واقع شده است در سمت چپ قرار بگيرد. كدام يك از چهار گزينه زير درست خواهد بود:

آزمون2:

اين آزمون پيچيده تر از  نمونه قبلي مي باشد و مستلزم تصوير سازي فضايي بيش تري در امتداد سه محور X,Y,Z مي باشد فرض كنيد شكل زير را از مقوا ساخته ايد و با تا كردن وجوه آن در امتداد ضلع هاي مشخص آن را به يك مكعب تبديل كنيد. كدام يك از گزينه هاي الف، ب، ج، د درست است؟

آزمون3:

اين آزمون را مي توانيد با استفاده از چوب كبريت به منظور افزايش توانايي ها و مهارت هاي منطقي و بهبود هوش فضايي خود انجام دهيد، به تصوير نگاه كنيد و بدون آن كه چوب كبريتي را حذف كنيد تنها با جابه جا كردن آن ها سه مربع ايجاد كنيد. 

آزمون4:

فرض كنيد در آزمون3 مي توانيد سه چوب كبريت را حذف كنيد آيا هنوز مي توانيد با چوب كبريت هاي باقي مانده سه مربع ايجاد كنيد؟

 

آزمون5:

با استفاده از شش چوب كبريت سه مثلث متساوي الاضلاع بسازيد.

آزمون6

همان طور كه در تصوير زير مشاهده مي كنيد،13 چوب كبريت، 6 ناحيه با مساحت مساوي را پديد آورده اند، يكي از چوب كبريت ها را برداريد و سپس باقي چوب كبريت ها را به گونه اي كنار يكديگر قرار دهيد كه مجددا 6 ناحيه با مساحت مساوي ايجاد شود.

آزمون7:

در شكل زير با استفاده از 6 چوب كبريت 5 مربع ساخته شده است، 2 عدد از چوب كبريت ها را به گونه اي جابه جا كنيد كه فقط سه مربع باقي بماند.

آزمون8:

با استفاده از 12 چوب كبريت شكل هندسي ايجاد كنيد كه 12 زاويه 90 درجه را در گوشه هاي خود داشته باشد.

اگر نتوانستنيد هريك از آزمون هاي فوق را به سرعت انجام دهيد و پاسخ منطقي آن را بيابيد يا از شكل درست كرده خود اطمينان نداريد مي توانيد ادامه مطلب را مطالعه كرده و پاسخ هاي سوالات را متوجه شويد.

پيش از مطالعه پاسخ ها هرچقدر مي توانيد وقت صرف كنيد تا پاسخ را بيابيد. اين موضوع مي تواند يك تمرين و ورزش براي تقويت حافظه فضايي شما باشد.

 

پاسخ تست هوش فضايي

اگر سوالات فوق را به درستي پاسخ داديد شما از هوش فضايي خوبي برخوردار مي باشيد. اگر فقط چند پاسخ نادرست يا چند آزمون حل نشده داريد، شما از قابليت و مهارت هاي فضايي خوبي برخوردار هستيد.

اگر چند آزمون به درستي حل كرده ايد يا هيچ يك را به درستي حل نكرده ايد، نيازمند تمرين و تقويت مهارت فضايي مي باشيد.

پاسخ هاي درست به اين ترتيب مي باشد:

آزمون يك)ب

آزمون دو) الف

آزمون سوم

آزمون چهارم

آزمون پنجم: يك شكل سه بعدي بسازيد

آزمون ششم: 

آزمون هفتم

آزمون هشتم

تست هوش فضايي در نقشه خواني و جهت يابي (شماره دو)

اين تست به شناسايي مهارت هاي نقشه خواني و جهت يابي شما در موقعيت هاي واقعي زندگي مي پردازد، بخش اول

در هريك از پرسش هاي زير گزينه اي را كه توصيف كننده بهتري از رفتار شما مي باشد را علامت بزنيد:

1.در ماشين خود در حال رانندگي به سمت جنوب هستيد و بايد خيابان خاصي را از روي نقشه پيدا كنيد، چگونه عمل خواهيد كرد:

الف) نگاه كوتاهي به نقشه مي اندازيد و فورا راهي را كه بايد بپيماييد تشخيص مي دهيد.

ب) چندين بار به نقشه خيره مي شويد و آن را مي چرخوانيد تا درست در امتداد همان مسير قرار بگيريد و آنگاه به رانندگي ادامه مي دهيد.

پ) برخي اوقات نيز نمي توانيد به سادگي خيابان مورد نظر را پيدا كنيد.

ج) بايد نقشه را با دقت و تمركز مطالعه كنيد و حتي بارها اين كار را انجام دهيد و آن را در تمام جهت هاي ممكن مي چرخوانيد. در غير اين صورت نمي توانيد خيابان مورد نظر را پيدا كنيد. گاهي موفق نمي شود و در نهايت مجبور مي شويد كه از شخص ديگري كمك بگيريد.

منبع : تست هوش فضايي | تفاهم فضايي شما در زندگي مشترك چقدر است؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.