چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

رابطه داغ ديدگي و افسردگي | افسردگي ناشي از مرگ عزيزان

داغ ديدگي يا مرگ عزيزان و از دست دادن عزيزان مي تواند يكي از عوامل ايجاد افسردگي باشد. حال سوال اين است چگونه آن را تشخيص داده و درمان كنيم؟
رابطه داغ ديدگي و افسردگي

رابطه پيچيده اي ميان اين دو موضوع وجود دارد كه باعث مي شود باهم اشتباه گرفته شوند.

داغديدگي ممكن است باعث افسردگي بشود ولي در اكثر موارد اين اتفاق نمي افتد البته شخص داغ ديده ممكن است علائمي را نشان دهد كه مانند افسردگي باشد.

هنگامي كه كسي را از دست مي دهيم افكار مربوط به خودكشي، سستي و بي حوصلگي و نگراني در مورد گذشته كم تر رخ مي دهد پس اگر اين علائم را داريد بهتر است از يك متخصص كمك بگيريد.

    اگر اعتصاب غذا كرده ايد، نمي خوابيد يا دوست داريد كه به خودتان يا ديگران آسيب بزنيد بايد هرچه سريع تر به دكتر مراجعه كنيد.

رابطه داغ ديدگي و افسردگي | افسردگي ناشي از مرگ عزيزان
غم و اندوه طبيعي است؟

غم مانند شاد يك احساس كاملا طبيعي است و نيازي ندارد كه درمان شود غم و اندوه سه مرحله دارد.
مرحله اول غم، بي حسي است

 اين احساس حتي ممكن است يك هفته هم طول بكشد شما احساس مي كنيد كه نمي توانيد نبود عزيزتان را بپذيريد و احساس مي كنيد كه او زنده است حتي ممكن است نتوانيد گريه كنيد زيرا احساس مي كنيد كه از نظر عاطفي كرخت شده ايد.
مرحله دوم غم، سوگواري است

اين مرحله بين يك هفته تا شش ماه طول مي كشد ولي شدت آن به مراتب كاهش مي يابد در اين زمان اشتهاي شما كم مي شود و به شدت گريه مي كنيد. اضطراب شما در اين دوره زياد است و نمي توانيد روي هيچ موضوعي بجز غم تمركز كنيد.

    در طول اين دوره ممكن است احساس كنيد به كسي كه فوت شده توجه كافي نداشته ايد و خود را مقصر بدانيد.

حتي ممكن است درد جسماني را هم تجربه كنيد. در اين دوره افراد زيادي مي گويند كه حضور مرده را در كنار خود احساس مي كنند، صداي او را مي شنوند يا حتي بوي او را احساس مي كنند. اين احساسات بسيار شبيه به توهم و افسردگي است ولي در اين مرحله بسيارعادي است.
پذيرش واقعيت بايد در مرحله آخر رخ دهد

اين مرحله آخر است و پس از ماه ششم كم كم اتفاق مي افتد. سوگواري فروكش مي كند و فرد مي پذيرد كه بايد به زندگي عادي خود بر گردد. اين مرحله ممكن است طول بكشد.

منبع :  رابطه داغ ديدگي و افسردگي | افسردگي ناشي از مرگ عزيزان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.