چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

آيا ازدواج شراكتي پنجاه - پنجاه است؟

 

آيا شما باور داريد كه آيا ازدواج شراكتي پنجاه - پنجاه است؟ و بايد در ازدواج همه كارها به صورت مساوي بين زن و مرد تقسيم شود. و از اگر بيشتر وقت بگذارد به او ظلم شده است؟

آيا ازدواج شراكتي پنجاه - پنجاه است؟

در زندگي مشترك عده اي تصور مي كنند كه اگر همه چيز به طور مساوي تقسيم نشود نوعي سوء استفاده شكل گرفته است، اين حرف با توجه به پيشرفت هاي جامعه به سوي روشنفكري كمرنگ شده است. 

ديگر تعجب آور نيست اگر مرد غذا درست كند و همسرش به كارهاي بيرون بپردازد. تضعيف اين نقش هاي كليشه اي در مورد زن، مرد، وظايف و مسئوليت هاي آن ها باعث پيشرفت جوامع شده است.

با اين وجود مشاركت 50-50 در زندگي مشترك غلط است و باعث از بين رفتن صميميت در زندگي مشترك مي شود.

مشاركت در زندگي مشترك

درست است كه حقوق افراد با يكديگر برابر است اما انسان ها با يكديگر فرق مي كنند و هيچ وقت كارها به طور مساوي تقسيم نمي شود.

مراجعي داشتم كه به شدت طرفدار حقوق زنان بود او موقع ازدواج به همسرش گفت كه هردو بيرون از خانه كار مي كنند و شام را هر شب يكي از آن ها درست مي كند. 

ولي نكته اي كه فراموش كرده بود اين بود كه آشپزي همسرش به شدت افتضاح بود، از طرفي ديگر او عاشق غذا درست كردن بود و از اين كار خسته نمي شود.

مراجع ديگري به نام سميرا داشتم كه تازه بچه دار شده بود و به دليل گريه هاي شبانه نوزاد نمي توانست بخوابد. 

او بايد دوبار در طول شب به كودكش غذا مي داد. سميرا اعتقاد داشت كه بايد هردو به طور مساوي از كودك مراقبت كنند ولي همسرش پزشك جراح بود و اگر خوب نمي خوابيد نمي توانست صبح ها عمل هاي حساس را انجام دهد و مي ترسيد دستش بلرزد. 

منبع : آيا ازدواج شراكتي پنجاه - پنجاه است؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.